18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

VM 2018: Steffen Dam: "Spillet har ændret sig pga. VAR"

21 kommentarer
652 Visninger
Steffen Dam udtaler:

"Der kommer sindssygt mange dumme penge ind på England!"

Dette er i hvert fald ikke historien, hvis man tjekker Pinnacles betshares. Det er kun i deres kamp mod Panama, at de har modtaget den største andel af bets placeret på asian handicap.

Det samme er også tilfældet i dagens kamp mod Sverige, hvor Pinnacles betshare er følgende:

Asian handicap
Sverige (+0,5) 67%
England (-0,5) 33%

Oddset på England -0,5 er dog faldet til 1.85 i de sidste timer op til kampstart. Det kunne altså tyde på, at sharp money var på englænderne.

Jeg har sagt det en del gange under den her slutrunde, men der er en tendens til, at public money er imod England. Det skyldes i mine øjne to ting:

1) Alle og enhver taler England ned, fordi de tidligere har fejlet til slutrunder.

2) Folk tror (fejlagtigt), at public money strømmer ind på England, hvorfor de prøver at være smarte ved at oddse modsat.

Man ser det også i denne artikel, hvor begge tipsters er helt vilde med Sverige grundet ovenstående faktorer.

Jeg synes forresten det er grotesk, at Torben kan mene, at kampen er nogenlunde jævnbyrdig. Jeg er ikke sikker på, at en eneste svensk spiller ville blive udtaget til Englands trup. Det er muligt, at folk er skeptiske omkring England, men truppen består praktisk talt kun af spillere fra de engelske topklubber. Det samme kan man ikke ligefrem sige om Sveriges trup.

Det er muligt, at Sverige har forsvaret godt til denne slutrunde, men man skal passe på med at vurdere holdene på baggrund af fire kampe. Hvis man gennemspillede VM 10.000 gange, så ville man opdage, at der er en klasseforskel på Sverige og England.

God kamp.

21 Kommentar

Tilføj kommentar