18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Lodtrækning fredag 040807 til UEFA samt Champions League

Sidder og kigger lidt efter en debat om dette emne, men der er kun VM i sauna mm. - som helt sikkert også er bettingmæssigt interessant :-)

Nå, hvordan ser folk på muligheder og ønsker? Mener lodtrækningen kører kl. 13 for CL og 13.30 for UEFA-cup´en.
CL er selvklart mest interessant - i hvert fald for undertegnede. Nu skal Beitar jo også først overstås på tirsdag, hvilket kan blive mere end svært efter den ekstremt ringe indsats tirsdag i Parken... Alligevel må man krydse fingre for både FCK´s, samt ikke mindst for dansk fodbolds skyld... I mine øjne (på dette sene tidspunkt) vil scenariet/mulighederne se nogenlunde sådanne ud :

Gruppe 1 (bedste chance for avancement)

Levski Sofia (0-1 i 1.kamp ude mod Tampere)
Glasgow Rangers (2-0 i 1.kamp hjemme mod Zeta)

Forventer begge hold klarer 2.kvalrunde. Levski er hjemmestærkt, men hvem er ikke det i 3.kvalrunde, måske lige med undtagelse af de danske mestre, som skal se at få lettet røven og komme op i gear. Glasgow kender vi til og hævnens time kan være inde.
Chancer, Levski Sofia 65/35 - Glasgow Rangers 60/40

Gruppe 2 (åbent, med større og mindre muligheder)

Anderlecht
Steaua Bukarest (1-0 i 1.kamp ude over polske Lubin)
Celtic
Besiktas (1-0 i 1.kamp hjemme over Sheriff Tiraspol)
Shakhtar Donetsk (2-0 i 1.kamp ude over armenske Yerevan)
Dynamo Kiev

Bestemt ingen lette modstandere, men de tre førstnævnte skiller sig alligevel ud fra de tre nederste. På en god dag kan alle slås ud, på en dårlig kan det blive 3-0 ude og CL er historie. De ukrainske hold har masser af erfaring og spiller faktisk pissegodt. Alligevel kan de presses og slås - men chancer 35/65 for begge hold, trods alt. De er uhyggelige.

Besiktas skal ordnes med mindst 1-0 eller 3-1 hjemme og så en super defensiv ude, men men. Det er toppen af fanatiske publikummer, vi her har med at gøre... Et godt tyrkisk hold, dog under Fenerbahces klasse (håber ik jeg træder nogen over fødderne!) Chancer 35/65 / 40/60.

Celtic vil have oprejsning, skotsk fodbold er sgu ikke skræmmende og forholdene kender vi fra sidste år. Alt efter skader og nye indkøb, som jeg ikke er bekendt med - chancer 45/55 / 50/50.

Steaua Bukarest, Rumæniens flagskib gennem en årrække. Altid svært at spille disse steder, vælger dog alligevel at tro på, at FCK´s erfaringer fra udekampene sidste sæson, må have givet en ballast. En manglende Tobias Linderoth kan dog gøre et stort udfald i negativ retning. Ham mangler vi sgu indtil videre. Nå, chancer 40/60 / 45/55

Anderlecht. Belgisk fodbold er - med al respekt for Anderlecht - gået ufatteligt meget tilbage, gennem en håndfuld år, senest bevist ved sidste sæsons nr.2 Genks, pinlige 1-2 nederlag hjemme til FK Sarajevo i tirsdags. Anderlecht er et bedre hold, men hvor meget egentlig? Jeg mener at man med denne modstander kan være godt tilfreds og sætter FCK´s mulige chance for avancement til 55/35 / 60/40.

Disse 8 af de 16 modstandere, er hold jeg ser FCK have en form for chance imod. Men man skal ikke diske op med det spil fra denne uge, for så kan selv Santa Coloma eller lignende blive et problem. Man skal ramme dagen a la kampen på Amsterdam Arena, gerne både ude og hjemme, hvis byens hold skal avancere.

Og så mangler de 8 sidste sataner...

Werder Bremen
Ajax
Lazio
Benfica

Ser chancerne ligge imellem 15 og 30 %, med Lazio og Ajax som bedste muligheder. Men her ser det altså mere end svært ud. Ajax vil tørste efter revanche og italiensk fodbold, har danske hold ikke den bedste statistik imod - mildest talt. Benfica kender vi - og de kender os - ikke et ønske og heller ikke Werder Bremen, på trods af diverse salg af nøglespillere. Det bliver også uhyggeligt svært. Måske på en heldig dag kan man tale med tyskerne, men altså - hvem bestiller lige heldet??

De sidste 4 -

Valencia
Liverpool
Sevilla
Arsenal

Gunners 10-15% tops. Der er lidt uro omkring det lidt "nye" hold, efter omdrejningspunktet og stjernen - Thierry Henry er væk. Desuden forsvandt Freddie Ljungberg, men så har vi Van Persie, Fabregas samt unge Bendtner og Lehmann i målet. Jeg siger nej tak.

Sevilla 10%. Uhyggeligt hold med fantastiske spillere. Ser denne modstander som håbløs i kampen om at nå gruppespillet. Vi skal være mere end heldige, det er simpelthen klasse. Måske endnu en hjerneblødning fra hr. Poulsen, kan gøre lidt... I doubt it.

Liverpool 8-10%. To gange i finalen på 3 år, siger alt. Muligt Dan Eggen og BIF formåede at ordne dem på Anfield for en 10 år siden, men dengang kunne de sgu også spille ball ude på vestegnen. Det kniber en smule idag og så meget forskel er der trods alt ikke på de to danske "flagskibe", at man kan være optimist med de røde som modstander. Gerrard, Kuyt og co. skal ikke op af hatten, færdig arbejde.

Valencia 8-10%. Jeg er lige så pessimistisk (realistisk?) her. Kender ikke til at truppen skulle være blevet decimeret. Er dette ikke tilfældet, ser jeg det lige så umuligt som imod de tre ovenstående. Simpelthen så svært at se, hvor henne hullerne skal kunne findes. En kæmpe erfaring fra både CL og La Primera. Nej, den går sgu bare ikke.

Trækker vi de tunge drenge, fra øverste halvdel af de seedede hold, så bliver det UEFA´ens gruppespil vi skal se frem imod. Jeg tror ikke på andet, vort hold har ikke helt samme klasse (endnu) som i den forgangne sæson. Men dette gruppespil kan nu også give både erfaring og kroner i kassen, så FCK fortsat kan tillade sig at kalde sig en meget seriøs titelkandidat og dermed se på nye kommende udfordringer, i fremtidens Champions League...

Det var så ordene i denne sene nattetime, hvor vi også må håbe på (og regne med), at alle tre danske hold i UEFA-kvalen - OB, AAB og FCM, kan overvinde næste runde og trække hold som Ekranas, Hacken og luxembourske Kaerjeng. Vi skal have alle de points hjem, den kan trække. Danmark skal op af rangstigen, så seedningerne bliver hverdag og ikke undtagelser. Come on !

31 Kommentar

Tilføj kommentar