Hej,
jeg har et regelspørgsmål: vi sidder 4 mand og spiller cash i no limit hold'em.
Riveren er vist.
Spiller 1 og 2 er all in. Spiller 3 (desværre mig) caller. INDEN spiller 4 når at tage stilling til all in kaldet, viser spiller 2 sin hånd. Spiller 3 viser som resultat af spiller 2's visning af kortene efterfølgende sin hånd.
En rutineret spiller, der var elimineret, påstår såvel spiller 2 som spiller 3 taber hånden, selvom de egentlig ikke opnår andet end at vise spiller 4 deres egen hånd inden hans beslutning.
Mit spørgsmål er så, om dette er en korrekt tolkning? For mig lyder det underligt, at spiller 3/jeg med, hvad jeg vil opfatte som en ren instinktiv reaktion, kan blive "offer" for spiller 2's ageren, hvor han egentlig er i ligeså god tro som mig. I øvrigt er jeg selvfølgelig helt med på det, der er vores rutinerede vens argument, nemlig at jeg som spiller 3 altid skal sørge for at orientere mig, inden jeg viser min hånd.
Hvis tvivlsspørgsmå, skriver i naturligvis bare. Ellers håber jeg, i kan hjælpe med afklaring af denne regelstituation.
Vh.
Allez
jeg har et regelspørgsmål: vi sidder 4 mand og spiller cash i no limit hold'em.
Riveren er vist.
Spiller 1 og 2 er all in. Spiller 3 (desværre mig) caller. INDEN spiller 4 når at tage stilling til all in kaldet, viser spiller 2 sin hånd. Spiller 3 viser som resultat af spiller 2's visning af kortene efterfølgende sin hånd.
En rutineret spiller, der var elimineret, påstår såvel spiller 2 som spiller 3 taber hånden, selvom de egentlig ikke opnår andet end at vise spiller 4 deres egen hånd inden hans beslutning.
Mit spørgsmål er så, om dette er en korrekt tolkning? For mig lyder det underligt, at spiller 3/jeg med, hvad jeg vil opfatte som en ren instinktiv reaktion, kan blive "offer" for spiller 2's ageren, hvor han egentlig er i ligeså god tro som mig. I øvrigt er jeg selvfølgelig helt med på det, der er vores rutinerede vens argument, nemlig at jeg som spiller 3 altid skal sørge for at orientere mig, inden jeg viser min hånd.
Hvis tvivlsspørgsmå, skriver i naturligvis bare. Ellers håber jeg, i kan hjælpe med afklaring af denne regelstituation.
Vh.
Allez