18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Tour de France 2018 - 8. etape: Dreux - Amiens Metropole: kommentarer

7 kommentarer
275 Visninger
Thank god, at Groenewegen vandt, for jeg kunne næsten ikke blive ved med at hype ham som den hurtigste. Men det er han (sammen med Kittel) - problemet er bare, at hans tog ikke er specielt godt til det her løb, skønt det har været ét af de bedste hele året. Sådan er Touren anderledes :-)

Dvs. han kan stadig få problemer fremadrettet grundet togets manglende styrke, men til gengæld har han nu fået en sejr, og sådan en giver som bekendt ofte selvtillid.

I min forhåndsoptakt, der blev skrevet før Tour de France, tillod jeg mig at være lidt vovet i min vurdering. Sådan som løbet har udviklet sig - og sådan som vejrprognoserne siger det lige nu - så bliver det en spurt som normalt. Dvs. sidevinden virker til at udeblive.

Den her etapes afslutning er lidt mere teknisk, hvilket igen tilgodeser et godt tog - derfor er det svært at pege på andre end Fernando Gaviria, der fortsat har det bedste tog. Som vi så i dag er han dog ikke den hurtigste. Han er ikke langsom, men Groenewegen kan vinde, hvis han rammer Gavirias eftertragtede bagjul.

Sagan kan drille grundet den tekniske finale, og Demare har holdet til at blive leveret perfekt, selvom de endnu mangler for alvor at tage styring i finalerne.

Greipel, Kittel, Cavendish: De får det svært. Kristoff er lidt i en mellemgruppe. Han kan placere sig, men har tydeligt ikke farten til at drille de fire ovenstående.

Bud på vinder: Gaviria
Andre: Groenewegen, Sagan, Demare
Joker: Tja - Dupont kan med lidt held køre top5-7.
Denne tråd er relateret til - 8. etape: - : kommentarer

7 Kommentar

Tilføj kommentar