18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Estland-Makedonien Kval 2008

Nu er jeg ikke den helt store fodbold ekspert, men jeg har da forstand på fodbold. Jeg kender en del til de hold og landshold som kommer fra balkan landene og derfor synes jeg at jeg vil give jer et godt tip vedr. denne kamp!
Jeg kender ikke så meget til estisk fodbold og estland som landshold, men til gengæld kender jeg makedonien, både sportsligt og mentalt.
Og når man snakker om det mentale, så betyder det enormt meget (især når vi snakker om klubber/landshold fra balkan).
Makedonien som landshold har aldrig opnået noget særligt, foruden at de har taget point fra nogle store hold (danmark, england,kroatien og lign.hold)
Når de har spillet mod modstandere som på samme niveau som dem, så har de både tabt og vundet gennem årene.
Men generalt hver gang en kval runde er startet har de altid givet alt hvad de har!

Og dette gælder også denne kamp mod estland!!!

Makedonien rejser til estland med masser af selvtillid.

Før VM spillede de mod equador og tyrkiet (begge på neutraler baner) og de vandt begge kampe.
Jeg skal lige huske at sige at makedonien kun har vundet en udekamp de sidste 3-4 år og det var i år mod armenien 1-2!

Men forskellen i år fra tidligere er at de efter kval runden til VM har fået den nye træner Srecko Katanec som kommer fra Slovenien (Det var ham som førte slovenerne til deres første EM! Det var vist nok i 2000)

Og det er så under hans ledelse at Makedonien vandt de 2 kampe under sommeres venskabskampe.
Under hans ledels har makedonien vundet de 2 kampe og tabt en (det var til bulgarien på hjemmebane 1-0)

Srecko Katanev (træneren) har spillet sin største del af sin karrierer i italienske samdoria i starten af 9o´erne og var stamspiller for det jugoslaviske landshold.

Makedonien spiller en meget defensiv taktik, med 2 angribere (en af dem er Goran Pandev som spiller i italienske Lazio)

De fleste af spillerne spiller i udlandet i mindre vesteuropæiske klubber samt de større klubber i rusland, ukraine,bulgarien og tyrkiet.

På de forskellige bet sider har jeg lagt mærke til at oddset på et 2-tal er fra 3.10 til 3.35

Dette er absolut sat for højt, da estland er ikke bedre end Makedonien.
Makedonere siger selv at det er en god gruppe de er kommet i til kvalen (gruppen indeholder england,kroatien, rusland og nogle andre svagere hold)
Disse hold passer dem godt,fordi de som regel undertipper et hold som makedonien!
England har bl.a spillet uafgjort med makedonerne i southamton (under en kval-runde for 3 år siden) de var end da bagud 2 gange englænderne og kampen sluttede 2-2

I bund og grund så er denne kval, en skæbne for makedonien. Hvis de ikke kommer med nogle fornuftige resultater i år så kommer de aldrig.

Og med de resultater i bagagen fra i sommers af, så vil de satse alt på at hente de 3 point fra estland af, så de kan komme godt fra start af i denne kval.

Så et odds på 3.35 hos unibet er i hvert fald et sats værd! Jeg ved i hvert fald godt hvor jeg vil sætte mine penge på denne kamp!

8 Kommentar

Tilføj kommentar