18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

La Liga 2017/18 optakt del 1: To hold kæmper om mesterskabet

Fantastisk optakt!
Jeg har nogle bemærkninger til nogle af klubberne så dem får du lige her:

Alaves:
Først og fremmest mangler du at nævne at træneren, Luis Zubeldia netop er kommet til klubben. Sidste sæson var det Mauricio Pellegrino der stod i spidsen for klubbens succes. Jeg tror derfor ikke at vi skal forvente at L. Zubeldia vil køre videre med samme stil. Han er kun 36 år og har kun trænet Sydamerikanske klubber førhen. Det kan meget vel blive en svært første sæson.

Derudover har de, som du skriver, mistet deres tre klart bedste spillere fra sidste sæson (Llorente, Hernandez og Deyverson) og synes ikke at de indkøb der er lavet er i nærheden af samme niveau.

De skal nu i gang med den svære anden sæson i La liga og jeg synes odds 4 på at klubben rykker ned er for højt.

Athletic Bilbao:
Er helt enige i dine betragtninger. De kunne godt bruge lidt mere bredde i truppen, men med deres fantastiske hjemmebane, San Mames, kommer de til at hente rigeligt med point, og jeg ser dem også slutte omkring 7. pladsen igen.

Jeg tror du er kommet til at lave en fejl i din forventet startopstilling, hvor du har fået byttet rundt på Mikel San Jose og De Marcos :-)

FC Barcelona:
Jeg er meget spændt på deres sæson. Jeg ved ikke rigtigt hvor godt jeg synes at E. Valverde passer til Barcelona. Barca har både under Guardiola og Enrique haft markante spillestile, som har imponeret/inspireret resten af fodboldverdenen, men med indhentningen af Valverde er det lidt uklart hvad for en type fodbold han vil praktisere.

Barca har netop hentet Paulinho hjem, ude fra Kina. Han har haft succes på det brasilianske landshold, men så heller ikke meget mere end det. Det er et lidt underligt køb, som nok skaber flere panderynker end tilfredse ansigter hos deres fans. Det bliver spændende at se hvem de køber på den venstre kant.

Celta de Vigo:
John Guidetti fik kraniebrud i træningskampen mod Roma og forventes at være ude i ca. 6 uger.
Iago Aspas er fremragende helt fremme, og han skal endnu engang kæmpe med Aduriz om at blive spansk topscorer.

Espanyol:
Klubben har også hentet den 28-årige brasilianske forsvar Naldo, fra Krasnodar. Det må siges at være lidt af en forstærkning i forsvaret.

Så vidt jeg husker, så var der også nogle pengemænd der sprøjtede en del i klubben inden sidste sæson, hvor de også handlede stort ind. Ambitionerne var at spille europæisk om 3 sæsoner.
Jeg ser Espanyol som værende en klub der hører til i den bedste halvdel, og de er bedre end set længe.

En nøgle til deres sæson bliver at holde fast i angriberen Gerard Moreno, som de seneste dage har været rygtet væk, da Espanyol kun ejer 50% af rettighederne til ham.

Getafe:
Personlig håber (og tror) jeg at Getafe rykker ned. Udover Molina i angrebet, så synes jeg det er en kedelig klub og ikke La liga værdigt. :-)

Girona:
Mit kendskab til klubben er også meget begrænset, og tror også de fleste kender byen bedst for dens lufthavn, som ofte bruges når man skal til Barcelona :-)

Jeg glæder mig rigtigt meget til at se dem i La liga. Det er en ”sund” klub der består primært at spaniere (de har dog handlet en del udlændinge i dette transfer-vindue). Som du nævner har de gjort sig en masse spændende lejeaftaler.

Af en eller anden årsag, så har Unibet lagt sig lang fra resten af markedet og giver 2,25 på at de rykker ned (markedet ligger på 1,75). Jeg synes den er omkring 50/50, da der er mange usikkerheder, men derfor selvfølgelig god værdi i 2,25.

Jeg ser frem til en lige så god anden del af La liga-optakten :-)

12 Kommentar

Tilføj kommentar