18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Speedway GP 2018

1 kommentar
54 Visninger
Endnu et år står på speedway omkring i verden. Året byder på 10 løb, hvor man starter i weekenden i Warsaw, en allerede kendt bane, første år fik man kun kørt halvdelen af løbet pga. vanskeligheder med startsnoren og farlig belægning, dog er disse fjernet til glæde for omkring 54.000 polske speedway fans.

Feltet i år er desværre kun med en enkelt dansker Nicki Pedersen, som fik et wildcard efter hans nakkeskade sidste år og ikke deltog de sidste 4 måneder. Inden starten på løbet på lørdag, har han brækket sin hånd, han køre dog stadig med og har kørt suverænt end til videre i den polske liga hvor han har hentet 41 point i 16 heats. Jeg ser ham som en potentiel top 3 i denne sæson, og kan gå hen at lave overraskelsen i Warsaw. Derudover har Nicki nok verdens bedste starter, som giver ham en stor fordel i hans til tider manglende topfart.
CV for top 3: 28%
CV for sejre: 12%
Top 3 verdensmesterskabet: (hvis han kan holde sig skadesfri) 20%
Vinder verdensmesterskabet: 5%

Niels Kristian Iversen (Puk) er kaldt 1 reserve i SGP og allerede nu er han tilkaldt efter at Martin Vaculik har brækket hans ankel i den engelske liga. Han skal køre de første 2 løb. Mataj Zagar, Artem Laguta og Craig Cook er nok dem i feltet der er på hans level og spår ham dermed ikke de store chancer i de 2 løb.

Jason Doyle, forsvarende verdensmester, var i 10 finaler sidste sæson og vandt de 2 af disse. I år har han fået en okay start i den engelske liga med 25 point i 12 heats for Somerset og 20 point i 14 heats for Torun. Hvis han ikke får kørt sig op i løbet af sæsonen, kan han få det meget svært.

Sidste års vinder på banen, Frederik Lindgren er også startet hårdt ud i år som han har for vane. Bookmakerne har gjort ham til favorit til at vinde mesterskabet i år, men jeg tvivler, han har det med at starte hårdt ud og så falde fuldstændig igennem den sidste halvdel af sæsonen. Jeg ser ham dog som top 3 favorit i løbet på lørdag med omkring 35% chance.

Greg Hancock må man ikke glemme, den gamle ræv fra USA, dog bosat i Sverige igennem mange år. Man skal aldrig afskrive ham, men han er ved at være gammel (48år) og dermed ingen chance for endnu et mesterskab til ham CV=2%

Bobler:
Patryk Dudek, sidste års nummer 2, et virkelig stort lovende talent der nok skal vinde en del løb og mesterskaber. Sidste år, der var hans første i VM sammenhæng var i 7 finaler og vandt en enkelt af disse, derudover blev han 2’er på sit første år.
Patryk Dudek vinder mesterskabet: 12%

Maciej Janowski kørte helt suverænt sidste år, vandt 2 løb, blandt andet det danske grand prix og var i 5 finaler. Han er meget svingende i sine præstationer, men kan han få tingene til at køre, så er han nok den kommende verdensmester.
Maciej Janowski vinder mesterskabet: 9%

Tai Woffinden, tidligere verdensmester og 3’er sidste år, vandt et enkelt løb ud af 3 finaler og statistikken bliver nok noget det samme i år.

Emil Sayfutdinov, et svagt punkt i mit speedway hjerte, han køre til tider hamrendes smukt rundt hvor ingen kan fange ham, han er dog også meget humør påvirket og køre bedst når familien er med ham rundt på banerne. Her kan der være gode odds at hente, især når de er med.

Odds på weekendens løb er ikke kommet op endnu, men når de kommer vil der måske komme et spil og analyse op hvis værdien er der.

Der er dog åbnet op for sæson spil.
Her går jeg på:
Nicki P i top 3: CV 20% mindst spilbar ned til odds 5
Patryk Dudek vinder: CV 12% mindst spilbar ned til odds 8,33
Maciej Janowski vinder: CV 9% mindst spilbar ned til odds 11,11

1 Kommentar

Tilføj kommentar