18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Formel 1 2007

Det er langt fra for tidligt at spille på hvem der bliver Formel 1 verdensmester, der er ihvertfald en god del spillesteder som udbyder spillet allerede nu.

De 5 mest oplagte kandidater er IMØ:

Kimi Räikkönen (Ferrari) 2,4 Betway, 10Bet og Expekt
Fernando Alonso (McLaren-Mercedes) 3,0 Bet365
Felipe Massa (Ferrari) 7,0 Expekt
Heikki Kovalainen (Renault) 26,0 Betway
Giancarlo Fisichella (Renault) 21,0 Bet365 og Expekt

Favoritten er Räikkönen, han har vist flere gode grand prix sejre, og masser af ellers gode løb som desværre er blevet afbrudt af en sart Mercedes motor. Nu har han fået en bil som ikke kun er hurtigt, men som også kan holde. Odds 2,4 er meget at give på en klar favorit.

Verdensmesteren Alonso har overtaget Mercedes motoren, man kan selvfølgelig vælge at tro på de obligatoriske McLaren løfter om at årets bil kan holde til hvad som helst, men realistisk set så er chancerne nok større for at der også i 2007 bliver en del kans med mekanikken. 3-4 gange DNF på en sæson kan hurtigt vende op og ned på tabellen, og Räikkönen giver næppe ved dørene. Alt i alt synes jeg odds 3,0 er for lidt til at smide penge efter Alonso.

Massa kørte i 2006 ganske solidt og scorede 80 point på trods af sin helt klare 2. kører rolle. Han har muligvis ikke nået sit fulde potentiale i 2006, og med lidt held kunne han godt blive en trussel for de store, odds 7,0 er pænt.

Renault har om nogen trukket sorteper da der blev uddelt kørere, mikset af en bil i topklasse og to kørere som langt fra er i samme klasse er mildest talt underligt. Heikki Kovalainen er i Formel 1 sammenhæng ganske ukendt, efter hvad jeg kort har læst om ham virker han som en rimelig kører, men han forekommer ikke at være et nyt supertalent. Dog vil jeg mene at der er en lille chance for at han kunne gå hen og overgå forventningerne, hvis han gør det så er der en chance for at det er ham som tager verdensmesterskabet, den er ikke stor, men til gengæld giver den odds 26,0, og han er jo trods alt finne ;-)

Fisichella er den kendte mand i Renaulten, og det jeg kender ham for er at han ikke kører hurtigt nok og ikke kvalificerer sig godt nok. Renault skal virkelig lave en bil uden lige hvis han skal kunne vinde. Chancen er der, men jeg mener ikke at den er helt høj nok til odds 21,0.

Jenson Button (Honda) og Lewis Hamilton (McLaren Mercedes) kom ikke med på min liste. Button kan være en nok så god kører, men jeg tror ikke at Honda kan levere en bil af den klasse som skal til for at vinde. Hamilton er ligesom Kovalainen en ukendt størrelse, han kunne vise sig at være god, og måske er han heldig at McLaren laver en god bil, men i så fald er Alonso det også, og så kan det altså ikke blive til mere end en 2. plads.

Jeg skyder klejnerne efter Ferrari.

Tilføj kommentar