18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Amstel Gold Race

Et par forslag til Amstel Gold Race.

Kurt A. Arvesen over Nico Sijmens 1.85 Bet24
Kurt A. Arvesen over Bjørn Leukemans 1.90 Nordicbet

Ingen af de tre har imporende statistik i Amstel, men jeg tror bookmakerne har undervurderet Arvesens styrke i dette løb. Klarer Arvesen en top15placering hvilket jeg mener han har god chance for, så skal

Leukemans og Sijmens kun have minimal chance for at slå Arvesen! Jeg tipper Leukemans og Sijmens til placeringer mellem 30-50. Leukemans får næppe lov at køre sin egen chance, da alt på Davitamon sandsynligvis skal handle om Axel Merckx.
Sijmens er simpelthen ikke god nok!

Kessler over Dekker 1.85 Bet24
Kessler over Perdiguero 1.95 Nordicbet

Amstel Gold race er ét af Mathias Kesslers ynglingsløb. Han har top ti placeringer de sidste 2 år i Amstel og han er i mine øjne én af favoritterne til på søndag. han har vist god form på det seneste og T-Mobile udråber ham til kaptajn sammen med Alexandre Vinokourov. Sidstnævnte har bestemt ikke imponeret i år, hvorfor jeg finder det overvejende sandsynligt at Kessler bliver manden der skal køres for.

T-Mobile løber tør for muligheder og dette løb må betegnes som den bedste chance overhovedet til at opnå en sejr i ét af forårets store løb. De må være topmotiveret!

Erik Dekker er altid en farlig herre i et løb som Amstel, én af feltets klogeste ryttere. Jeg tror dog alligevel ikke helt på ham i år. 1) Han har ikke vist sig så god den seneste måneds tid, som jeg havde forventet, han er med fremme i Flandern, men går død da afgørelsen falder! 2) Han bliver formentligt kun 3.valg hos Rabobank, hvor den store favorit er Michael Boogerd. Derudover kører verdensmesteren Oscar Freire som er lidt af et spørgsmålstegn, men ruten ligger godt til ham. Dekkers eneste chance for et topresultat vil sandsynligvis være at komme afsted i et taktisk fremstød!

Miguel Angel Martin Perdiguero er på mange måder en interessant rytter, svingende i sine præstationer, enten er han helt med fremme eller også bliver han ingenting!! De fleste af hans bedste resultater (red. stort set alle) er kommet i Spanien.Han er Phonaks bedste håb på en topplacering. Hans manglende rutine i Amstel samt hans manglende evne til at køre godt andre steder i Spanien gør, at Kessler må være mindst 55-45 favorit hér!

Jeg tror som i Flandern og Paris-Roubaix at årets trend fortsætter med at de stærkeste sætter sig igennem. Jeg tror en gruppe på 5-6 ryttere vil rive sig fri på en stigning når de kommer ind på rundstrækningen i Valkenburg.

Mvh
Kim

3 Kommentar

Tilføj kommentar