18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Topscorer 2019/20: Sergio Agüero

3 kommentarer
92 Visninger
Hey Føniks. Du har nævnt risikoen for rotation, som er stor for Aguero, og usandsynlig for Vardy. Har du et tal på, hvor mange kampe Aguero kommer til at spille?

Har prøvet at kigge lidt på det (beklager den lange smørre, men håber det kan hjælpe nogen):

Aguero har spillet 1402 minutter i 22 kampe (17 fra start). Han var skadet 5 kampe, og har siddet på bænken uden at komme ind i 1 kamp. Eksklusiv skader, har han således spillet i gennemsnit 61 minutter i de kampe han har været klar.

Vardy har spillet 2224 kampe i 25 kampe (24 fra start). Han har været utilgængelig/skadet i tre kampe, og været på bænken 1 kamp hvor han ikke kom ind. Eksklusiv skader/utilgængelighed har han således spillet i gennemsnit 85 minutter i de kampe han har været klar.

Aguero snitter et mål per 87,5 minut, og kan med 11 kampe tilbage forvente at spille 671 minutter. Det giver 7,6 mål i de resterende kampe.

Vardy snitter et mål per 117. minut, og kan med 10 kampe tilbage forvente at spille 850 minutter. Det giver 7,2 mål i de resterende kampe.

Jeg lavede de her udregninger mens jeg skrev indlægget, så anede ærlig talt ikke hvor det ville ende. Hvad jeg ikke tager højde for i beregningerne er, at alle hold, ikke kun City, kommer til at rotere pga det vanvittige kampprogram, så måske det spiller til Aguero’s fordel.

En anden måde at se det på er, at Aguero skal spille 262 minutter mere end forventet for at indhente de tre mål.

En tredje ting der er værd at kigge på kunne være, hvilke modstandere han er særligt glad for at møde. Ud af de hold de skal møde, har han et snit på >1 mål per 90 min for 4 af de 11 kampe. Kan desværre ikke finde samme statistik for Vardy. Dog bemærkelsesværdigt at Aguero traditionelt har det svært mod nogle af de “lette” modstandere, såsom Burnley, Southampton, Watford.
Denne tråd er relateret til Topscorer 2019/20

3 Kommentar

Tilføj kommentar