Jeg kan godt se fornuften i, at Kevin Magnussen er fremtidens mand, medens Jenson Button måske har toppet. Men jeg føler mig langt fra sikker på, at Kevin Magnussen får det andet sæde i McLaren. Det første sæde må vel antages at være blevet besat af nyansatte Fernando Alonso. Dermed står valget om det andet sæde hos McLaren imellem Button og Magnussen. Set i lyset af den blændende 2. plads i debuten i Australien, så synes jeg, at Magnussen har skuffet gang på gang siden hen. Jeg synes Button generelt har præsteret bedre i 2014-sæsonen i en McLaren racer, som jeg forestiller mig, må være helt lig med Magnussens McLaren racer. Ydermere er Button fra McLarens hjemland, England. I dag mener jeg, at Button er favorit til at få det andet sæde hos McLaren. I et valg mellem Magnussen og Button, da vil jeg skyde Button til at være 60-40 favorit. Der er også mulighed for, at en helt fjerde kører kommer i spil til et af de to sæder hos McLaren. Men, mon ikke chancen herfor er temmelig lille? Ron Dennis og topfolkene hos McLaren er sikkert stadig i tvivl om, hvem de skal vælge. Og kontraktforhandlinger mellem de forskellige, måske adskillige, parter foregår sikkert i kulissen i stor stil i disse dage.
Både Nordicbet og Betsafe tilbyder odds 2.95 for Button til fortsat at køre Formel 1 i sæsonen 2015, medens de to bookmakere begge tilbyder odds 1.40 for Kevin Magnussen til fortsat at køre Formel 1 i sæsonen 2015. Mine 60-40 i Buttons favør til det andet sæde hos McLaren gør jo odds 2.95 til et enormt værdi-spil. Er det ikke på tide at tage de rød-hvide briller af og se på væddemålet med britiske øjne? Skal Kevin Magnussen virkelig være så stor favorit til fortsat at køre Formel 1 i 2015? Man kan selvfølgelig også forestille sig den situation, at Kevin ikke opnår sæde hos McLaren, men får forhandlet sig til et sæde i et andet Formel 1 team. Da går jeg ud fra at et spil på Kevin Magnussen til fortsat at køre Formel 1 i 2015 også vil være vundet hos Betsafe og Nordicbet.
Men hvad siger I? Er der noget, jeg har overset med hensyn til Button? Er han virkelig så langt fra at fortsætte i et sæde hos McLaren (eller i et sæde hos et andet Formel 1 team) som oddsene hos Betsafe og Nordicbet antyder?
Både Nordicbet og Betsafe tilbyder odds 2.95 for Button til fortsat at køre Formel 1 i sæsonen 2015, medens de to bookmakere begge tilbyder odds 1.40 for Kevin Magnussen til fortsat at køre Formel 1 i sæsonen 2015. Mine 60-40 i Buttons favør til det andet sæde hos McLaren gør jo odds 2.95 til et enormt værdi-spil. Er det ikke på tide at tage de rød-hvide briller af og se på væddemålet med britiske øjne? Skal Kevin Magnussen virkelig være så stor favorit til fortsat at køre Formel 1 i 2015? Man kan selvfølgelig også forestille sig den situation, at Kevin ikke opnår sæde hos McLaren, men får forhandlet sig til et sæde i et andet Formel 1 team. Da går jeg ud fra at et spil på Kevin Magnussen til fortsat at køre Formel 1 i 2015 også vil være vundet hos Betsafe og Nordicbet.
Men hvad siger I? Er der noget, jeg har overset med hensyn til Button? Er han virkelig så langt fra at fortsætte i et sæde hos McLaren (eller i et sæde hos et andet Formel 1 team) som oddsene hos Betsafe og Nordicbet antyder?