18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Kræver gevinst på 100.000+ tilbagebetalt - Danske Spil

7 kommentarer
865 Visninger
Hej alle

Situationen er den at jeg har vundet et større beløb på danskespil.dk. Denne er blevet vundet ved at jeg har udviklet en strategi for et af deres kabale spil under "spillehjørnet" som rent faktisk muliggjorde en tilbagebetalingsgrad over 1.

Jeg har så brugt denne strategi indtil de lukkede for spillet og de har nu sendt en email hvor de kræver hele det vundne beløb tilbagebetalt på grund af mistanke om brug a en bot/applikation. De henviser til
netspilsvilkårenes pkt. 4.4 hvor der står:

”Danske Licens Spil kan derudover begrænse spillerens indskudsmuligheder eller spærre spillerens netspilskonto (og/eller efter omstændighederne begrænse indskudsmuligheder, annullere eller ophæve afviklede spil samt tilbageføre indskud, præmier og udbetalte midler) ved konstatering af eller mistanke om et eller flere af følgende forhold:
(…)
• Anvendelse af applikationer, robotter eller lignende til påvirkning eller automatisering af spillet og de tilknyttede funktionaliteter
(…)
• Anden utilbørlig adfærd, der efter Danske Licens Spils opfattelse strider mod hensigten med spillet og de tilknyttede funktionaliteter”

Med baggrund i dette har de lukket min bruger og annulleret alle de foretagne spil.

Kombineret med deres netspilsvilkår har de også nogle spilleregler hvor der for poker eks. står:

" Snyd og anden uønsket adfærd
10. Danske Licens Spil kan tildele en spiller en advarsel, en karantæne eller blokere eller lukke spillerens netspilskonto, herunder tilbageholde eller konfiskere midler fra denne, såfremt et eller flere af følgende forhold indtræder:
• Opfordring eller medvirken til snyd via chatten, jf. punkt 11.
• Overtrædelse af gældende chatregler, jf. punkt 12.
• Aftalt spil (”collusion”), anvendelse af applikationer eller robotter (”bots”) til hjælp i spillet, anvendelse af øvrige tilføjelsesprogrammer, der kan give spilleren en uretmæssig fordel samt øvrig uønsket adfærd, jf. punkt 13."

Mens at der for Spillehjørnet som spillet høre ind under blot står:

" Karantæne
7. Danske Licens Spil kan tildele en spiller karantæne fra Spillehjørnet, såfremt et eller flere af følgende forhold indtræder:
• Opfordring eller medvirken til snyd via chatten, jf. punkt 8.
• Overtrædelse af gældende chatregler, jf. punkt 9.
• Aftalt spil, bl.a. ved forsætligt at tabe penge til andre spillere.
• Anvendelse af egne applikationer eller robotter (’bots’) til hjælp i spillet. "

Ifølge dette, vil det de anklager mig for blot resultere i en karantæne.

Mit spørgsmål er hvordan jeg står? Alle pengene er udbetalt og de kræver dem tilbage og siger de tager forbehold for retslige skidt for at indrive dem hvis jeg ikke betaler tilbage. Jeg har på ingen måde haft i sinde at gøre noget ulovligt, men har heller ikke lyst til at betale en gevinst tilbage hvis det ikke er nødvendigt. Noget andet jeg har hæftet mig ved er følgende artikel:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/…

Her har en person brugt en poker bot, hvor der udtales:

"- Det er ikke kriminelt, men vi betragter det som uetisk, og vi accepterer det ikke, siger kommunikationschef hos Danske Spil, Thomas Rørsig, til TV 2."

Dette er endda en situation hvor både netspilsvilkårene og spillereglerne er overtrådt.
Hvordan er jeres vurdering af sagen?

Mvh

7 Kommentar

Tilføj kommentar