Christian Henriksen har lagt en analyse op på denne kamp.Analysens indledning:To skadesplagede mandskaber mødes i Pittsburgh når Edmonton Oilers kommer på besøg. Penguins har måttet spille uden de store profiler Crosby og Malkin gennem lang tid, mens Oilers i den seneste tid har mistet de to upcoming stars Gagner og Hall.
Pittsburgh spillede så sent som i går, og aftenens kamp starter dermed under 24 timer efter at den forrige sluttede. Dette er hård kost, særligt pga. den i forvejen svækkede trup, og det faktum, at Pittsburgh tabte gårsdagens kamp, uden rigtigt at have nogen chance for at hente de to point. Edmonton spillede i forgårs, og her blev det til et nederlag i overtid mod Detroit Red Wings.
Oilers har været meget svingende i de seneste kampe, mens Pittsburgh har tabt en del kampe i OT på det seneste, og formmæssigt vurderer jeg dem derfor nogenlunde lige svingende.
Havde begge hold haft alle spillere klar, så er der ingen tvivl om, at Pittsburgh skulle være så store favoritter som de er, men med de mange mangler, som særligt Penguins er ramt af, så ser jeg værdi i et spil på udeholdet.
Spillet er et ML-spil, altså med evt. overtid og straffeslag inkluderet.
Pittsburgh spillede så sent som i går, og aftenens kamp starter dermed under 24 timer efter at den forrige sluttede. Dette er hård kost, særligt pga. den i forvejen svækkede trup, og det faktum, at Pittsburgh tabte gårsdagens kamp, uden rigtigt at have nogen chance for at hente de to point. Edmonton spillede i forgårs, og her blev det til et nederlag i overtid mod Detroit Red Wings.
Oilers har været meget svingende i de seneste kampe, mens Pittsburgh har tabt en del kampe i OT på det seneste, og formmæssigt vurderer jeg dem derfor nogenlunde lige svingende.
Havde begge hold haft alle spillere klar, så er der ingen tvivl om, at Pittsburgh skulle være så store favoritter som de er, men med de mange mangler, som særligt Penguins er ramt af, så ser jeg værdi i et spil på udeholdet.
Spillet er et ML-spil, altså med evt. overtid og straffeslag inkluderet.
1X2 CV: 54-22-24