SAGEN:
Lørdag d. 13 juni lavede jeg tre kuponspil i Cashpointbutikken på vesterbro i Aalborg, hvor kampen Kolding Q - FC Nordsjælland kvinder indgik. Et på under 2,5 og to spil på under 3,5.
Efter ca. 80 minutters spil kom der en tordensky forbi koldingområdet, og kampens dommer valgte, af hensyn til spillernes sikkerhed, at afbryde kampen. 8-10 minutter efter var skyen drevet forbi, og spillerne kom igen på banen og spillede kampen færdig. Slutresultat blev 0-2.
Jeg fulgte hele kampen, der blev streamet live.
Et kvarters tid efter at kampen var slut præmiesøgte jeg kuponerne direkte i udbetalingsautomaten opstillet i butikken, og stor var min forbavselse da jeg fik noget mindre udbetalt end forventet. Der manglede 773kr. På terminalerne kunne jeg efterfølgende se, at kampen mellem Kolding Q - FC Nordsjælland var blevet sat til 1,0.
Jeg gik til personalet som henvendte sig til cashpoints 'helpdisk' (Et eksternt kundeserviceorgan som cashpoint betaler for at varetage al support og alle kundehenvendelser). Det venlige personale i Cashpoint på vesterbro, herunder bestyreren, har også kun mulighed for at henvende sig til denne helpdisk.
Jeg ringede også selv til helpdisk en time efter, for at oplyse kuponnumre osv.
Såvel personalet i butikken, samt medarbejeren i helpdisk var yderst venlige, og alle kunne selvfølgelig godt se, at annulleringen af kampen var forkert, og at jeg retmæssigt skulle ha differensen udbetalt.
Så der blev oprettet en sag, med sagsnummer og det hele, og nu ventede vi så bare på at Cashpoint ville vende tilbage med en løsning på sagen.
Det er nu 16 dage siden. Jeg har mindst 10 gange talt med forskellige medarbejdere hos helpdisk, som alle må fortælle mig at de intet kan gøre, udover at skrive detaljerne til Cashpoint og afvente svar. Frederik lovede mig at en eller anden overordnet ved navn Dorte ville ringe til mig, men det skete heller ikke. Ved min seneste henvendelse i fredags kunne Martin fortælle mig, at den eneste respons de havde modtaget fra cashpoint var, at medarbejderne i helpdisk ikke skulle skrive mere til Cashpoint hvis 'kunden henvendte sig igen'.
Jeg har hele vejen igennem været imødekommende, forstående, tålmodig og fleksibel. Har udtrykt forståelse for, at der kan være et praktisk problem ifht. at udbetale præmierne, da kuponerne er udbetalt én gang, og at jeg i den forbindelse fint kan acceptere en løsning hvor jeg modtager pengene som saldo på et membercard, som free-bet skrabekort (som uddeles gratis ved butiksåbning osv), som bankoverførsel eller på anden vis.
Men intet er jeg blevet tilbudt.
Butiksmedarbejderne ved ikke hvad de skal gøre, Helpdisk er blevet bedt om at sylte mig og Cashpoint svarer ikke. Så hvad skal jeg gøre?
SPILLEMYNDIGHEDEN:
Jeg ringede idag (29/6) til Spillemyndigheden og talte med Anders Larsen. Han var meget uimødekommende og helviste mig til et bureaukratisk klageorgan i 'nævnenes hus', hvis jeg ønskede at oprette en klagesag.
Ærlig talt: Hvem gider at gå igang med at oprette en klagesag i det system for 773 kroner? Hvem har ressourcerne og overskuddet til det?
Jeg fortalte ham, at jeg ville lave dette skriv på Betxpert, og spurgte ham om følgende:
Har spillemyndigheden nogle krav til bookmakernes serviceniveau overfor deres kunder?
Hvad er efter spillemyndighedernes opfattelse en anstændig svartid på henvendelse fra kunder?
Det er min opfattelse, at 99% af de kunder som kommer i Cashpoints butikker er chanceløse ifht at få deres retmæssige gevinst udbetalt i sager som denne. Hvad gør spillemyndighederne for at hjælpe dem?
Hvad gør spillemyndighederne for at sikre, at bookmakerne følger deres eget regelsæt ifht gevinstudbetaling?
Anders Larsen svarede til det hele: Ingen kommentar.
Jeg må konstatere, at spillemyndighederne ikke er til for kunderne, og ikke bekymrer sig for den svage part i spilbranchen: kunderne.
GENERELLE BETRAGTNINGER:
For mig er det her blevet en principsag.
Jeg har spillet på daglig basis i 30 år, og har en faglig interesse i, at bookmakerne opfører sig anstændigt.
Jeg taler og skriver både godt på dansk og engelsk, har et indgående kendskab til bookmakernes regler og har viljen til at følge sagen til dørs.
Og selv jeg står nu ydmyget tilbage efter 16 dage, efter utallige forgæves henvendelser til Cashpoints helpdisk og spillemyndighederne, og skal nu til at starte en omfangsrig klagesag hos nævnenes hus, hvis jeg skal gøre mig håb om at få 773kr på et eller andet tidspunkt i fremtiden. Timelønnen begynder at være lille...
Det er min påstand, at 99% af bookmakerens andre kunder ville ha opgivet for længst.
Og DET er ekstremt UORDENTLIGT af Cashpoint, at de kan sylte tingene indtil kunderne giver op. Det er udtryk for, at de regner deres kunder for akkurat ingenting! Og det gør mig rasende.
Lørdag d. 13 juni lavede jeg tre kuponspil i Cashpointbutikken på vesterbro i Aalborg, hvor kampen Kolding Q - FC Nordsjælland kvinder indgik. Et på under 2,5 og to spil på under 3,5.
Efter ca. 80 minutters spil kom der en tordensky forbi koldingområdet, og kampens dommer valgte, af hensyn til spillernes sikkerhed, at afbryde kampen. 8-10 minutter efter var skyen drevet forbi, og spillerne kom igen på banen og spillede kampen færdig. Slutresultat blev 0-2.
Jeg fulgte hele kampen, der blev streamet live.
Et kvarters tid efter at kampen var slut præmiesøgte jeg kuponerne direkte i udbetalingsautomaten opstillet i butikken, og stor var min forbavselse da jeg fik noget mindre udbetalt end forventet. Der manglede 773kr. På terminalerne kunne jeg efterfølgende se, at kampen mellem Kolding Q - FC Nordsjælland var blevet sat til 1,0.
Jeg gik til personalet som henvendte sig til cashpoints 'helpdisk' (Et eksternt kundeserviceorgan som cashpoint betaler for at varetage al support og alle kundehenvendelser). Det venlige personale i Cashpoint på vesterbro, herunder bestyreren, har også kun mulighed for at henvende sig til denne helpdisk.
Jeg ringede også selv til helpdisk en time efter, for at oplyse kuponnumre osv.
Såvel personalet i butikken, samt medarbejeren i helpdisk var yderst venlige, og alle kunne selvfølgelig godt se, at annulleringen af kampen var forkert, og at jeg retmæssigt skulle ha differensen udbetalt.
Så der blev oprettet en sag, med sagsnummer og det hele, og nu ventede vi så bare på at Cashpoint ville vende tilbage med en løsning på sagen.
Det er nu 16 dage siden. Jeg har mindst 10 gange talt med forskellige medarbejdere hos helpdisk, som alle må fortælle mig at de intet kan gøre, udover at skrive detaljerne til Cashpoint og afvente svar. Frederik lovede mig at en eller anden overordnet ved navn Dorte ville ringe til mig, men det skete heller ikke. Ved min seneste henvendelse i fredags kunne Martin fortælle mig, at den eneste respons de havde modtaget fra cashpoint var, at medarbejderne i helpdisk ikke skulle skrive mere til Cashpoint hvis 'kunden henvendte sig igen'.
Jeg har hele vejen igennem været imødekommende, forstående, tålmodig og fleksibel. Har udtrykt forståelse for, at der kan være et praktisk problem ifht. at udbetale præmierne, da kuponerne er udbetalt én gang, og at jeg i den forbindelse fint kan acceptere en løsning hvor jeg modtager pengene som saldo på et membercard, som free-bet skrabekort (som uddeles gratis ved butiksåbning osv), som bankoverførsel eller på anden vis.
Men intet er jeg blevet tilbudt.
Butiksmedarbejderne ved ikke hvad de skal gøre, Helpdisk er blevet bedt om at sylte mig og Cashpoint svarer ikke. Så hvad skal jeg gøre?
SPILLEMYNDIGHEDEN:
Jeg ringede idag (29/6) til Spillemyndigheden og talte med Anders Larsen. Han var meget uimødekommende og helviste mig til et bureaukratisk klageorgan i 'nævnenes hus', hvis jeg ønskede at oprette en klagesag.
Ærlig talt: Hvem gider at gå igang med at oprette en klagesag i det system for 773 kroner? Hvem har ressourcerne og overskuddet til det?
Jeg fortalte ham, at jeg ville lave dette skriv på Betxpert, og spurgte ham om følgende:
Har spillemyndigheden nogle krav til bookmakernes serviceniveau overfor deres kunder?
Hvad er efter spillemyndighedernes opfattelse en anstændig svartid på henvendelse fra kunder?
Det er min opfattelse, at 99% af de kunder som kommer i Cashpoints butikker er chanceløse ifht at få deres retmæssige gevinst udbetalt i sager som denne. Hvad gør spillemyndighederne for at hjælpe dem?
Hvad gør spillemyndighederne for at sikre, at bookmakerne følger deres eget regelsæt ifht gevinstudbetaling?
Anders Larsen svarede til det hele: Ingen kommentar.
Jeg må konstatere, at spillemyndighederne ikke er til for kunderne, og ikke bekymrer sig for den svage part i spilbranchen: kunderne.
GENERELLE BETRAGTNINGER:
For mig er det her blevet en principsag.
Jeg har spillet på daglig basis i 30 år, og har en faglig interesse i, at bookmakerne opfører sig anstændigt.
Jeg taler og skriver både godt på dansk og engelsk, har et indgående kendskab til bookmakernes regler og har viljen til at følge sagen til dørs.
Og selv jeg står nu ydmyget tilbage efter 16 dage, efter utallige forgæves henvendelser til Cashpoints helpdisk og spillemyndighederne, og skal nu til at starte en omfangsrig klagesag hos nævnenes hus, hvis jeg skal gøre mig håb om at få 773kr på et eller andet tidspunkt i fremtiden. Timelønnen begynder at være lille...
Det er min påstand, at 99% af bookmakerens andre kunder ville ha opgivet for længst.
Og DET er ekstremt UORDENTLIGT af Cashpoint, at de kan sylte tingene indtil kunderne giver op. Det er udtryk for, at de regner deres kunder for akkurat ingenting! Og det gør mig rasende.