18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Partybets: Lukning af konto og tab af gevinster

56 kommentarer
39 Visninger
I det følgende vil jeg beskrive, min oplevelse som kunde hos www.partybets.com. En oplevelse, som endte med spærring af min konto og fratagelse af 3.918 kr. samt utallige mails og ligeså mange ærgrelser. Så til skræk og advarsel for alle kommer her min lille julefortælling.

For de som ikke orker den lange fortælling, får I først den korte version

Trods små advarsler om dårlig kundeservice, vælger jeg efter noget besvær at oprette konto hos PartyBets og indbetaler 2.500 kr. Jeg får ingen bonus. I perioden fra den 29.10.13 til den 27.11.13 afgiver jeg diverse spil og mit indestående forøges til 6.418 kr. Hver gang jeg er på kontoen (vel omkring 25 gange) logger jeg på med NEMID. På intet tidspunkt ser jeg advarsler om manglende verificering af konto eller cpr-nummer. Jeg modtager ingen mails før natten til den 28. november, hvor jeg får to mails. Den ene viser, at der er hævet 2.500 kr. på min konto, som er mit indskud og som jeg får tilbage. Den anden fortæller, at de har lukket min konto idet den ikke var fuld verificeret. De 3.918 kr. – min fortjeneste beholder de – stjæler de. De henviser til deres regler, og det gør de masser af gange i den korrespondance der foregår fra den 28.11. til 23.12. Nu har jeg opgivet kampen. Læs nedenstående og så vil du måske forstå hvorfor.

Jeg undrer mig over, hvordan en bookmaker kan behandle kunder så dårligt. Jeg har givet dem masser af chancer for at imødekomme mig bare en lille smule. Men de henviser til deres regler, som de jo har fulgt, og at jeg er velkommen til at oprette en ny konto. Men hvor er min retssikkerhed? Hvordan kan de bevise, at jeg er blevet gjort opmærksom på, at min konto ikke er fuld verificeret? Hvorfor pokker skulle jeg, som er kunde hos mange bookmakere, og som har været det i næsten 25 år ikke verificere min konto? Og hvis jeg endelig havde overset det, hvorfor gør de som god service ikke opmærksom på det, ved f.eks. at fremsende en mail nogle dage før. Som jeg har forstået det, er PartyBets verificering gammeldags. Hos de fleste bookmakere sker det automatisk, når man indtaster sot NEMID første gang. Er vi som spillere fuldstændig retsløse, når vi udsættes for denne behandling.

Hvis du orker, kan du læse hele korrespondancen. Til tider er svartiden horribel, nogle gange glemmer de sagen, men genoptager den, når jeg rykker for svar. Til andre tider får jeg at vide, at jeg ikke må rykke for svar, da de arbejder på sagen.

Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening om denne behandling. Og ja jeg ved, at PartyBets rent juridisk sikkert kan henholde sig til regler. Men hvad med det moralske i at stjæle 3.918 kr. fra en kunde uden advarsel og uden bevisførelse? Havde jeg dog bare hævet pengene noget før, så var jeg vel blevet gjort opmærksom på det, som tilsyneladende var min store fejltagelse. På et tidspunkt i det langstrakte forløb, beder de om, at jeg fremsender kopi af sygesikringsbevis, men det hjalp heller ikke. Jamen hvorfor skulle de så have det? På intet tidspunkt kommer der navn på afsender af mails fra kundeservice, hvilket er kutyme alle andre steder. Jeg stiller en række spørgsmål, men får kun standardsvar.

Jeg synes 3.918 kr. er mange penge at miste. Gad vide om PartyBets havde fremsendt 2.500 kr., hvis jeg havde tabt hele mit indskud uden at have verificeret min konto fuldt ud. Jeg tvivler, og hvis jeg havde spurgt, havde jeg nok ikke fået et svar…

God jul til alle – også de små mennesker med den ringe kundeservice hos PartyBets.

Mvh

HOT



Den 13. oktober 2013 forsøger jeg at oprette mig som kunde hos Partyets. Trods det at jeg på Betxpert har læst følgende anmeldelse ” Det er vores oplevelse af emails sjældent behandles med det samme, og derfor kan man som kunde ikke få øjeblikkelig hjælp til evt. problemer. Det trækker altså gevaldigt ned at der hverken tilbydes telefonisk support eller livechat.”, vælger jeg blive kunde, da især deres spil og odds på håndbold er attraktive. I første omgang lykkes det ikke at blive kunde, så jeg skriver til deres support. Efter flere rykkere modtager jeg svar på min henvendelse den 18.10. Grunden til at jeg ikke kunne oprettes som kunde var, at jeg for år tilbage havde været registreret som kunde hos det tidligere Bwin, og den samme mailadresse kunne ikke genanvendes. Da jeg ikke har en alternativ mail, bruger jeg min søns mailadresse. PartyBets skriver endvidere: ”Når du har åbnet din nye konto, beder vi dig sørge for at dit CPR nummer er indtastet korrekt og at du med det samme aktiverer din nye konto ved at logge ind på denne med dit CPR nummer samt dit NEM ID”. Den 29.10.13 bliver jeg oprettet som kunde, og jeg indbetaler 2.500 kr. Jeg modtager ingen bonus.

Fra første dag og den følgende måned logger jeg hver gang ind med med NEM ID, hvori mit cpr. nummer indgår… I perioden fra den 29.10. til den 27.11. afgiver jeg x antal spil langt størstedelen singlespil (hvor mange ved jeg ikke, da min konto jo er spærret). Jeg oplever ingen problemer, og jeg modtager ingen mails. Jeg har erfaring med bookmaking siden cirka 1990, hvor bookmakerne var Kesak, SSP og Centrebet. I november 2011 vælger jeg at holde en pause fra bookmaking, men i 2013 genoptager jeg min hobby. Det nye siden mit stop er, at adgang til konti sker via NEMID. Da jeg opretter mig som kunde hos PartyBets er jeg kunde hos 10 forskellige bookmakere, og alle steder er jeg uden problemer blevet registreret, og hver gang logger jeg på med NEMID. Jeg registrerer ikke noget unormalt, og ej heller info omkring, at jeg skal validere mit CPR nummer. Måske har jeg overset noget, men hvorfor skulle jeg ikke validere mit CPR nummer, hvis de ønskede det? Jeg har rimelig held med mine spil, og den 27.11. har jeg et indestående på 6.418 kr. Altså et overskud på 3.918 kr. Jeg hjemtager altså ikke gevinster i perioden, hvilket set i bakspejlet er ærgerligt og dyrt.


Den 28. november kl. 00.00.28 modtager jeg følgende mail:

Hej XXX,

Vi beder dig venligst gemme denne kvittering for din udbetaling.

Aktuel status af din anmodning: Afventer godkendelse.
Udbetalingsbeløb : DKK 2,500.00.
Udbetalingsmetode: PAY_VISA.
Kontonavn : hansolavthue.
Dato / Tid for transaktionen : 27-NOV-2013 18:00:23 EST.
Transaktions ID : 13855752227066891.

I henhold til vores procedure, skal alle udbetalinger først godkendes af vores interne team (for at sikre fairness), før de bliver behandlet af vores Finans Team. Dette er grunden til at statussen for dit udbetalingsønske er: Afventer godkendelse..

Denne gennemgang tager normalt op til 3 arbejdsdage. For at se din udbetalingsstatus, skal du vælge Transaktionshistorik linket fra Cashier.

For mere information, besøg venligst Cashier FAQ sektionen eller kontakt os når som helst via følgende mail adresse: cashier@pay-pro.dk


Den 28. november kl. 00.02.40 modtager jeg følgende mail:

Hej XXX

Vi må desværre meddele dig at din konto er blevet lukket, idet den ikke var fuldt verificeret.

Skulle der være tilbageværende midler på kontoen, vil disse automatisk blive udbetalt til den senest anvendte betalingsmetode. Kontakt os venligst på cashier@pay-pro.dk hvis betalingsmetoden ikke accepterer udbetalinger.

Åbn en ny konto

Bare rolig – du kan stadig komme tilbage og spille. Det eneste du skal gøre er at åbne en ny konto.

Over de næste par måneder introducerer vi en lang række nye tiltag og kampagner eksklusivt for danske spillere, so hvis du ikke vil gå glip af noget så åbn en ny konto i dag.



PS: Har du ikke NemID? Bestil det her.
PPS: Har du problemer eller spørgsmål? kontakt vores kundeservice her.


TeamPartybets.com


Da jeg om morgenen den 28. november ser disse to mails, prøver jeg at logge på min konto, men forgæves. Jeg får følgende besked:


Vi har opdaget et problem med din konto. Kontakt os hurtigst muligt på nedenstående oplysninger:

ts@pay-pro.dk (for e-mails)

Gratis*: 00 800 72789107

Da jeg kommer hjem fra arbejde den 28. november prøver jeg forgæves at få kontakt på det angivne nummer. Fortsættelse følger....

56 Kommentar

Tilføj kommentar