18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

MGP 2012

21 kommentarer
3 Visninger
Hej

På lørdag afholdes det årlige danske melodigrandprix i Gigantium i Aalborg.

Der plejer at være en god diskussion af bettingmulighederne her på sitet, og jeg vil gerne lægge for.

Var mandag inde på dr.dk/melodigrandprix og høre de på det tidspunkt tilgængelige 10 sekunder af sangene.

Mit første indtryk var, at der var mange med ret ens lyd. Moderne pop-sange, som ikke skilte sig ud fra mængden. Og dog. Én sang fængede mig med det samme, og jeg hørte klippet flere gange.

Efterfølgende har jeg ledt lidt efter odds, og jeg blev meget overrasket. Min favorit er nemlig sang nr. 6 - "Baby, love me". Sangen skiller sig ud fra mængden ved at være i den stille ende, og lidt atypisk ift mainstream grand prix-sange.

Sangen er stort set over hele linien tippet til en sidsteplads, hvilket jeg ikke forstår en dyt af. Pt. er det højeste odds jeg har kunne finde odds 25 hos Unibet!!

Nu kan det sagtens være at jeg er absolut tonedøv, men har fulgt meget med i grand prixet siden de glade 80´ere, og plejer at have en god fornemmelse af sangene. Alle sange kan nu høres i fuld på dr.dk. Og jeg mener stadig at sang nr. 6 er den bedste og den som vil have klart den største chance internationalt.

Et andet aspekt er, at bookmakerne ofte sætter odds ud fra kunstnernavnene i starten. Da Chanee og Nevergreen vandt for to år siden, var de tippet til en midterplacering, selvom sangen var iørefaldende. Til gengæld var de ikke ret kendte.

Retfærdigvis skal det tilføjes at bookmakerne sidste år ramte A Friend in London, men først efter nogle dage blev den gjort til fortjent favorit.

Derfor ser jeg også en reeel trussel for at odds på "Baby, love me" kan falde markant gennem ugen.

I år er kendis-rollen i særlig grad givet til Christian og Pratrick, som jo for år tilbage storhittede med "Du kan gøre som du vil". De var favoritter hos bookierne inden sangene blev offentliggjort og nu også efter.

Og det er da også en ok sang, og den skal nok være med, når det skal afgøres i en super-finale med 3 sange. Men i mine øjne hæver den sig på ingen måde over gennemsnittet, og sender vi den til Baku i Aserbajdjan kan de godt booke en flybillet hjem inden finalen.

Har også hørt de øvrige sange, og jeg synes lyden er meget ens. Aya har også en sang med som er tippet 2, og den har også lidt kant, men er ikke min smag.

I år er der udover SMS-afstemning en dansk jury samt 4 internationale juryer. 3 af de 9 sange skal i en superfinale, hvorefter vindere findes.

Det er mit umidelbare indtryk af "min" sang godt kunne appelere til diverse juryer, da jeg synes den har andet at tilbyde en computer-pop. Meget afhænger selvfølgeligt også af performance.

I den sidste ende sidder seerne dog med den lange ende, og det er så spørgsmålet om sang nr. 6 appelerer bredt nok.

Summa summarum er at jeg finder odds 25 på sang nr. 6 voldsomt flot, og selvom det er vanskeligt med procenter i denne type bet, mener jeg der er tale om et massivt valuebet. En plads i finalen meget jeg ligger ligefor, og det kunne være spændende at finde et top-3 spil, mens odds er så højt. Jeg tør næsten ikke skrive det, men mener at 20% vinderchance ingenlunde er for højt. Dvs. en bet-value på 500. Nu bliver jeg nok blæst baglæns ud af forum, men det er min vurdering.

Byd ind!

21 Kommentar

Tilføj kommentar