18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Odds på Tour de France 2019: Ineos med matchbold - 5. etape: Saint-Die-des-Vosges - Colmar: kommentarer

8 kommentarer
573 Visninger
En rigtig spændende etape venter på 5. etape af Tour de France 2019.

Julian Alaphilippe har førertrøjen, og den vil han sandsynligvis meget gerne bevare. Det havde ellers været en klassisk "smid trøjen"-etape. Hvordan skal Alaphilippe så bevare den?

Tja, han kan enten forsøge at kontrollere etapen sammen med holdet - eller han kan forsøge at ramme dagens udbrud. Det sidste ville være det bedste, akkurat som Greg van Avermaet gjorde for et par år tilbage iført den gule trøje, men modsat van Avermaet tror jeg ikke, at konkurrenterne lader Alaphilippe køre afsted. Han er trods alt en lille trussel i klassementet.

Så Quick Step forsøger nok at holde det nogenlunde under kontrol og de første 100 kilometer kan de da også nemt kontrollere med et udbrud. Finalen bliver straks værre, men hvis dagens udbrud er uskyldigt, skal det nok gå - på de sidste 70 kilometer er få bedre end Alaphilippe selv, så hvis udbruddet er uden trusler, så bør han være sikker på trøjen.

Det åbner op for at etapevinderen skal findes i feltet. Det er oplagt, at vinderen er en puncheur-type, der kan klare bakkerne, men som samtidigt også kan klare sig på flad vej. Her kigger jeg på netop Alaphilippe, Sagan, Matthews, Schachmann, van Avermaet, Wellens etc. Alle dem bookmakerne (desværre) også holder som favoritter.

Tim Wellens har udtalt, at han vil angribe. Der er point på ruten, og han vil gerne bevare bjergtrøjen i noget tid endnu. Hvis han vil vinde trøjen, så er det dog ikke etaper som denne, han skal ud og jagte point på - mere om det i optakten: https://www.betxpert.com/odds-…

Jeg tror, at vinderen skal findes hos én af dem, der tør noget på de to sidste stigninger. Det kan ske via morgenudbruddet, men det kan også ske fra feltet. Jeg tror ikke nødvendigvis, at der er samling ved målstregen i en mindre decimeret gruppe. Hvis der er det, så kig mod Matthews, Sagan, van Avermaet. Alle de sædvanlige.

Mit bud er som følger:

Favorit: Maximilian Schachmann (kan være bundet)
Øvrige favoritter: Tim Wellens, Luis Leon Sanchez (kan være bundet), Alessandro de Marchi
Joker: Alberto Bettiol

8 Kommentar

Tilføj kommentar