18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

D. 27/1-2016 - historiens mest overraskende håndbolddag

26 kommentarer
6 Visninger
Dagen derpå sidder jeg stadig lettere rystet over det scenarie som udspillede sig i går ved EM 2016 for herrehåndbold! Hvad var det lige der foregik! I 4 af 6 kampe vandt underdoggen - og vi snakker ikke bare små underdogs! Vi snakker:

Hviderusland over Makedonien til odds 5,5
Tyskland over Danmark ligeledes til odds 5,5
Norge over Frankrig til odds 7,5
Kroatien over Polen til odds 3 - denne startede dog i odds 4 flere steder!

Det var absurd - specielt fordi det for storfavoritterne Danmark, Frankrig og Polen betød exit i turneringen. Storfavoritterne havde med andre ord alt at spille for!

Selvom Kroatien på papiret var de mindste underdogs så stod de alligevel for den største sensation i den forstand, at de vandt med de minimum 11 mål (faktisk blev det til 14-målssejr) over Polen som skulle til for at gå videre. Det er for mig at se en af historiens største overraskelser, at Kroatien gik videre. Kroatiens videre avancement krævede for det første en sejr fra Norge over Frankrig til odds 7,5 og dernæst en sejr på minimum 11 mål over Polen! Et utopisk scenarie som jeg ikke mindes at have set nogensinde.

For at sætte bookmakernes vurdering af Kroatiens chancer i perspektiv kan jeg fortælle, at Kroatien i gns. gav odds 350 igen inden i går og at man kunne få helt op mod odds 501 (og her taler vi kun om dansk licenserede bookmakere). I dag er Kroatien nede i odds 3,26 i gennemsnit. Kroatien har ikke vundet EM endnu - de mangler to sejre mere. Men skulle de gøre det så er vi måske vidne til verdens største sensation inden for etablerede professionelle sportsgrene når vi ikke medtager specialvæddemål som f.eks. når faderen til en 3.-klasse elev spiller på sin søns optræden på de engelske landshold.

Fortæl endelig, hvis nogen kan komme i tanke om større oddsmæssige sensationer!

Måtte lige af med noget oven på det vi så i går og oven på Danmarks ubegribelige exit!

26 Kommentar

Tilføj kommentar