18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

The International 2018 optakt: Verdens største eSports-event

3 kommentarer
63 Visninger
Tak for en fin lille gennemgang Kevin.

Jeg vil lige knytte nogle kommentarer til din optakt.

Først og fremmest stor ros for dit kendskab af de forskellige hold.

SECRET
Jeg er uenig i at Ace er vores bedste bud på en dansk vinder. Secret har jeg generelt ikke de store forhåbninger til, de har længe ikke spillet godt.
Man siger der ikke er langt fra gal til genial. Puppey er i min verden ved at bevæge sig over i første kategori, med hans mere opfindsomme drafts.
Secret var i en periode top 2 hold i verden. Hvis de finder det niveau, skal de tages seriøst, men jeg har svært ved at se det ske. Dog forventer jeg, at de er stærkere end vi har set længe.

EG
Derfor er det nok ikke så overraskende, at jeg mener Crit er vores stærkeste bud på en dansk vinder.
EG har haft en forfærdelig sæson. Men tilgangen af S4 og Fly ser jeg som et perfekt match. Udover at jeg mener det er betydeligt bedre spillere end aldrende Fear/Misery, så skubber det Sumail tilbage fra Pos 3 til 2. Som er en stor opgradering ift Fear.
Så kan man også argumentere for at S4 er en bedre Pos3 end Sumail, især fordi han er mere en holdspiller end Sumail, hvilket er en vigtig egenskab i den position.
Jeg har store forventninger til EG, man så hurtigt markante forbedringer med S4/Fly, nu har de tilmed haft en måned til at spille sig sammen. Potentialet er stort, og jeg vil ikke blive overrasket hvis de gik hen og vandt, selvom det selvfølgelig er et langskud. Og dermed også sagt at jeg er meget enig med dit spilforslag, er selv ret tungt inde til gak ca 20. Og vil faktisk mene at dine 6% er ret konservativt sat, det tror jeg du vil være enig med mig i.

OG
For lige at runde vores danske islæt af, så har vi på OG Johan/Notail. Han oplevede til sidst stor kritik i sin rolle som carry. Den var desværre berettiget. På trods af krtikken til tider måske var for hård, da hans rolle som offer og pladsskabende carry bliver ekstra udstillet, når det ikke kører for holdet generelt.
Han er nu tilbage i supportposition, og det har han tidligere spillet med succes.
Tilgangen med Topson og gensynet med Ana er spændende og har bestemt potentiale. Der er dog sagt farvel til to stærke spillere i S4/Fly, men posen skulle rystes, og de kan trods afgangene komme styrket ud.
Der blev desværre ikke rystet hårdt nok, Ceb/7mad landede i posen igen, og jeg mener han er en kæmpe hæmsko for holdets potentiale. Bevares han glimter da til tider, desværre meget ustabilt. Han er blevet flyttet fra pos2 til pos3 hvilket helt sikkert passer ham bedre efter min mening.
Jeg har desværre ikke de store forhåbninger til OG, de er mit favorithold, og qua det kan det være jeg er for hård ved dem.
Der er dog stor uvished omkring OG, da kun Jerax har holdt sin position, så de kan bestemt overraske.

"Jeg tror, vi kommer til at se OG få store problemer imod de bedste hold, mens de kan virke dominerende imod holdene fra anden hylde." Den betragtning er jeg enig i.

SERENITY
Du beskriver det egentlig godt selv. Hvem er de og hvad kan det blive til? De er for mig det hold jeg ved absolut mindst om til TI.
De spiller som du skriver hurtigt Dota, og spillede sig flot igennem den kinesiske kval.
Det kan blive alt eller intet. Men jeg har dem faktisk som mit bedste bud, på en stor overraskelse.
De går lidt udenom spotlyset, og tror godt de kunne få en flot placering. At de kan blande sig i toppen, virker dog urealistisk, men vil samtidig ikke afvise det helt.

WINSTRIKE
Meget enig, der er nærmest ikke grænser for hvor store føringer de kan smide. Der kan dermed også være fidus i at spille + handicap hvis de kommer helt op i 8,5-11,5. De kommer ofte foran på kills, pga deres aggresive early game. På trods af det, følger den generelle føring ikke altid med. Og det kan give nogle gunstige positioner til livespil, da de rigtig nok, har tendens til at smide nogle store føringer. Synes dog de ser ok stærke ud trods alt, og de kan godt tage maps fra store hold.

PAIN
Lidt samme strategi kan bruges ved Pain, her vil jeg dog nok vente til middraft med +handicap. Jeg har dog lidt sværere ved at se Pain drille de største hold.

FNATIC
Ser ikke Fnatic som nogen Darkhorse. De har en Stjerne i Abed, og DJ som virkelig har gjort min tidligere kritik til skamme. Men som du selv nævner er det største argument imod ENVY, ENVY, ENVY.
Desværre bestemmer han alt på det hold, en udskiftning på hans position, og så vil jeg bestemt tage dem seriøst. Fnatic har haft en tendens til at lave nogle vanvittige comebacks. Især i de seneste turneringer, hvor man har kunnet fange +10 flere gange. Det kan ikke blive ved, modstanderne bliver også bedre, men bestemt noget man skal have i baghovedet. Grundet deres vilde comebacks, er de ofte ude i lange spil. Sent i spillende er det naturligt Carries der får flest kills.
Derfor har jeg også lagt et bet på Abed til at få flest kills i et map @20. Det er et langskud, og der er mange om buddet. Men hvis tendensen fortsætter er der gode forudsætninger. oddset fåes stadig hos Danskespil.

KINA
Enig i at PSG er en smule overvurderet. At de skal have samme odds som VP og Liquid forstår jeg ikke. Men vil dog alligevel holde dem som #3, et odds omkring 8 ville jeg mene er mere passende.

Vici er jeg enig i har et rigtigt stærkt hold.
Hørte et interview med en af spillerne(kan ikke huske hvem) for +6måneder siden, hvor han fortalte at de ikke rigtig forberedte sig på deres modstandere, men kun havde fokus på dem selv. Det kan være grunden til de manglende resultater. Det kan, atypisk den kinesiske stil, være lidt sløs. Men noget der selvfølgelig let kan forbedres. Synes odds er faldet for meget til at jeg vil spille Vici, men hvis man havde været tidligere ude, kunne man sikkert have fået et interessant odds.

Newbee hang længe fast i de samme 15 helte, også da resultaterne begyndte at svigte. Bl.a pga. udviklingen i spillet. De er begyndt at udvide deres pools, og de har haft lang forberedelse til TI, men der er rigtig meget arbejde hvis de skal være en seriøs kandidat. Det er dog Newbee, og de har en rigtig flot historik her ved TI. Jeg har før dømt dem ude, og taget fuldstændig fejl. Der er dog langt til sejren.
Synes faktisk odds 26 hos bet365 er til den gode side. Har dog ikke selv spillet den.

Mine spil
HØJ INDSATS
EG @ 20 Danske/licensløst
EG top2 @ 11 Danske/licensløst

MELLEM INDSATS
Vindende hold NA @ 10 Licensløst, er lige på kanten af værdi. (EG, Storm, Optic)

Højeste gnm gpm(min5 spil) Broodmother @ 7 Licensløst.
Synes det er et flot odds, da 5kamps-reglen med stor sandsyndlighed fjerner meepoo fra ligningen. har ikke tjekket for odds andre steder, men vær sikker på 5-kampsreglen, da et meepoo-spil, nok vil ødelægge dette.

Hero Flest kills i et map Queen Off Pain @ 13 Danske/licensløst står stadig.
Dette spil er lidt et lotteri. Det er lidt svært at vide, hvor populær QOP er til TI, det er selvfølgelig en fordel jo mere den spilles.
Men QOP skal ofte ud i meget lange games for at vinde, samtidig besidder helten Nuke og single pickoff abilities, samt muligheden for at jagte ekstra kills efter team fights. Storm spirit har nogle af de samme kvaliteter, og er forventeligt favorit, deraf også det lavere odds. synes odds 13 er godkendt

LAV INDSATS
Flest forskellige helte: Miracle @ 9 Danskespil Står stadig
Flest kills i en kamp: Abed @ 20 Danskespil Står stadig
Vinder korteste kamp: Serenity @ 35 Danskespil står stadig
Serenity top2 @ 35 Dasnkespil er væk. kan muligvis findes andre steder
Serenity vinder @ 70 Danskespil er væk. Kan muligvis findes andre steder

Samt en del h2h, som jeg vurderer som hyggespil/meget begrænset værdi og lav indsats.

Jeg har kun tjekket odds på Danskespil/licensløst, samt lidt sporadisk på bet365. Så odds fåes muligvis højere ved andre bookmakere, da de genrelt er ret sløve til at rette odds ved Dota.

Del endelig jeres tanker, er meget åben for debat angående spilforslag.

*en lille tilføjelse så snakkede både Duster og Kingrd fint og forståeligt engelsk til summit, på trods af meldinger om sprogbarrierer

3 Kommentar

Tilføj kommentar