Jeg har været sengeliggende i weekenden, og derfor har det været begrænset med tip fra min side af. Jeg kommer heller ikke med nogle analyser i dag, men her er et par spil, som jeg synes er småinteressante. Andre skal være mere end velkomne til at byde ind, så vi kan få lidt yderligere cykeldebat!
Jeg vil dog lige understrege, at mens jeg har været syg, har jeg set løbene, men har ikke fulgt så meget med, hvilket er en af årsagerne til at de her tips kun lige kommer i forummet i dag. Jeg satser på at være klar med ekspertanalyser i morgen igen, hvor det er syvende og sidste etape af Tirreno-Adriatico, der skal kigges nærmere på.
Mark Cavendish-Matteo Pelucchi, 1 - 1,57 hos Bet365 Chancevurdering: 67 %
Før sæsonen havde det her været et vanvittigt spil, men Omega Pharma-Quick Step har ikke fået tingene til at fungere i år, og Cavendish har kun for alvor deltaget i én finale i denne sæson (5. etape i Volta ao Algarve som han vandt). Omvendt plejer Pelucchi at være solid i spurterne, og så vandt han også forleden (2. etape). Men Kittel var sat ud af spillet, og Cavendish og Omega Pharma-toget fungerede heller ikke helt.
Cavendish bør dog fortsat vinde den her i 2/3 forsøg. Han er hurtigere (selvom Pelucchi er et stort talent), og hans hold bør have kvalitet nok til at levere ham ordentligt snart.
Davide Appollonio-Sam Bennett, 1 - 2,5 hos Bet365 og Danske Spil Chancevurdering: 42 % Bennett har været ret godt kørende i denne sæson, og derfor er han naturligvis favorit. Men så meget bedre end Appollonio? Det synes jeg ikke. Appollonio viste god form i Roma Maxima, hvor han vandt "feltets" spurt og blev nummer 2. Tidligere på sæsonen blev han 5'er i Tour de San Luis, og i den første spurt blev han nummer 6. Jacob lavede en analyse på denne duel på 2. etape, som stadig er ret aktuel: http://www.betxpert.com/eksper… (ganske vist med omvendt fortegn, men argumenterne er stadig brugbare).
Marcel Kittel-Andre Greipel, 1 - 1,65 hos Danske Spil Chancevurdering: 62 % Synes, der er snæver værdi her. Greipel imponerede virkelig ikke på 2. etape, hvor han var uden den vilde power, mens Kittel hele året har været flyvende. Sprintertronen tilhører i øjeblikket Kittel, og selvom han mangler stærke Koen de Kort foran sig, så synes jeg altså, at han skal være lidt større favorit her. Lottos tog er ikke altid lige imponerende, og samtidigt har Kittel lige nu et kick, som kun få sprintere kan matche.
Jeg har været sengeliggende i weekenden, og derfor har det været begrænset med tip fra min side af. Jeg kommer heller ikke med nogle analyser i dag, men her er et par spil, som jeg synes er småinteressante. Andre skal være mere end velkomne til at byde ind, så vi kan få lidt yderligere cykeldebat!
Jeg vil dog lige understrege, at mens jeg har været syg, har jeg set løbene, men har ikke fulgt så meget med, hvilket er en af årsagerne til at de her tips kun lige kommer i forummet i dag. Jeg satser på at være klar med ekspertanalyser i morgen igen, hvor det er syvende og sidste etape af Tirreno-Adriatico, der skal kigges nærmere på.
Mark Cavendish-Matteo Pelucchi, 1 - 1,57 hos Bet365
Chancevurdering: 67 %
Før sæsonen havde det her været et vanvittigt spil, men Omega Pharma-Quick Step har ikke fået tingene til at fungere i år, og Cavendish har kun for alvor deltaget i én finale i denne sæson (5. etape i Volta ao Algarve som han vandt). Omvendt plejer Pelucchi at være solid i spurterne, og så vandt han også forleden (2. etape). Men Kittel var sat ud af spillet, og Cavendish og Omega Pharma-toget fungerede heller ikke helt.
Cavendish bør dog fortsat vinde den her i 2/3 forsøg. Han er hurtigere (selvom Pelucchi er et stort talent), og hans hold bør have kvalitet nok til at levere ham ordentligt snart.
Davide Appollonio-Sam Bennett, 1 - 2,5 hos Bet365 og Danske Spil
Chancevurdering: 42 %
Bennett har været ret godt kørende i denne sæson, og derfor er han naturligvis favorit. Men så meget bedre end Appollonio? Det synes jeg ikke. Appollonio viste god form i Roma Maxima, hvor han vandt "feltets" spurt og blev nummer 2. Tidligere på sæsonen blev han 5'er i Tour de San Luis, og i den første spurt blev han nummer 6. Jacob lavede en analyse på denne duel på 2. etape, som stadig er ret aktuel: http://www.betxpert.com/eksper… (ganske vist med omvendt fortegn, men argumenterne er stadig brugbare).
Marcel Kittel-Andre Greipel, 1 - 1,65 hos Danske Spil
Chancevurdering: 62 %
Synes, der er snæver værdi her. Greipel imponerede virkelig ikke på 2. etape, hvor han var uden den vilde power, mens Kittel hele året har været flyvende. Sprintertronen tilhører i øjeblikket Kittel, og selvom han mangler stærke Koen de Kort foran sig, så synes jeg altså, at han skal være lidt større favorit her. Lottos tog er ikke altid lige imponerende, og samtidigt har Kittel lige nu et kick, som kun få sprintere kan matche.
Jeg håber, at det var noget, der kunne bruges.