18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

NEM ID Login fra 2012?

39 kommentarer
6 Visninger
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?o…

Laver lige en ny tråd, da denne nye spillelov har så mange emner, som kan debatteres.

Hvad synes i om NEM-ID og at man iflg SKAT, skal bruge det som login?

Personligt er det godt, så vi undgår at nogle folk profiterer fra multi-accounts, men dette er også det eneste positive. Synes generelt at sikkerheden er fin og ofte er det den enkelte brugers sløsen med passwords, som gør at de får tømt deres konti.

Problemerne er talrige omkring NEM-ID. Jeg har nu endelig fået bestilt mit, selvom jeg principielt nægtede at aktivere det i starten, da jeg ikke havde bestilt det. Havde det fint med Digital Signatur til netbanken.

Nu skal alle bookmakere med licens integrere NEM-ID på deres hjemmesider? Er dette ikke et temmelig stort projekt for den enkelte bookmaker? Bookmakere som SBO og 12Bet har i forvejen et helt andet system med talkoder osv.

Ydermere, så er jeg ikke så skarp med NEM-ID, endnu, da jeg ikke har brugt det før. Konen sidder dog konstant og bladrer med sit Nøglehæfte og får jævnligt et nyt tilsendt. Bliver det ikke er kæmpe problem med antallet af nøgler i hæftet, hvis man skal logge ind på 50-100 gange om dagen hos forskellige bookmakere? Nogle logger jo konsekvent hurtigt af, når man idler?

Hvad siger i IT-kyndige til det tekniske? Er det utopi at alle bookmakere får et sådan system inden 2012? Og er det ikke dyrt for dem at få lavet et helt nyt system, hvis det danske marked er relativt lille? Hvad med NEM-ID's nedbrud i tide og utide? Hvordan sikrer seriøse spillere sig mod tab pga NEM-ID fail? Aktietradere osv har vel en slags forsikring mod ting som disse, men har NEM-ID en forsikring, som kan kompensere for tab, når de forhindrer adgang til sætte penge på et givent spil?

Mange spørgsmål og har begrænset mig endda :)

Kasper

39 Kommentar

Tilføj kommentar