18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

UFC 213

Hej derude!

Jeg har desværre ikke haft tid til at dække aftenens store UFC-event, som bl.a. har to titelkampe på programmet, men jeg vil lige komme med et par hurtige kommentarer omkring nogle spændende spil:

Font-Andrade: Font er med rette klar favorit pga. sin kondition, størrelse og toughness, men Andrade er også en fremragende striker, som besidder enorm speed og eksplosivitet. Jeg tror, at Font vil indtage midten af buret og forsøge at breake Andrade med sit output, men han kan ikke tillade sig at begå mange fejl, før det kan blive straffet. Andrade kan meget vel lande de mere spektalulære træffere undervejs, så han har også en mulighed på point, selvom den nok er mere usandsynlig. Vi har en 12-2 mand som klar favorit mod en kæmper på 24-1. Dette kan virke lidt overraskende. Begge mænd vil formentligt foretrække at kæmpe stående, hvor de er farlige, så 3.50 virker i overkanten på underdoggen. Andrade er måske et skud værd.

Santos-Meerschaert: Santos til alt over 1.60 virker ret solidt. Det er en klar striker vs. grappler kamp, forventer jeg. Meerschaert er godt nok ikke helt en rendyrket grappler, men det bliver han formentligt hurtigt forvandlet til mod en muay thai kæmper på dette niveau. Jeg forventer en ret markant niveauforskel stående, hvor brasilianeren er uhyre farlig med sine spark. Santos er til gengæld stadig ret grøn på jorden, hvor han begår en række fundamentale fejl, så der vil være fare for en submission, hvis han ender på bunden. Han er dog en så god atlet i forhold til sin modstander, så han bør være svær at få ned gentagne gange. Meerschaert har en klar vej til sejr, men så længe han står med Santos, så er han i stor fare for at blive knockoutet. Jeg ser overvejende Santos holde det stående, lande mest og muligvis ende kampen på knockout. Et spil på favoritten ser stærkt ud.

Overeem-Werdum: Jeg kan virkelig ikke bestemme mig i forhold til denne kamp. Werdum slog Overeem i Pride for mange år siden, mens Overeem fik revanche i Strikeforce i 2011. Jeg tror, at denne kamp vil ligne deres anden møde. Her er det værd at bemærke, at Werdum havde succes på fødderne, selvom han tabte. Han har udviklet sin striking markant siden, og vil formentligt kunne holde et højere tempo over tre runder, så han er rigtig farlig. Overeem har dog stadig en fordel her rent teknisk, og med sin enorme styrke vil han sandsynligvis holde det stående. Overeem vil lande bedst, tror jeg, men Werdum lander nok mest. Jeg er enig i, at dette er en rigtig tæt kamp, så jeg vil ikke anbefale spil her, som oddsene ser ud. Hvis Overeem lister sig op omkring 1.80, så kunne det være et skud værd, og det samme gælder Werdum, hvis han stiger til omkring 2.30.

Romero-Whittaker: Aftenens kamp! Romero begyndte som favorit hos alle bookmakerne, men pengene er tilsyneladende blevet lagt på australieren. Jeg synes, at det er lidt voldsomt at gøre Whittaker til favorit i denne kamp på baggrund af hans ene sejr mod Jacare. Det var imponerende, men dette er et helt andet matchup. Folk glemmer lidt, at Romero har været number one contender i laaaang tid. Jeg kan bestemt se Whittaker få Romero til at arbejde for takedowns, få kørt ham træt og begynde at tage over stående, men samtidig er Romero en så eksplosiv atlet, at kampen ethvert øjeblik kan blive afgjort. Han er ikke en endimensional grappler som Jacare, som lever på takedowns og kontrol på jorden i samme udstrækning . Romero vil være farlig, når kampen er stående - også selvom han er dødtræt, hvilket han har vist med fantastiske knockoutsejre i tredje runde mod Brunson, Kennedy, Machida og Weidman. Hans CV er stærkere end Whittakers, og der har ikke været tegn på, at alderen er begyndt at trykke for cubaneren, så jeg synes han undervurderes, selvom jeg er glad for Whittaker. En lidt konservativ CV på 50/50 giver stadig fin værdi på Romero.

Nunes-Shevchenko: Main event. Nunes slog Shevchenko på point for knap to år siden. Hun dominerede tidligt, hvor Shevchenko slet ikke åbnede op, men hun blev træt sent, hvor hun selv var i fare for at blive stoppet. Begge kvinder har været fantastiske siden. Nunes har knockoutet Tate og Rousey i første runde, mens Shevchenko har slået Holm og Pena. Disse to er altså uden sammenligning divisionens bedste kæmpere. Jeg tror, at denne kamp vil lige det første møde, hvor Nunes har overtaget tidligt, men Shevchenko kan tage over senere - forudsat at hun overlever 1.5 rundes tid. Her er det en markant forskel, som kan blive HELT afgørende, at denne kamp er fem runder. Shevchenko havde taget fuldstændig over sidst, men hun løb tør for tid til at lave sit comeback. Nu har hun to runder mere. Jeg tror, at hun kan formå at passe nok på sig selv stående til at overleve tidligt, hvorefter hun tager over. Tæt kamp, men min smalle favorit er udfordreren. Et odds omkring 2.00 synes jeg er værd at forsøge på Shevchenko.

Tilføj kommentar