18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

NHL: Kapløbet mod "The Stanley Cup" 2017

22 kommentarer
13 Visninger
Hej alle sammen

NHL er ikke den sportsgren de fleste spiller på herinde og spilforslagene/debatterne er da også på et minimum.

Alligevel tillader jeg mig at starte en tråd omkring det kommende slutspil i verdens stærkeste ishockeyliga.

Jeg har selv spillet og fulgt NHL i mange år, men skal også være ærlig og sige, at mine engagement er faldet drastisk i takt med familieforøgelse og arbejde er kommet til at fylde mere.

I dag hygger jeg mig mere med langtidsvæddemål - og naturligvis skal der lægges et par spil inden slutspillet går i gang. Men hvad/hvem skal man spille på. Måske kan vi sammen finde et par gode spil(?)

Der er ifølge bookmakerne 6 hold som for alvor skiller sig ud (odds hentet på betbrain.com):

- Washington Capitals(odds 7)
- Chicago Blackhawks (odds 8)
- Minnesota Wild (odds 8)
- Pittsburgh Penguins - forsvarende mestre - (odds 8.5)
- Columbus Blue Jackets (odds 11)
- Montreal Canadiens (odds 13)

Mine darkhorses:

San Jose Sharks (odds 16)
Tampa Bay Lightning (odds 51)

Mit langskud:

Los Angeles Kings (odds 101)

Bemærkninger:

Jeg vil ikke kommentere så meget på de store favoritter, men blot skrive et par løse tanker.

Washington Capitals: Har set ekstremt farlige/gode ud igennem sæsonen. Bedre end set i mange sæsoner. Det kan meget vel være deres sæson i år. Dog må man også bare konstatere, at dette hold tit har været "eksperternes" favorit til at gå hele vejen. "Dette kan blive deres sæson" er blevet sagt mange gange før - og alligevel finder de altid en måde at ryge hurtigt ud af slutspillet. Jeg fristes ikke af oddset. Vil ærligt talt ikke blive overrasket, hvis de ryger hurtigt ud igen.

Chicago Blackhawks: Ja, de er nok det bedste hold i Western Conference, hvilket oddset også indikerer. I det hele taget så er Blackhawks et super talentfuldt hold som også før har vist at de kan gå hele vejen til finalerne. Jeg er af den overbevisning, at det er deres sidste skud i bøssen, i denne omgang, vil de vil nå dybt ind i slutspillet. Hvis det vil lykkedes dem at nå til finalerne, så har jeg ærligt talt lidt svært ved at give dem en favoritrolle mod nogle af de 3 potentielle favoritter i Eastern Conference. Oddset er i hvert fald ikke godt nok nu.

Minnesota Wild: Nej tak. Rigtig godt hold som nu har haft et par sæsoner til at spille sammen og finde hinanden. I denne sæson har det spillet på rigtig mange tangenter og de er fortjent med helt fremme. Kan dog ikke se dem gå hele vejen. Beklager.

Pittsburgh Penguins: Kan et forsvarende mesterhold forsvare deres titel? Det er den evige diskussion - og til trods for, at man godt kan finde eksempler på dette i historiebøgerne, så er det bare ufatteligt svært at forsvare et mesterskab. Penguins har i min optik ligaens bedste offensiv, men det er defensiven som skal bærer dem hele vejen - og her er jeg ikke nødvendigvis helt tryg ved deres goalie. Desuden er deres bedste forsvarsspiller, Letang, ude med en skade. Jeg vil rigtig gerne se dem vinde trofæet igen, men jeg har mine tvivl.

Columbus Blue Jackets: Ligaens måske mest oversete hold. Nuvel, de har haft en kanon sæson og selvfølgelug fylder de meget i spalterne, men når jeg siger "mest oversete hold" er det fordi jeg synes de får for lidt respekt i diskussioner som disse. De har faktisk et ret komplet hold i min optik. Et rigtig godt hold som, ligesom Wild, har været nogle sæsoner undervejs. De kunne måske være et interessant bud.

Montreal Canadiens: Et solidt hold som sagtens ville kunne rejse sig i slutspillet. De har fysikken til at lege med alle hold. Canadiens har haft nogle år med ret stor stabilitet og det skal man ikke undervurdere. De kan blive et farligt slutspilshold.

Darkhorses:

San Jose Sharks: De evige tabere. Ja, Sharks er gået hen og blevet lidt af en skuffelse de seneste mange år. Holdet som har været en fast bestandel i toppen af ligaen igennem mange år, skuffer altid i slutspillet. De har haft en tendens til, at ryge ud i første runde af slutspillet nogle gange nu og det er med til at gøre bettere som jeg selv ret forsigtige. Vil de choke igen, eller bliver dette året? De er en lottokupon, men oddset er ok og for en mindre indsats, så kan det forsvares.

Tampa Bay Lightning: Der er sikkert mange der undre sig over dette valg. For det første ligger de slet ikke til en slutspilsplads lige nu og for det andet er deres største stjerne skade - på lige fod med andre bærende kræfter på holdet. Jeg indrømmer, at det ikke umiddelbart ser godt ud, MEN de har stadig en stabil defensiv i mine øjne og det kan bære dem langt hvis de når slutspillet. Tampa Bay er et yderst kompetent hold som godt ved hvordan de skal gribe tingene an i slutspillet. Det skal siges, at det slet ikke er umuligt for dem at nå slutspillet endnu.

Mit langskud:

Los Angeles Kings: Odds 101(!) den skal jeg prøve. Fair nok, der skal et større mirakel til før de overhovedet kan kalde sig et slutspilshold, men det er ikke umuligt og hvis de først får kvalificeret sig, så tror jeg så tilpas meget på deres evner, at jeg tror de kan lave en del ravage i de kampe de kommer til at spille. Hvis Tampa Bay er en lottokupon, så er Kings en Eurojackpot-kupon.

Men hvad er jeres tanker?

Edderkoppen

22 Kommentar

Tilføj kommentar