18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Odds på Tour de France 2019: Ineos med matchbold - 18. etape: Embrun - Valloire: kommentarer

31 kommentarer
821 Visninger
Tourens helt afgørende fase begynder nu. Denne etape er bestemt ikke nem trods en afsluttende nedkørsel, for først skal Col d'Izoard og Col du Galibier overståes.

Et udbrud har pæne chancer, da der er mange klatrestærke folk, der kunne komme i spil. Noget af det afhænger af hvordan favoritholdene kører - i min optik skal de jo næsten allerede spille ud på Col d'Izoard for at gøre det hårdt for Alaphilippe, men hvem tør det?

I et udbrud kan man nok se typer som Simon Yates, Jack Haig, Romain Bardet, Alexey Lutsenko, Pello Bilbao, Ilnur Zakarin, Dan Martin, Giullio Ciccone, Adam Yates, Vincenzo Nibali. Nogle af dem er måske lidt slået/såret, fx Adam Yates og Bardet, men sidstnævnte går ikke ned uden kamp.

Kan de så holde konkurrenterne stangen? Ja, hvis de har en god dag. Og især hvis ingen af favoritterne tør.

Groupama-FDJ bør spille ud, forudsat at Thibaut Pinot igen er flyvende. Jumbo-Visma skal gøre Galibier hård, og allerede gerne fra Col d'Izoard. Det her er Kruijswijks chance. Og hvad med Ineos? Jeg tror, Poels nærmer sig formen, og så er det lige pludselig et helt andet hold.

Pinot er stærkest opad. Han er svag nedad, men er dog blevet bedre med årene. Landa er godt kørende og ikke en umiddelbar trussel, så han kan sagtens få noget snor. Man bør heller ikke udelukke Alaphilippe: Formår konkurrenterne ikke at sætte ham tidligt nok, er det lige før han kan vinde tid her - han er vild på nedkørslerne.

Så... jeg tror, favoritterne henter de fleste, men jeg tror også, at et par stærke folk fra bruddet kan sidde med i lang tid. Lidt ligesom Simon Yates forleden.

Bud på vindder: Romain Bardet (udbrud)
Øvrige vinderbud: Thibaut Pinot, Egan Bernal, Mikel Landa
Joker: Rigoberto Urán

31 Kommentar

Tilføj kommentar