18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

French Open 2017 herreoptakt: Nadal er altdominerende

48 kommentarer
1 Visninger
Meget fin optakt Asger. Når man som jeg stort set ikke har fulgt med i 1/2-1 år så er det fedt lige at kunne komme "up to speed" med 5 minutters læsning af denne optakt. Det er min næststørste favorit grand slam lige efter Wimbledon.

Tror du i øvrigt ikke også, at Wawrinkas evne til at steppe op i grand slam sammenhæng til deles skyldes, at man spiller bedst af 5 sæt? Han har således endnu mere tid, råderum og kan lettere forsvare at satse i sit spil når der er op til 5 at gøre godt med. Tror godt selv han ved, at han måske har tourens højeste topniveau og med længere tid til at finde det i den enkelte kamp mener jeg hans chancer øges generelt.

Jeg er i øvrigt meget enig med dig i din betragtning af Nishikori. Vanvittig så mange skadesproblemer han har slidt med. Så selvom han har spillet og hurtigheden til at være et bæst ved Roland Garros så det vel også hele tourens fysisk hårdeste turnering grundet det relativt langsomme grus og det at de spiller bedst af 5 sæt. Nået som ikke taler får Nishikoris chancer 1,5 uge henne i turneringen.

48 Kommentar

Tilføj kommentar