18+ | Spil ansvarligt | Selvudelukkelse via ROFUS.nu | Kontakt Spillemyndighedens hjælpelinje på StopSpillet.dk

Konfiskeret gevinst på RoyalCasino

12 kommentarer
202 Visninger
Hej,

Først og fremmest håber jeg, at det er okay, at jeg poster dette. Sagen handler om min sag mod et onlinecasino, men er meget relevant også for de diskussioner der er vedr. bookies generelt. Jeg mener jeg har en rigtig god sag mod det danske online casino RoyalCasino, som har konfiskeret 26.000 kr. fra mig.

Jeg vil kort opridse sagen, og ønsker at høre jeres mening omkring denne – om hvorvidt i mener jeg har en god sag eller ej. Jeg tager imod alle relevante inputs, og vil så slutteligt sandsynligvis kontakte en advokat og prøve den i retten.

Torsdag d. 12/1 sender RoyalCasino et bonustilbud ud.
Jeg er så heldig at vinde på dette – 26.000 kr.

Jeg sætter beløbet til udbetaling.

Om mandagen, d. 16., får jeg en mail om at min konti hos RoyalCasino er låst, da de ønsker at lave et sikkerhedstjek. De vil ligeledes have en række dokumenter, som bla. ID - hvilket jeg naturligvis sender til dem.
Jeg hører ikke noget fra dem før mandag d. 23, hvor jeg får den chokerende besked, at mine penge er konfiskeret, da jeg har overtrådt deres vilkår.

De skriver til mig:
"Resultatet af vores undersøgelse viser, at der er en overtrædelse af følgende Bonus Betingelser & Vilkår:
14.2. Alle bonustilbud er personlige og er begrænset til et pr. husstand, e-mail adresse, IP-adresse, betalingskort eller bankkonto, medmindre andet er angivet. En Spiller kan kun have én aktiv bonus af gangen. For at aktivere en anden bonus skal en aktiv bonus først gennemspilles eller lukkes.
Overtrædelse: Flere brugere på IP adressen 87.49.146.255 og postadressen med aktivering af flere bonusser på samme tid.
Det krediterede bonusbeløb og gevinster vundet heraf er derfor ugyldige og er blevet debiteret din konto. Din kvalificerende overførsel på 1.250 kr. står tilbage på din spilkonto, som igen er blevet åbnet."


Jeg er dog på ingen måde enig i denne overtrædelse.
Min room mate Christian havde ganske rigtigt taget et bonustilbud hos RoyalCasino samme dag som mig på samme IP adresse (vores internet), men der var tale om et andet bonustilbud personligt sendt til ham. Jeg mener således ikke jeg har overtrådt deres vilkår - eftersom der var tale om 2 forskellige bonustilbud, hvilket de også har bekræftet pr. mail til mig:

Ovenfor vil jeg henlede opmærksomheden på ordlyden, da de ovenfor skriver ”1 bonus pr. husstand”, men i vilkårene skriver de ”bonustilbud”. Ovenfor bekræfter RoyalCasino netop, at der er tale om to forskellige bonustilbud udsendt personligt, hvorfor jeg ikke mener der er sket nogen overtrædelse af deres vilkår.
Det er ligeledes vigtigt at bemærke, at RoyalCasino ofte sender nye bonustilbud ud, hvorfor det jo ikke giver mening, såfremt man kun må tage én bonus på samme adresse, og derefter ikke tage én igen.
De holder dog fast i deres beslutning.

Slutteligt skal det tilføjes at RoyalCasino ikke har svaret mig på min sidste henvendelse, hvilket for mig indikerer, at de godt ved, at de har en skidt sag.

Generelt er markedet for online casinoer fuldstændigt sindssygt, og det virker til, at casinoerne kan agere fuldstændigt som de vil.
Lad os tage udgangspunkt i dette eksempel. Man indbetaler 1250 og får så 500 kroner i bonus, det vil sige, at ens oprindelige indskud udgør 1250/1750, altså 71,4% af ens saldo. Der er så 2 muligheder:
1. Hvis man taber og de mener man har ”misbrugt” deres bonus får man intet tilbage.

2. Hvis man vinder og de mener man har ”misbrugt” deres bonus er der jo et kæmpe problem i, at man ikke som minimum får 71,4% (som er det ens oprindelige indskud udgør”) af det vundne beløb. Casinoet mener jo, at man har misbrugt deres bonus og at man derfor ikke er kvalificeret til at modtage den. Det vil altså sige, at man som MINIMUM bør modtage den andel af den sluttelige saldo, som ens oprindelige indskud udgjorde. Netop denne måde at gøre det op på ville jo svare til, at man ikke havde modtaget en bonus. Jeg håber, at du kan se det paradoksale i dette, og ellers vil jeg meget gerne uddybe. Jeg mener, at der er brug for en direkte regelændring, og indskærpelse, mod casinoer generelt, idet dette er en måde systematisk at udnytte folk, og jeg håber, at denne sag kan danne præcedens.
Alt peger imod, at Royalcasino systematisk har været ude på at udnytte mig, og folk generelt. Jeg har gentagne gange modtaget mails med tilbud fra Royalcasino og gange på gang har jeg så spillet. For at illustrere, har jeg modtaget mails med tilbud fra Royalcasino cirka hver 3 dag, kontinuerligt.

Royalcasino hævder, at de ikke vil udbetale mine penge, fordi min bofælle ligeledes har modtaget samme bonustilbud. Da vi ved, at mange casinoer har regler for hvorvidt man må spille når man har samme adresse spurgte vi dem i en mail, hvor de bekræfter, at man godt må modtage bonusser selvom andre tidligere har modtaget på adressen:
”Det betyder altså, at det er irrelevant om din bofælle tidligere har taget imod bonus, så længe i begge to ikke har modtaget bonus i samme bonusperiode”.

Det virker for mig sindssygt, at de specifikt udsender to forskellige bonuskoder til os, hvilket for alle almindelige mennesker jo siger, at der er tale om to forskellige bonusser. Bagefter finder de så på, at det er fint nok at tage forskellige bonusser, men at det er bonusperioden, der tæller. Dette står intet sted i deres vilkår.

Mvh. Peter

12 Kommentar

Tilføj kommentar