18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

DreamHack Marseille 2018 - optakt: Astralis kan vinde

25 kommentarer
7 Visninger
Jeg må indrømme jeg på det seneste generelt har følt mig som en forkælet teenager - Under landsholdspausen, hvor der lige så var meget begrænset med CSGO, var nogle hårde dage at komme igennem :-).

Hold nu op, hvor synes jeg dette LAN bliver spændende. Du er meget fint inde på de forskellige rosterchanges, som gør at dette til en af de mest jævnbyrdige turneringer, jeg har set.

Jeg giver lige mit syn på nogle af de væsentlige ændringer, som opfordring til folk til at kommentere på:
FaZe: Xizt erstatter Olof, som i mine øjne er en klar svækkelse. Foruden ulempen ved at spille en ny mand ind, så kunne jeg virkelig godt lide det gamle setup fra FaZe, hvor man på trods af Karrigan (ikke den største fragger), havde vel nok den største firepower i CSGO. Derudover synes jeg spillerne komplimenterede hinanden godt, og de manglede vel blot Niko til at realisere sit kæmpe potentiale, og blive mere stabil, før de var verdens klart bedste hold (som de jo så var store dele af 18' alligevel). Præstationeren på online på det seneste har været blandet, og det vil undrer mig meget hvis vi så et storspillende FaZe hold i Marseille.

SK: Stewie2k er kommet ind i stedet for Taco - Stewie er (imo) et af de mest spændende navne på NA scenen, men jeg har lidt svært ved at se den nuværende konstruktion fungerer særlig godt. Tilføjelsen af en ikke-brasilianer kommer til at skade kommunikationen, hvor bla. Boltz engelskesprog er tæt på ikke eksisterende. Jeg tror bestemt planen var at erstatte Boltz (der gik bla. rygter om flamie og s1mple), og generelt har hele forløbet med Boltz og SK været lidt underligt. Deres præstationer online, at jeg ikke mener Stewie er en "naturlig" erstatning for Taco og grundet ovenstående, så tror jeg ikke på brasiliansk succes til DH.

Mest af alt glæder jeg mig naturligvis til at se på den danske deltagelse til turneringen. For mig at se, er det Astralis leverer hidtil i 18', det mest spændende jeg har set fra dem, siden de var verdens bedste i starten af sidste år. Jeg synes Device virker sulten og har spillet kontinuerligt rigtig godt i år, og generelt virker der til at være en bedre balance på holdet end længe. Bookmakerne har også stor tiltro til danskerne, og jeg er generelt enig i at jeg har svært ved at finde value i vinderspil. De er, fortjent, blandt favoritterne.

Foruden danskerne, er jeg også meget spændt på at se Mousesports og Space Soldiers. Mouz har i 18' blomstret op (måske i andre storholds fravær?), hvor de bla. må siges at være verdensbedste på Mirage lige nu.
Det tyrkiske hold, Space Soldiers, har længe været under radaren som et hold man skulle holde øje med. Xantares helt absurde stats online, og et hold der har klaret det rigtig godt online i år, gør at de bliver spændende at følge om de omsætte dette under LAN. Holdet mangler lidt en naturlig awper for at blive top tier hold i mine øjne. Et spændende match kunne være, hvis de fik erhvervet HellRaisers Woxic, der også er tyrker og er utrolig talentfuld.

Jeg håber god debat og en række spilforslag/tanker til turneringen - specielt ville det være spændende at høre Falco's tanker, som er et af de mest kompetente bettinghoveder indenfor CSGO jeg kender til :-).

25 Kommentar

Tilføj kommentar