18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Tour de France 2018 - 19. etape: Lourdes - Laruns: kommentarer

7 kommentarer
588 Visninger
Spørgsmålet er om klassementsrytterne vil eller ej. Movistar snakker om at forsvare deres holdklassement og to top10-placeringer, mens Sky gerne vil kontrollere etapen. Så skal det hele komme fra Roglic og Kruijswijk, for sloveneren har ganske gode chancer for at ende på podiet, særligt hvis han får hentet yderligere tid på Froome.

Men det er nok naivt at tro, at de kommer til at gøre nok skade på at true Geraint Thomas, der fra start til slut har været feltets bedste bjergrytter - i al fald den med mest overskud og den hurtigste afslutning.

Det ligner altså en kamp om de sekundære placeringer, om end jeg slet ikke tvivler på, at Dumoulin vil forsøge et eller andet, hvis Geraint Thomas viser svaghedstegn, men som udgangspunkt kommer Sky til at sidde med 4-5 mand blandt de sidste 10 ryttere alligevel.

Det vildeste scenarie jeg kan forestille mig, er at der bliver kørt til blandt alle favoritterne op ad Col du Tourmalet, så kun favoritterne sad tilbage ved bunden af Col des Borderes - og hvem kan så angribe? Tja. Froome hvis har benene, for hvem vil lukke for ham? Det kunne give et fabelagtigt løb, men jeg har svært ved at forestille mig, at Froome pludselig har de ben. Kruijswijk og Quintana/Landa ville også kunne angribe i sådan en situation, hvor top3-4 så vil overveje om de skal lukke eller ej. Men: jeg har svært ved at se det ske i praksis.

Jeg tror, at vi ser en samlet favoritgruppe (eller i al fald tæt på samlet) hen over toppen af Col d'Aubisque, og så handler det om hvem der har mest is i maven. Måske er der et udbrud foran - mange, mange ryttere kan vinde her.

Vinderbud: Primoz Roglic (jeg ville tage den ned til omkring odds 20)
Andre bud: Dan Martin, Julian Alaphilippe, Mikel Nieve, Ion Izagirre
Joker: Nicolas Edet
Denne tråd er relateret til - 19. etape: - : kommentarer

7 Kommentar

Tilføj kommentar