Jeg vil dele nogle tanker omkring et par vinder/placerings spil til Grand Slam of Darts, der har været i gang siden i lørdags. Helt kort så er Michael van Gerwen den helt store favorit og han er at finde i det øverste seedningslag, hvilket betyder at grupperne e, f, g og h ikke får fornøjelsen af ham før en evt finale. Jeg vil ikke gå ind i en længere forklaring omkring, hvordan turneringen er bygget op, hvem der er med osv. Det kan man se meget nydeligt forklaret her: https://en.wikipedia.org/wiki/…
Jeg har sat min lid til hhv. Dave Chisnall @17/8.5 vinder/placering hos Unibet, og Michael Smith til @15/7.5 vinder/placering hos Unibet. Jeg garderer mig med gevinst i tilfælde af en finaleplads da MvG går fra titel til titel i øjeblikket og bliver meget, meget svær at slå i en finale, der er bedst af 31 legs.
Chisnall er allerede kvalificeret til knock out runderne. Han er ikke sikker på 1. pladsen, men han møder gruppens svageste spiller i Lisa Ashton, der ikke har mere at spille for. Så jeg forventer, at han tager 1. pladsen og står derfor til at møde nummer 2 fra gruppe f. Det kan faktisk blive alle 4 i den gruppe, der består af Peter Wright, Danny Noppert, Ryan Harrington og Wayne Warren. Det taler selvfølgelig en smule i mod, hvis det skulle ende med at blive Peter Wright, men det vurderer jeg til at være usandsynligt. Det mest sandsynlige scenarie er, at Chizzy møder Ryan Harrington, der er svag favorit mod Wayne Warren. Går det som jeg prædiker er det en meget favorabel situation for Chizzy, der vinder det match up 9/10 gange. Chisnall har spillet to fine kampe, uden at vise sit allerbedste spil frem - han var dog ustyrlig på doublerne i sin første kamp, hvor han lå omkring 84%. Han kommer som regel langt i turneringerne, han viser god form og kan han få en "walk over" i Ryan Harrington i næste runde at spille sig helt varm på, kan det flaske sig for ham.
Michael Smith har spillet 2 super kampe mod Durrant og Aspinall. Mod sidstnævnte snittede Smith 114(!) - han kæmpede dog lidt med doublerne mod Durrant. Smith er ligesom Chizzy allerede kvalificeret - heller ikke han er sikker på 1. pladsen, men han møder også gruppens svageste medlem nemlig tyske Martin Schindler, der allerede har forspildt sin mulighed for at komme videre. I næste runde møder Smith (såfremt han snupper 1. pladsen) nummer 2 fra gruppe g. Det bliver enten Clemens, Gurney eller Dolan. Clemens møder Richard Veenstra fra BDO, der har vist skræmmende dårligt dart spil. Han har blot taget 1 leg i sine 2 kampe til sammen. Så jeg forventer, at Clemens går sikkert videre som 1'er. Det efterlader det nordirske brag mellem Gurney og Dolan. Det er en kamp Gurney vinder 7/10 gange. Dolan har op til denne turnering vist kanon form og han vandt en stærkt besat kvalifikations turnering for at være med her. Dolans 2 kampe hidtil har været blandede bolsjer, men mod en landsmand får den nok hele armen så jeg tror det bliver en tættere kamp end som så og Gurney er ikke selvskrevet til den 2. plads. Skulle det gå som odds forudsiger og Smith møder Gurney så er det ikke helt sort for Smith. Han har således vundet 7 og tabt 5 indbyrdes. Form mæssigt vil jeg også vurdere Smith til at være et skridt foran - kan han få doublerne til at sidde mere som mod Aspinall end som mod Durrant så bliver han meget svær at have med at gøre for alle. Kvartfinalen kunne ligne et opgør mod Clemens eller Aspinall, mens Chisnall og Peter Wright er gode bud på en semifinale modstander.
Oddsudviklingen har naturligvis været faldende siden turneringsstart. Chisnall startede omkring odds 23 og Smith omkring odds 21. Jeg tager gerne de tab, når jeg til gengæld har fået lov til at se dem an i 2 kampe, hvor de har vist mig, at der er værdi i at give dem et skud nu, hvor oddset ikke er faldet mere drastisk. Jeg har umiddelbart kun kigget hos Bet365 udover Unibet, hvor begge spillere ligger til odds 11.
Jeg vil dele nogle tanker omkring et par vinder/placerings spil til Grand Slam of Darts, der har været i gang siden i lørdags. Helt kort så er Michael van Gerwen den helt store favorit og han er at finde i det øverste seedningslag, hvilket betyder at grupperne e, f, g og h ikke får fornøjelsen af ham før en evt finale. Jeg vil ikke gå ind i en længere forklaring omkring, hvordan turneringen er bygget op, hvem der er med osv. Det kan man se meget nydeligt forklaret her: https://en.wikipedia.org/wiki/…
Jeg har sat min lid til hhv. Dave Chisnall @17/8.5 vinder/placering hos Unibet, og Michael Smith til @15/7.5 vinder/placering hos Unibet. Jeg garderer mig med gevinst i tilfælde af en finaleplads da MvG går fra titel til titel i øjeblikket og bliver meget, meget svær at slå i en finale, der er bedst af 31 legs.
Chisnall er allerede kvalificeret til knock out runderne. Han er ikke sikker på 1. pladsen, men han møder gruppens svageste spiller i Lisa Ashton, der ikke har mere at spille for. Så jeg forventer, at han tager 1. pladsen og står derfor til at møde nummer 2 fra gruppe f. Det kan faktisk blive alle 4 i den gruppe, der består af Peter Wright, Danny Noppert, Ryan Harrington og Wayne Warren. Det taler selvfølgelig en smule i mod, hvis det skulle ende med at blive Peter Wright, men det vurderer jeg til at være usandsynligt. Det mest sandsynlige scenarie er, at Chizzy møder Ryan Harrington, der er svag favorit mod Wayne Warren. Går det som jeg prædiker er det en meget favorabel situation for Chizzy, der vinder det match up 9/10 gange.
Chisnall har spillet to fine kampe, uden at vise sit allerbedste spil frem - han var dog ustyrlig på doublerne i sin første kamp, hvor han lå omkring 84%. Han kommer som regel langt i turneringerne, han viser god form og kan han få en "walk over" i Ryan Harrington i næste runde at spille sig helt varm på, kan det flaske sig for ham.
Michael Smith har spillet 2 super kampe mod Durrant og Aspinall. Mod sidstnævnte snittede Smith 114(!) - han kæmpede dog lidt med doublerne mod Durrant. Smith er ligesom Chizzy allerede kvalificeret - heller ikke han er sikker på 1. pladsen, men han møder også gruppens svageste medlem nemlig tyske Martin Schindler, der allerede har forspildt sin mulighed for at komme videre. I næste runde møder Smith (såfremt han snupper 1. pladsen) nummer 2 fra gruppe g. Det bliver enten Clemens, Gurney eller Dolan. Clemens møder Richard Veenstra fra BDO, der har vist skræmmende dårligt dart spil. Han har blot taget 1 leg i sine 2 kampe til sammen. Så jeg forventer, at Clemens går sikkert videre som 1'er. Det efterlader det nordirske brag mellem Gurney og Dolan. Det er en kamp Gurney vinder 7/10 gange. Dolan har op til denne turnering vist kanon form og han vandt en stærkt besat kvalifikations turnering for at være med her. Dolans 2 kampe hidtil har været blandede bolsjer, men mod en landsmand får den nok hele armen så jeg tror det bliver en tættere kamp end som så og Gurney er ikke selvskrevet til den 2. plads.
Skulle det gå som odds forudsiger og Smith møder Gurney så er det ikke helt sort for Smith. Han har således vundet 7 og tabt 5 indbyrdes. Form mæssigt vil jeg også vurdere Smith til at være et skridt foran - kan han få doublerne til at sidde mere som mod Aspinall end som mod Durrant så bliver han meget svær at have med at gøre for alle. Kvartfinalen kunne ligne et opgør mod Clemens eller Aspinall, mens Chisnall og Peter Wright er gode bud på en semifinale modstander.
Oddsudviklingen har naturligvis været faldende siden turneringsstart. Chisnall startede omkring odds 23 og Smith omkring odds 21. Jeg tager gerne de tab, når jeg til gengæld har fået lov til at se dem an i 2 kampe, hvor de har vist mig, at der er værdi i at give dem et skud nu, hvor oddset ikke er faldet mere drastisk.
Jeg har umiddelbart kun kigget hos Bet365 udover Unibet, hvor begge spillere ligger til odds 11.