18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Nekrolog:3/11-2006. Den dag tipsbladet afgik ved døden.

14 kommentarer
32 Visninger
I mange år har tipsbladet været et fremragende holdepunkt for fodboldelskere, der kunne nyde reportager om de store hold i såvel ind- som udland, og ikke mindst læse velskrevne skæve artikler om nogle af fodboldens mere kuriøse klubber, personligheder, stadions osv. Skribenter, som nu afdøde Per Høyer Hansen, kunne berette om en fodboldkamp, så det blev så meget mere end blot et simpelt boldspil. Fra de store ligaer kunne man læse kampreferater og følge sit hold på afstand, også selv om det ikke lå i toppen af premier league.
Igennem de sidste par år er bladets status som seriøst fodboldmagasin sygnet meget hen. Diagnosen var utvetydig. Bladet var ramt af et alvorligt tilfælde både popsmarthed, sentiationshunger og leflen for laveste fællesnævner. Skæve vinklinger på fodbolden måtte vige pladsen for artikler om Jan Kristiansens hår og tøjforbrug. Sygdommen har de sidste par år bredt sig til hele bladet, og i dag den 3/11-2006 skete det uundgåelige. Tipsbladet, som et interessant og nødvendigt fodboldmagasin for elskere af sporten, er afgået ved døden. På forsiden har man naglet sømmet i ligkisten, med en Michael Laudrup som Frem-supporter med teksten "Hva´ nu, hvis".
Jeg vil huske bladet,. for alle de år det var på toppen af sin karriere, og, nøjagtig som jeg gør med Zinedine Zidane, kunne i stille stunder begræde det sørgelige punktum der blev sat. Vil folk lægge blomster på gravstedet, vil jeg dog anbefale at man i stedet opsøger Per Høyer Hansens grav, og placerer dem der. Man bør dog nok vente et par dage, da han sandsynligvis roterer voldsomt i sin grav.
Farvel og tak.

14 Kommentar

Tilføj kommentar