18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

MGP 2013

Hej alle

Vi plejer her på siden at have en god tradition for diskussion af spil på MGP, så jeg tillader mig hermed at starte tråden op.

Lørdag d. 26. januar afholdes MGP 2013 i Herning, og artisterne blev offentliggjort i onsdags. Det samme gjorde ca. 30 sek. af hver sang - som jeg forstår det bliver de fuldt tilgængelige fra i morgen mandag.

Bookmakerne er ude med odds på begivenheden, og ikke overraskende er det "navnene" som løber med det meste af opmærksomheden, og også de laveste odds - f.eks. Simone, som vandt talent et-eller-andet på TV2 og Muhammed kendt fra x-factor.

Nu er det selvfølgeligt vanskeligt at vurdere sangene efter 30 sekunder, men det er det jo også for bookmakerne. Derfor er odds ofte meget skæve i denne fase. Det så vi også sidste år, hvor Soluma rendte med sejren til gode odds.

Umiddelbart virker feltet ikke særligt stærkt på mig, og jeg har svært ved at tro at der gemmer sig en topplacering til det internationale. Det var nemmere at høre med A Friend In Londan, og N´Evergreen - også efter 30 sekunder.

Men skal jeg nævne en sang må det blive nummer 1 med Frederikke Vedel - "jeg har hele tiden vidst det". Jeg synes vi bevæger os hen mod Medina-genren, og jeg synes den er ok - og hænger mere i mine øre end Simone, Brinck og Muhammed.

Frederikke Vedel kan lige nu fås til odds 18 hos Unibet og 17 hos tipsfortjenesten. Jeg ville gerne spille hende i top 3, men har endnu ikke fundet odds på dette.

Formatet er således at 5 dommere kan give 3,2 og 1 points - i alt 30 points. Seerne har ligeledes 30 points, som fordeles procentvis efter stemmerne. En sang kan således maksimalt opnå 3*5+30= 45 points.

3 sange vælges ud til finalen, hvor regnestykket gentages.

Lad os få en debat igang - som sagt synes jeg bookmakerne sætter oddsene alt for meget efter kendisgraden på artisterne, så jeg tror der ligger et par gode fiduser og venter.

/Prolog

1 Kommentar

Tilføj kommentar