Hej,
Sidste år til EM satte jeg et spil på Perisic som topscorer for Kroatien til EM i en Cashpoint kiosk i København. Efter EM forsøgte jeg at cashe min kupon i Kolding, men det skal åbenbart være i samme kiosk som man har købt. Ikke så godt, for jeg skulle ikke til København igen det næste år (skulle til udlandet).
Jeg spurgte derfor om der var nogen udløbsdato på kuponerne, hvortil kiosk-gutten sagde der var et år - ligesom Danske Spil.
Nu her er jeg endelig tilbage i København igen og trillede ned i kiosken for at hente min gevinst. Systemet sagde der var gevinst, men de kunne ikke udbetale og jeg skulle selv tage kontakt til Cashpoint. Jeg skrev derfor en e-mail og de svarede, at deres kuponer udløber efter 90 dage.
Dette står godt nok i deres vilkår og betingelser, hvis man nærlæser den lange tekst på deres website. Men det står ingen steder på hverken ens kupon eller i deres automater - og kiosk-ejeren i Kolding var åbenbart heller ikke klar over dette.
Nu kan jeg ikke engang få min indsats retur, hvilket jeg synes er noget bondefangeri.
Har jeg nogen muligheder her? Eller er det bare dumt, at jeg ikke har læst alle deres betingelser på nettet? Jeg overvejer lidt at gå til Forbrugerombudsmanden for at få testet sagen.
Jeg har forsøgt at finde noget lovtekst om emnet, men er svært. Kan det sammenlignes med et tilgodebevis? I så fald skal det gælde 3 år pr lov. Generelt synes jeg ikke det er helt fair at det kun er 90 dage, når alle andre bookmakers giver et år (hvilket er standard på både tilgodebeviser og gavekort). Især ikke når det ikke er skrevet åbenlyst på hverken kupon, automat, brochure eller kiosk-ejer.
Vh
Sidste år til EM satte jeg et spil på Perisic som topscorer for Kroatien til EM i en Cashpoint kiosk i København. Efter EM forsøgte jeg at cashe min kupon i Kolding, men det skal åbenbart være i samme kiosk som man har købt. Ikke så godt, for jeg skulle ikke til København igen det næste år (skulle til udlandet).
Jeg spurgte derfor om der var nogen udløbsdato på kuponerne, hvortil kiosk-gutten sagde der var et år - ligesom Danske Spil.
Nu her er jeg endelig tilbage i København igen og trillede ned i kiosken for at hente min gevinst. Systemet sagde der var gevinst, men de kunne ikke udbetale og jeg skulle selv tage kontakt til Cashpoint. Jeg skrev derfor en e-mail og de svarede, at deres kuponer udløber efter 90 dage.
Dette står godt nok i deres vilkår og betingelser, hvis man nærlæser den lange tekst på deres website. Men det står ingen steder på hverken ens kupon eller i deres automater - og kiosk-ejeren i Kolding var åbenbart heller ikke klar over dette.
Nu kan jeg ikke engang få min indsats retur, hvilket jeg synes er noget bondefangeri.
Har jeg nogen muligheder her? Eller er det bare dumt, at jeg ikke har læst alle deres betingelser på nettet? Jeg overvejer lidt at gå til Forbrugerombudsmanden for at få testet sagen.
Jeg har forsøgt at finde noget lovtekst om emnet, men er svært. Kan det sammenlignes med et tilgodebevis? I så fald skal det gælde 3 år pr lov. Generelt synes jeg ikke det er helt fair at det kun er 90 dage, når alle andre bookmakers giver et år (hvilket er standard på både tilgodebeviser og gavekort). Især ikke når det ikke er skrevet åbenlyst på hverken kupon, automat, brochure eller kiosk-ejer.
Vh