Mine oplevelser med Betinia - til skræk og advarsel
Den 24. juni oprettede jeg mig som kunde hos Betinia. Jeg indbetalte 1.000 kr. og modtog 1.000 kr. i velkomstbonus. Ny saldo 2.000 kr. Normalt spiller jeg ikke med så høje indsatser, men da der på 60 dage skal omsættes 10.000 kr., valgte jeg at spille 500 kr. pr. spil. Langt de fleste spil på fodbold og lidt på Wimbledontennis og etapesejre i Tour de France. Jeg tabte mere end jeg vandt. Den 17. juli havde jeg gennemspillet 7.222,50 kr, og min samlede saldo var nede på 591,26 kr. Jeg vil afgive 2 spil, men uanset hvad jeg prøver, er jeg pludselig begrænset til at spille 75 kr. spil uanset hvilke spil jeg vælger. Jeg sender følgende mail:
Hej Betinia. Jeg er ny kunde og er ved at gennemspille min velkomstbonus. Jeg har spillet for mange penge, men jeg er endnu ikke i mål. Da jeg logger på kontoen i dag, er min saldo 591,26 kr. Jeg har altså tabt mere end jeg har vundet. Alligevel bliver jeg mødt med begrænsninger om kun at spille 75 kr. pr. væddemål. Det er jo vanvittigt useriøst. Hvad sker der lige for jer? Og hvordan skal jeg så få gennemspillet min startbonus? Forventer et hurtigt og brugbart svar
Den 18. juli modtager jeg svar fra Kristian. Efter at have tjekket din konto, kan vi se, at der er sat en indsatsgrænse på maks. 75 kr. af Handelsafdelingen. Bemærk venligst, at kun handlende har adgang til at tilføje eller ændre grænser, og der er ikke nogen mulighed for os at påvirke deres beslutning, og du bliver desværre nødt til at satse med denne grænse fra nu af.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg er kunde hos jer. Hvad I har af aftale med andre samarbejdspartnere, kan jeg ikke tage mig af. Jeg ønsker at stoppe som kunde, og hvis jeg ikke skal gå til medierne med denne historie, skal I udbetale mit indskud på 1.000 kr. Hvis jeg ikke har hørt fra jer inden dagen er omme, går jeg videre med sagen. Jeg minder om, at jeg har spillet for over 8.000 kr. Jeg har tabt 500 kr (ja faktisk 1.500 kr). Og alligevel giver I mig urimelige limits. Jeg har teksten klar til afsendelse til Betxpert og Monetos, som er nogle af jeres samarbejdspartnere.
Samme dag, altså den 18. juli, svarer Kristian: Kære Kevin. Vær venligst informeret om, at kontoen er lukket på din anmodning, og sin sag bliver tjekket af den relevante afdeling, og vi vil vende tilbage dig via e-mail med en opdatering.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg har da kun bedt om at få kontoen lukket, hvis I ikke opfylder mine krav. Jeg gemmer al korrespondance fra denne sag.
Svar fra Betinia: Kære Kevin. Tak fordi du kontaktede os. Vi vil gerne bekræfte modtagelsen af dit krav og forsikre dig om, at vi undersøger det. Vær venligst informeret om, at vores standard klagefrist er 10 dage. Vi vil dog gøre alt for at vende tilbage til dig med en opdatering, så snart vi har gennemgået din sag grundigt. I mellemtiden, i henhold til din anmodning om at “Jeg ønsker at stoppe som kunde”, har vi lukket din konto, og den vil forblive lukket, indtil vi undersøger dit krav. Vi værdsætter oprigtigt din tålmodighed og forståelse for denne proces.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg forventer en hurtig afgørelse og giver jer 2 dage.
Dagene går og den 25. juli sender jeg en reminder. Kristian svarer, at den relevante afdeling stadig arbejder på sagen. Torsdag den 27. juli modtager jeg dette svar:
Hej Kevin. Tak, fordi du henvendte dig til os. Efter en grundig undersøgelse af din konto vil vi gerne informere dig om, at din konto blev lukket på din anmodning. Som en konsekvens af kontolukningen er alle tilknyttede bonusser gået tabt, i overensstemmelse med vores fastlagte politik. Derfor er der ingen resterende bonussaldo for spil.
Herefter en meget lang forklaring om væddemålsgrænser.
Jeg spørger tilbage om jeg har fået mit indskud tilbage, hvortil de svarer: Din indbetaling på 1.000 kr. er brugt og kan ikke refunderes.
Jeg ved godt, at mod bookmakere er man retsløse, og det er nærmest helt umuligt at gøre noget, men denne behandling skal fortælles til skræk og advarsel til alle andre. Jeg skrev intet om, at jeg ville have min konto lukket øjeblikkeligt. Jeg skrev, at jeg ville stoppe som kunde, hvis jeg ikke fik mit indskud på 1.000 kr. tilbage. De vælger altså at lukke min konto, før de reelt har kigget på sagen. Tidligere har Betxpert haft kontakt til de bookmakere, som man har et samarbejde med. Er det stadig tilfældet, og hvis ja, vil I så kontakte Betinia?
Venlig hilsen
Kevin
Den 24. juni oprettede jeg mig som kunde hos Betinia. Jeg indbetalte 1.000 kr. og modtog 1.000 kr. i velkomstbonus. Ny saldo 2.000 kr. Normalt spiller jeg ikke med så høje indsatser, men da der på 60 dage skal omsættes 10.000 kr., valgte jeg at spille 500 kr. pr. spil. Langt de fleste spil på fodbold og lidt på Wimbledontennis og etapesejre i Tour de France. Jeg tabte mere end jeg vandt. Den 17. juli havde jeg gennemspillet 7.222,50 kr, og min samlede saldo var nede på 591,26 kr. Jeg vil afgive 2 spil, men uanset hvad jeg prøver, er jeg pludselig begrænset til at spille 75 kr. spil uanset hvilke spil jeg vælger. Jeg sender følgende mail:
Hej Betinia. Jeg er ny kunde og er ved at gennemspille min velkomstbonus. Jeg har spillet for mange penge, men jeg er endnu ikke i mål. Da jeg logger på kontoen i dag, er min saldo 591,26 kr. Jeg har altså tabt mere end jeg har vundet. Alligevel bliver jeg mødt med begrænsninger om kun at spille 75 kr. pr. væddemål. Det er jo vanvittigt useriøst. Hvad sker der lige for jer? Og hvordan skal jeg så få gennemspillet min startbonus? Forventer et hurtigt og brugbart svar
Den 18. juli modtager jeg svar fra Kristian. Efter at have tjekket din konto, kan vi se, at der er sat en indsatsgrænse på maks. 75 kr. af Handelsafdelingen. Bemærk venligst, at kun handlende har adgang til at tilføje eller ændre grænser, og der er ikke nogen mulighed for os at påvirke deres beslutning, og du bliver desværre nødt til at satse med denne grænse fra nu af.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg er kunde hos jer. Hvad I har af aftale med andre samarbejdspartnere, kan jeg ikke tage mig af. Jeg ønsker at stoppe som kunde, og hvis jeg ikke skal gå til medierne med denne historie, skal I udbetale mit indskud på 1.000 kr. Hvis jeg ikke har hørt fra jer inden dagen er omme, går jeg videre med sagen. Jeg minder om, at jeg har spillet for over 8.000 kr. Jeg har tabt 500 kr (ja faktisk 1.500 kr). Og alligevel giver I mig urimelige limits. Jeg har teksten klar til afsendelse til Betxpert og Monetos, som er nogle af jeres samarbejdspartnere.
Samme dag, altså den 18. juli, svarer Kristian: Kære Kevin. Vær venligst informeret om, at kontoen er lukket på din anmodning, og sin sag bliver tjekket af den relevante afdeling, og vi vil vende tilbage dig via e-mail med en opdatering.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg har da kun bedt om at få kontoen lukket, hvis I ikke opfylder mine krav. Jeg gemmer al korrespondance fra denne sag.
Svar fra Betinia: Kære Kevin. Tak fordi du kontaktede os. Vi vil gerne bekræfte modtagelsen af dit krav og forsikre dig om, at vi undersøger det. Vær venligst informeret om, at vores standard klagefrist er 10 dage. Vi vil dog gøre alt for at vende tilbage til dig med en opdatering, så snart vi har gennemgået din sag grundigt. I mellemtiden, i henhold til din anmodning om at “Jeg ønsker at stoppe som kunde”, har vi lukket din konto, og den vil forblive lukket, indtil vi undersøger dit krav. Vi værdsætter oprigtigt din tålmodighed og forståelse for denne proces.
Jeg svarer: Hej igen. Jeg forventer en hurtig afgørelse og giver jer 2 dage.
Dagene går og den 25. juli sender jeg en reminder. Kristian svarer, at den relevante afdeling stadig arbejder på sagen. Torsdag den 27. juli modtager jeg dette svar:
Hej Kevin. Tak, fordi du henvendte dig til os. Efter en grundig undersøgelse af din konto vil vi gerne informere dig om, at din konto blev lukket på din anmodning. Som en konsekvens af kontolukningen er alle tilknyttede bonusser gået tabt, i overensstemmelse med vores fastlagte politik. Derfor er der ingen resterende bonussaldo for spil.
Herefter en meget lang forklaring om væddemålsgrænser.
Jeg spørger tilbage om jeg har fået mit indskud tilbage, hvortil de svarer: Din indbetaling på 1.000 kr. er brugt og kan ikke refunderes.
Jeg ved godt, at mod bookmakere er man retsløse, og det er nærmest helt umuligt at gøre noget, men denne behandling skal fortælles til skræk og advarsel til alle andre. Jeg skrev intet om, at jeg ville have min konto lukket øjeblikkeligt. Jeg skrev, at jeg ville stoppe som kunde, hvis jeg ikke fik mit indskud på 1.000 kr. tilbage. De vælger altså at lukke min konto, før de reelt har kigget på sagen. Tidligere har Betxpert haft kontakt til de bookmakere, som man har et samarbejde med. Er det stadig tilfældet, og hvis ja, vil I så kontakte Betinia?
Venlig hilsen
Kevin