Det er egentlig ikke fordi jeg vil brokke mig over Betfair. De er en af mine favorit bookmakere og altid flinke overfor mig, og jeg syntes ikke de fortjener kritik, da de gør deres bedste.
Det er mere generelt, nok mest en undren hos mig, da jeg ikke føler nedenstående sag er løst, og jeg ikke har fået noget præcist svar på hvorfor.
Dvs. en principsag. Så venligst ingen pegen fingre af bookmakeren i kommentarerne, lad os holde os til fakta og rettigheder som spillere.
Sagen er beskrevet nedenunder svaret.
Det svar jeg fik var:
"For fremtidige spørgsmål omkring bonusser, skal vi gøre opmærksom på at vi ikke kan udbetale bonuser ud længere tilbage end 7 dage, så venligst tag kontakt inden denne tidsramme."
"(...) Betfair betragter sagen som lukket og vil ikke kommentere yderligere."
Ergo: Betfair har ikke en manuel funktion mht saldo?
Kundeklager ift fejl skal ske inden 7 dage?
Sagen:
Jeg har spillet nogle af deres kampagner i foråret/sommers, hvor man fik dobbelt op på vundne ciffertip på Superliga mm. hvis det stod uafgjort i pausen, på kuponer op til 250 kr. pr kamp, et forsøg pr kamp.
Jeg holdt et løbende præcist regnskab, og vandt i ny og næ, og allerede første uge var der fejl i det bonus beløb jeg modtag. Jeg skrev til dem og fik det rettet til det rigtige beløb.
Ugerne og månederne efter fik jeg både udbetalt korrekte og forkerte bonusbeløb eller slet ingen bonus. I alt 8 fejl. Okay, tænker jeg, det er jo blot mennesker, og de har deres gode grunde til at der kan forekomme fejl. Fejl forekommer alle steder. Jeg gider ikke lige at skrive 8 beskeder og jeg ventede til sidste dag af kampagnen med at bede om de ca 7000 kr i bonus som jeg samlet stadig mangler at få krediteret - jvf deres betingelser i kampagnen, som jeg i øvrigt læste meget grundigt.
Alfa og omega er at de altså nægter at rette fejlen og kreditere de 7000 kr i bonus, selvom vilkår er opfyldt.
Yderligere har de en tilsvarende kampagne oppe lige nu. Faktisk flere.
Jeg tænker...
A) enten retter man fejlen hos kunden, eller
B) forklarer hvorfor man ikke kan/vil rette fejlen, eller i det mindste
C) lader være med at lægge en tilsvarende kampagne op igen
Det skal forresten lige siges at jeg var 4 uger om at få et svar, efter jeg havde sendt en reminder. Tredje og sidste mail måtte jeg også lige reminde efter flere dage, da kampagneafdelingen ikke svarer supporten. Samme bonusafdeling som lavede 8 fejl på 9 uger.
Faktisk er 7 dages reglen den eneste forklaring jeg har fået. Og den undrer jeg mig lidt over.
Min egen teori er, at de ikke har kunne slå op i deres systemer over bonuser, da bonussystemet uheldigvis blev lavet om d. 1. juli, dagen efter jeg sendte min forespørgsel om manglende bonus. Det er så i orden, hvis det er derfor.
Yderligere finder jeg i dag ud af at min VIP manager åbenbart ikke mere er ansat, og ikke erstattet, hvilket jeg heller aldrig har fået at vide, og den manglende bonus er faktisk peanuts mht hvad jeg år tilbage har tabt på deres kortspil. Men ærligt talt, hvor plausibelt er det at en spiller ikke har ret, når spillene tydeligt kan ses af min historik, og jeg har sendt dem et fyldestgørende regnskab over de relevante kampe.
Jeg og andre spillere har betalt over 20% bookieedge for disse mange ciffertips. Første bonus har de endda indrømmet var forkert krediteret
.
Og hvad hvis de en dag kreditterer en anden kunde for meget bonus? Kan de så ikke fjerne den igen efter 7 dage?
Alt i alt vil jeg egenlig bare have løst problemet eller belyst årsagen. Aftaler skal overholdes, særligt når der lige nu er en tilsvarende kampagne oppe kørende.
Det er mere generelt, nok mest en undren hos mig, da jeg ikke føler nedenstående sag er løst, og jeg ikke har fået noget præcist svar på hvorfor.
Dvs. en principsag. Så venligst ingen pegen fingre af bookmakeren i kommentarerne, lad os holde os til fakta og rettigheder som spillere.
Sagen er beskrevet nedenunder svaret.
Det svar jeg fik var:
"For fremtidige spørgsmål omkring bonusser, skal vi gøre opmærksom på at vi ikke kan udbetale bonuser ud længere tilbage end 7 dage, så venligst tag kontakt inden denne tidsramme."
"(...) Betfair betragter sagen som lukket og vil ikke kommentere yderligere."
Ergo: Betfair har ikke en manuel funktion mht saldo?
Kundeklager ift fejl skal ske inden 7 dage?
Sagen:
Jeg har spillet nogle af deres kampagner i foråret/sommers, hvor man fik dobbelt op på vundne ciffertip på Superliga mm. hvis det stod uafgjort i pausen, på kuponer op til 250 kr. pr kamp, et forsøg pr kamp.
Jeg holdt et løbende præcist regnskab, og vandt i ny og næ, og allerede første uge var der fejl i det bonus beløb jeg modtag. Jeg skrev til dem og fik det rettet til det rigtige beløb.
Ugerne og månederne efter fik jeg både udbetalt korrekte og forkerte bonusbeløb eller slet ingen bonus. I alt 8 fejl. Okay, tænker jeg, det er jo blot mennesker, og de har deres gode grunde til at der kan forekomme fejl. Fejl forekommer alle steder. Jeg gider ikke lige at skrive 8 beskeder og jeg ventede til sidste dag af kampagnen med at bede om de ca 7000 kr i bonus som jeg samlet stadig mangler at få krediteret - jvf deres betingelser i kampagnen, som jeg i øvrigt læste meget grundigt.
Alfa og omega er at de altså nægter at rette fejlen og kreditere de 7000 kr i bonus, selvom vilkår er opfyldt.
Yderligere har de en tilsvarende kampagne oppe lige nu. Faktisk flere.
Jeg tænker...
A) enten retter man fejlen hos kunden, eller
B) forklarer hvorfor man ikke kan/vil rette fejlen, eller i det mindste
C) lader være med at lægge en tilsvarende kampagne op igen
Det skal forresten lige siges at jeg var 4 uger om at få et svar, efter jeg havde sendt en reminder. Tredje og sidste mail måtte jeg også lige reminde efter flere dage, da kampagneafdelingen ikke svarer supporten. Samme bonusafdeling som lavede 8 fejl på 9 uger.
Faktisk er 7 dages reglen den eneste forklaring jeg har fået. Og den undrer jeg mig lidt over.
Min egen teori er, at de ikke har kunne slå op i deres systemer over bonuser, da bonussystemet uheldigvis blev lavet om d. 1. juli, dagen efter jeg sendte min forespørgsel om manglende bonus. Det er så i orden, hvis det er derfor.
Yderligere finder jeg i dag ud af at min VIP manager åbenbart ikke mere er ansat, og ikke erstattet, hvilket jeg heller aldrig har fået at vide, og den manglende bonus er faktisk peanuts mht hvad jeg år tilbage har tabt på deres kortspil. Men ærligt talt, hvor plausibelt er det at en spiller ikke har ret, når spillene tydeligt kan ses af min historik, og jeg har sendt dem et fyldestgørende regnskab over de relevante kampe.
Jeg og andre spillere har betalt over 20% bookieedge for disse mange ciffertips. Første bonus har de endda indrømmet var forkert krediteret
.
Og hvad hvis de en dag kreditterer en anden kunde for meget bonus? Kan de så ikke fjerne den igen efter 7 dage?
Alt i alt vil jeg egenlig bare have løst problemet eller belyst årsagen. Aftaler skal overholdes, særligt når der lige nu er en tilsvarende kampagne oppe kørende.