18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Hertha Berlin-1860 München (05/10)

Martin K. Andersen har lagt en analyse op på denne kamp.Analysens indledning:Som jeg nævnte i sidste uges analyse, er 1860 München ved at melde sin ankomst som seriøs oprykningskandidat, og holdet ser ud til at blive bedre og bedre for hver dag der går. Senest blev det til 4-0 over Sandhausen i en kamp man dominerede på alle leder og kanter, og som man snildt kunne have vundet med flere mål.

Til trods for at 1860 er en del stærkere hjemme end ude, har jeg svært ved at se hvorfor nedrykkerne fra Hertha Berlin skal være så store favoritter fredag. De har godt nok ikke tabt i de sidste seks kampe (hvoraf fire er vundet), men modstanden har været til den lette side, og på papiret bør 1860 (der er ubesejret i sæsonen) ikke være så langt fra Hertha.

Gæsterne råder nemlig over en særdeles stærk defensiv (og ligaens nok bedste keeper) og i offensiven ser det ud til at Benjamin Lauth endelig får den hjælp han har brug for. Der var således fire forskellige målscorere i Sandhausen-kampen og nyindkøbet Stoppelkamp scorede for anden kamp i træk.

Hjemmeholdet har lukket 10 mål ind indtil videre, til dels pga. af langtidsskader i defensiven. Til fredagens kamp kan man tælle yderligere en, da Felix Bastians måtte udgå af mandagens kamp.

Hjemmebanefordelen og 1860's lidt svagere udebanestatistik er de eneste argumenter jeg kan finde for, at Hertha skulle være så markante favoritter - og det er ikke nok til at retfærdiggøre oddsene.
Denne tråd er relateret til Hertha Berlin - 1860 München

2 Kommentar

Tilføj kommentar