I en anden tråd er der opstået en debat om et topscorerspil hos Bet365 på Superligaen, og det er blevet kopieret herover, for ikke at forstyrre den orginale tråd. Debatten kan fortsætte her.
Baggrund: Bet365 (deres kundeservicemedarbejdere) har til flere brugere skrevet, at topscorerspillet på Superligaen kun gælder for grundspillet og ikke for slutspillet, hvilket gav et attraktivt spil på Marcondes. Det er der så kommet noget debat omkring i en anden tråd og på PokerNet, hvor Bet365 til en bruger har meldt ud, at det var en fejl.
Ramlov i BetXpert-tråd: ""De har jo ikke overholdt vilkårene. Deres egne vilkår. Det lyder som en ommer. Sandsynligheden for at vinde er jo væsentlig mindre, hvis konkurrencen gør sig gældende for Unibets kunder i resten af verden også og ikke kun for danske kunder,". Kan dette perspektiveres til det topscorer i superligaen-spil Bet365 har kvajet sig med?"
Markus, BetXpert: "Hej Ramlov,
Det tænker jeg ikke umiddelbart, at det kan, da der i dette her tilfælde er tale om en kampagne (markedsføring), mens der i topscorer-spillet er tale om væddemålsregler og information fra en chatmedarbejder.
Mvh Markus, BetXpert"
Ramlov: "Ok, tak for svaret :)"
BigTuna: "@Ramlov
Er ikke i tvivl om at du ville få medhold ved Forbrugerombudsmanden omkring topscorer-spillet.
Der står ret klart i deres regler, at det ikke inkluderer playoffs. Og hvis du har det på skrift fra en support-medarbejder, så er der ikke nogen tvivl om at de skal udbetales (såfremt Pål ikke scorer to mål i weekenden, selvfølgelig)."
Markus, BetXpert: "Hej Bigtuna og Ramlov,
Ramlov har i en tråd på PokerNet skrevet, at han blev kontaktet telefonisk af en medarbejder fra Bet365, der fortalte ham, at spillet var for hele sæsonen, og at han kunne acceptere de nye forhold, eller få spillet annulleret med indskuddet retur og en lille kompensation. Sidstnævnte blev valgt. Det ændrer selvfølgelig på sagen ift. en klage hos Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden (førstnævnte er den korrekte klageinstans, da der er tale om en økonomisk tvist og ikke en markedsføringsklage eller klage over deres regler og vilkår, er min vurdering). Havde Ramlov under telefonopkaldet nægtet af efterkomme den markante ændring i reglerne for væddemålet, så havde situationen været anderledes, end den er nu, hvor han ikke længere har væddemålet, men det er ret forvirrende at blive ringet op om det, og skulle forholde sig til det på kort tid.
Men det er en speget sag, hvor Bet365 ikke ser alt for heldige ud, og jeg følger gerne op på det, når grundspillet er afgjort (hvis jeg når det inden påskeferien).
Mvh Markus, BetXpert"
Ramlov: "Men de var selvfølgelig så frække at ringe til mig 3 gange for at overtale mig til annullere mine spil, da det eller valget mellem at gøre det eller lade dem stå under de “nye” regler. Har skrevet med dem siden og jeg skal bare kontakte dem, hvis jeg har beviser på, at andre har fået afgjort deres spil efter grundspillet, så vil de kigge på det, men det får jeg nok ikke en skid ud af"
Ramlov: "Og det virkede lidt som et krav for at jeg kunne få tilsendt den gamle chat, hvor jeg var blevet bekræftet i reglerne. Det var i hvert fald det jeg bad om i første omgang. På mail ville de ikke give den før de havde været i kontakt telefonisk, men det var godt nok slet ikke det dén samtale handlede om"
Baggrund:
Bet365 (deres kundeservicemedarbejdere) har til flere brugere skrevet, at topscorerspillet på Superligaen kun gælder for grundspillet og ikke for slutspillet, hvilket gav et attraktivt spil på Marcondes. Det er der så kommet noget debat omkring i en anden tråd og på PokerNet, hvor Bet365 til en bruger har meldt ud, at det var en fejl.
Tråd på PokerNet: https://www.pokernet.dk/forum/…
Tråd på BetXpert: http://www.betxpert.com/forum/…
Ramlov i BetXpert-tråd:
""De har jo ikke overholdt vilkårene. Deres egne vilkår. Det lyder som en ommer. Sandsynligheden for at vinde er jo væsentlig mindre, hvis konkurrencen gør sig gældende for Unibets kunder i resten af verden også og ikke kun for danske kunder,". Kan dette perspektiveres til det topscorer i superligaen-spil Bet365 har kvajet sig med?"
Markus, BetXpert:
"Hej Ramlov,
Det tænker jeg ikke umiddelbart, at det kan, da der i dette her tilfælde er tale om en kampagne (markedsføring), mens der i topscorer-spillet er tale om væddemålsregler og information fra en chatmedarbejder.
Mvh
Markus, BetXpert"
Ramlov:
"Ok, tak for svaret :)"
BigTuna:
"@Ramlov
Er ikke i tvivl om at du ville få medhold ved Forbrugerombudsmanden omkring topscorer-spillet.
Der står ret klart i deres regler, at det ikke inkluderer playoffs. Og hvis du har det på skrift fra en support-medarbejder, så er der ikke nogen tvivl om at de skal udbetales (såfremt Pål ikke scorer to mål i weekenden, selvfølgelig)."
Markus, BetXpert:
"Hej Bigtuna og Ramlov,
Ramlov har i en tråd på PokerNet skrevet, at han blev kontaktet telefonisk af en medarbejder fra Bet365, der fortalte ham, at spillet var for hele sæsonen, og at han kunne acceptere de nye forhold, eller få spillet annulleret med indskuddet retur og en lille kompensation. Sidstnævnte blev valgt. Det ændrer selvfølgelig på sagen ift. en klage hos Forbrugerklagenævnet eller Forbrugerombudsmanden (førstnævnte er den korrekte klageinstans, da der er tale om en økonomisk tvist og ikke en markedsføringsklage eller klage over deres regler og vilkår, er min vurdering). Havde Ramlov under telefonopkaldet nægtet af efterkomme den markante ændring i reglerne for væddemålet, så havde situationen været anderledes, end den er nu, hvor han ikke længere har væddemålet, men det er ret forvirrende at blive ringet op om det, og skulle forholde sig til det på kort tid.
Men det er en speget sag, hvor Bet365 ikke ser alt for heldige ud, og jeg følger gerne op på det, når grundspillet er afgjort (hvis jeg når det inden påskeferien).
Mvh
Markus, BetXpert"
Ramlov:
"Men de var selvfølgelig så frække at ringe til mig 3 gange for at overtale mig til annullere mine spil, da det eller valget mellem at gøre det eller lade dem stå under de “nye” regler. Har skrevet med dem siden og jeg skal bare kontakte dem, hvis jeg har beviser på, at andre har fået afgjort deres spil efter grundspillet, så vil de kigge på det, men det får jeg nok ikke en skid ud af"
Ramlov:
"Og det virkede lidt som et krav for at jeg kunne få tilsendt den gamle chat, hvor jeg var blevet bekræftet i reglerne. Det var i hvert fald det jeg bad om i første omgang. På mail ville de ikke give den før de havde været i kontakt telefonisk, men det var godt nok slet ikke det dén samtale handlede om"
Mvh
Markus, BetXpert