Kommunalvalg 2017

Denne side indeholder henvisnings-links.

Begrundede spilforslag til specifikke kampe, samt argumentholdige oplæg, kommentarer eller relevante spørgsmål til kommende kampe eller foreliggende eksperttips. Indlæg der indeholder tips uden begrundelser eller spilforslags-relevans, slettes eller henvises til Diverse forum, såfremt de ikke har relevans for en eksisterende tråd.

Emne Svar Visn. Seneste indlæg
Populær tråd

Kommunalvalg 2017

Oprettet 01/11-2017 17:35 af Sputnik
53 2244 09/12-2017 19:56
af Sputnik
Denne tråd er en kommentar-tråd til artiklen: Kommunalvalg Odds 2017: Værdi i flere spilforslag
mbkle
Bruger - Indlæg: 233

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens blogger. Klik for at læse mere 
0
Du skal være logget ind for at stemme på et indlæg
Til toppen af siden Til seneste indlæg
@Sputnik: Tak for meget vigtig info. Jeg så værdi i 1,45, men var mere i tvivl med 1,33 på Rahbæk-Juel. Men det er interessant med målingen i går, der klart går i hans retning og det at De Radikale peger på ham. Det gør det i mine øjne meget svært for Jegind. Så med de oplysninger vil jeg give dig ret i, at der må være værdi i 1,33.
skilled-Highroller
Ekspert - Indlæg: 1772

Ekspert (Highroller)

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere 

Ekspert-stats
Tilbagebet.: 152%
Balance: +22,97
Hitrate: 24 af 44
0
København: Socialdemokraterne flere stemmer end Enhedslisten
NordicBet: nej odds 7
b25: ja odds 1,50 !!! god værdi. Bør ligge min 5% under. Butikker?

Hillerød: Klaus Markussen (v) ny borgmester
NordicBet: ja odds 2,40
Danske: nej odds 1,90
Tytteboevs
Bruger - Indlæg: 9343

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere Denne bruger har været kåret som månedens blogger. Klik for at læse mere 

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 87%
Balance: -21,79
Hitrate: 59 af 165
0
Er surebetting ikke den hurtigste vej til limits?

T
skilled-Highroller

Ekspert (Highroller)

Ekspert-stats
0
Danske Spil limiterer som bekendt ikke.
Det er heller ikke min opfattelse at nordic gør på disse markeder, det er mere ved bonusudnyttelse.
Men ja, b25, kan du måske have ret. Derfor er butikker måske bedre.
Det er nok heller ikke surebets i sig selv (hvordan skal de vide det?) det er nok mere hurtige oddsmovements.
Redigeret af bruger 8. nov. 2017 14:07
Tytteboevs

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere Denne bruger har været kåret som månedens blogger. Klik for at læse mere 

Brugertips-stats
0
Jo, det er surebetting, og en måde at opdage det på er f eks ved at se dine opslag;-) normalt ville de nok opdage det gennem oddssammenligningssider.
T
skilled-Highroller

Ekspert (Highroller)

Ekspert-stats
0
Danske Spil følger flittigt med. de limiterer som sagt ikke.
Nordic gør bevidst brug af løbende odds-tilpasning som en bevidst tilladt strategi.
Sputnik
Ekspert - Indlæg: 1070

Ekspert (Henrik Tønnesen)

Ekspert-stats
Tilbagebet.: 162%
Balance: +5,61
Hitrate: 6 af 9
0
Ser godt ud Venstre plejer ellers normalt at stå stærkt hos Voxmeter, mens Nye Borgerlige ikke gør i forhold til andre målinger.
https://pbs.twimg.com/media/DA5u61jWAAA0X8I.j...
Men generelt måske lidt svært at sige hvor Nye Borgelige står, meget store udsving fra måling til måling.
Venstre bliver måske også lidt ramt af; de har/vil flytte arbejdspladser ud af København.

Mudhoney skrev i indlæg #11

Alternativet får flere stemmer end Venstre i København @1,90NordicBet og Betsafe(Bet25 med 1,95)

Et særdeles spændende spil efter Berlingskes måling som spår Alternativet en borgmesterpost i København.

Alternativet står til 9,9% mod Venstres 5,8% hvilket er en ganske markant forskel 14 dage før valgdagen. Alternativet var på storkredsniveau stærkere end Venstre ved FV15, og ved KV17 stiller Venstre uden stemmeslugeren fra KV13 Pia Allerslev.

Der kan ske meget i tiden frem til valget, men i udgangspunktet kan jeg let finde mindst 60% for at Alternativet holder føringen i et rødt København.

https://www.b.dk/politiko/maaling-alternative...

https://www.dst.dk/valg/Valg1487635/valgopg/v...

Nye Borgerlige - Kristendemokraterne: Nye Borgerlige får flest stemmer i Kbh @1,85 NordicBet/Betsafe

Kristendemokraterne fik 815 stemmer i 2013, mens Nye Borgerlige stiller op for første gang. Nye Borgerlige har Aia Fog (Tidligere DF) som spidskandidat, og hun samlede 303 stemmer op i 2013 for hendes gamle parti, som hun dog forlod grundet utilfredshed med kursen og partilinien. KDs liste består af 3 gengangere fra 2013 samt 1 ny kandidat.

KDs stemmetal har siden 2001 været en lang retrætemarch ved det Københavnske valg. Fra 3067 i 2001 over 1536 i 2005, mens partiet ikke stillede i København i 2009.

Det bliver interessant at se hvor skæve meningsmålingerne er i forhold til Nye Borgerliges faktiske valgresultater. Alt efter hvilket institut der spørger, lyder den aktuelle landspolitiske opbakning på 0,5-4,0% til Vermund og Co.

Jeg har en stærk fornemmelse af, at partiets vælgere holder igen med at erklære deres støtte offentligt, ligesom det længe har været tilfældet for Dansk Folkeparti.

Det synes oplagt at NordicBet har sat oddsene efter den på den tid eneste eksisterende meningsmåling omkring valget i København, hvor begge partier lå omkring 1% da vælgerne blev spurgt i Juni. I den aktuelle i Berlingske erklærer 0,5% at de vil stemme KD, mens Nye Borgerlige henter 1,9%.

Jeg vil mene at tilslutningen til Nye Borgerliges strammerkurs reelt ligger højere end NordicBets vurdering, og ser bestemt ikke den H2H som 50-50, men mindst 60-40 til Nye Borgerlige.

Ballade på Nørrebro, bandeproblemer mv er i udgangspunktet også bedre materiale for Nye Borgerliges dagsorden end for KD, som vanen tro har svært ved at komme ud i bredere kredse med mærkesagerne.
Sputnik

Ekspert-stats
0
Danske Spil var hurtige til at fjerne alle DF væddemål, Efter denne nyhed kom frem https://www.tveast.dk/artikel/socialdemokrati...
I det der var og måske stadigvæk er, DFs største chance for en borgmester

Bet25 stadigvæk med 2,55 på at René Christensen IKKE bliver borgmester.
NordicBet med 1,45 på under 2,5 borgmesterposter til DF.
Prolog
Bruger - Indlæg: 411

Bruger

0
Spændende tråd.

Hvis i spiller på stemmeprocenter, så vær lige opmærksomme på at valgstederne åbner en time tidligere (kl. 8) mod tidligere kl. 9. Ved ikke om det kan skubbe procenten opad, men det er en mulighed.

Vh
Prolog
Fidus
Bruger - Indlæg: 147

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 71%
Balance: -4,35
Hitrate: 5 af 15
0
God tråd. Meget enig i det hele, der har været kæmpe værdi. Fx vil jeg sige at Frank Jensen parlamentarisk set er sikker, for der kan ikke laves flertal for nogen anden.

Jeg har nærmest ikke kunnet få noget skudt afsted. Kun på Unibet, hvor man kan sætte 4 cifrede beløb. Resten er jeg nede i 3 eller 2 cifre. Er det det samme for jer?
junesco
Bruger - Indlæg: 54

Bruger

+1
Jeg kan da for mit eget vedkommende komme med en kort analyse ét spil jeg ser stor værdi i:

- Michael Vindfelt (A) bliver borgermester i Frederiksberg Kommune til odds 2.60 fundet hos NordicBet. Alternativt Jørgen Glinthøj (C) bliver IKKE borgermester i Frederiksberg Kommune til odds 2.20 fundet hos Danske Spil.

Min personlige favorit på Frederiksberg er Michael Vindfelt (A). Der er flere væsentlige forhold, jeg mener taler herfor. For det første har Det Radikale Venstre trukket sig fra den hidtidige konstituering, hvor de har støttet den siddende konservative borgermester og vil støtte en borgermester til venstre for midten. Den helt frække kunne i den forbindelse være at spille på den radikale spidskandidat, Lone Loklindt, til odds 20 hos Nordicbet, men mere sandsynligt vil det nok være at de går efter en socialdemokratisk borgermester. Herudover tror jeg, at Alternativet får et godt valg. Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor de tager stemmerne fra, men som I også kan læse, så har de indgået valgforbund med ”de røde” partier herunder Socialdemokratiet.

Endeligt har Jørgen Glinhøj sammen med andre borgermestre været lidt i væltet i medierne pga. sin løn. Det er ikke for at tage stilling til om lønnen er rimelig eller ej, men jeg kan ikke tro andet end at det rammer lige ned i en politikerlede, hvorfor – som nævnt – fx Alternativet kan få et godt valg.

Det er altid svært, når der ikke er meningsmålinger, men samlet er Michael Vindfelt min personlige favorit med mindst 50% for at blive borgermester. Der kan ske meget på valgnatten - lokalpolitik kan være beskidt – og mange logikker følger ikke landspolitik, men som sagt værdi i 2.6 herfra ud fra de givne omstændigheder. ”Halvarderingen er at Jørgen Glinhøj IKKE bliver borgermester til 2.20. Så har man også dark house fra de radikale med.

Mod spillet taler naturligvis at Frederiksberg er en konservativ højborg, hvor de ved sidste valg fik 35% af stemmerne, men jeg tænker netop at bookmakerne overvurderer dette. De gik ved det valg 2 mandater tilbage og min kammerat, der har været aktiv i konservativ ungdom fortæller, at han har svært ved at se, hvad der skulle have ændret på det de sidste fire år. Det er selvfølgelig et udsagn mere end fakta, men jeg tager det for gode varer.

http://politiken.dk/indland/politik/art608617...

https://dialog.alternativet.dk/t/alternativet...

https://www.tv2lorry.dk/artikel/syv-borgmestr...

Held og lykke til de der følger.
Markus, BetXpert
Moderator - Indlæg: 214

Moderator
(Markus Földvary)

Ekspert-stats
Tilbagebet.: 0%
Balance: 0,00
Hitrate: 0 af 0
+3
Henrik (Sputnik) har skrevet en optakt her til valget, og den igangværende "kommunalvalg 2017"-kommentartråd er blevet tilknyttet her til optakten, hvis I undrer jer over, hvor det ser lidt anderledes ud :)

Mvh
Markus, BetXpert
mbkle

Bruger

+1
Rigtig fin optakt med glimrende analyser af de forskellige partier, der stiller op!

Radikale får højst 1 Borgmesterpost er nede i 1,45, så jeg antager, at værdien nu er væk.
Alternativet får højst 1 Borgmesterpost er røget ned på 1,08, men ved en chancevurdering på 95 % er der stadigvæk værdi.
Mudhoney
Ekspert - Indlæg: 45

Ekspert (Frederik Søvang)

Ekspert-stats
Balance: -1,38
Hitrate: 5 af 11
+1
Unibet tilbyder 2,20 på at Liberal Alliance får under 1,5 plads i Byrådet i Aarhus. En frisk måling fra Jysk Analyse gengivet i dagens udgave af Århus Stiftstidende, giver partiet 4% tilslutning, og LA skal gerne ramme op imod 6% for at hente mandat nr. 2.

Det kan være en vanskelig mission at hente den tilslutning med Nye Borgerlige som alternativ på højrefløjen, al den tid at vælgervandringerne til NB, generelt set netop går fra DF og LA.

Spidskandidaten Almaz Mengesha er nytilflytter og førstegangsopstiller, og med tanke på Liberal Alliances tilsvarende opbakning i Wilkes undersøgelse for JP i 2016, lader det ikke til at hendes kandidatur har løftet partiet lokalt.

Vælgerne blev spurgt i perioden 5-6/11 mens Stiften bragte et portræt af hende i avisen 10/11, hvilket naturligvis kan have åbenbaret vælgerne for at der er nye boller på de lokalpolitiske suppe, efter 2013 spidskandidaten Lars Boje nu vil i folketinget for NB.

Oddset på under er faldet fra 2,40 til de nuværende 2,20, men synes stadig at ose af værdi. Giver let mindst 60% på at LA ikke snyder målingen og valgkampsspurter 2 mandater ind i byrådet.
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
0
Mudhoney skrev i indlæg #28
Unibet tilbyder 2,20 på at Liberal Alliance får under 1,5 plads i Byrådet i Aarhus. En frisk måling fra Jysk Analyse gengivet i dagens udgave af Århus Stiftstidende, giver partiet 4% tilslutning, og LA skal gerne ramme op imod 6% for at hente mandat nr. 2.
Jeg tænker at det kan være ret vigtigt om de er i valgforbund med andre partier? Hvordan står det til med det?
mbkle

Bruger

0
LA under 1,5 pladser i Århus er nede i 2,05 nu. LA er i valgforbund med resten af den blå blok: V, DF, Kons, Kristendemokraterne og Nye Borgerlige. Tilsvarende findes der et rødt valgforbund. https://www.aarhus.dk/da/politik/Valg/Kandida...
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
+1
Brugertip: http://www.betxpert.com/bruger/tips/faxe-rene...

Læg mærke til at Mandag Morgen ligefrem har ham som borgmesterfavorit - til odds 15!
Redigeret af bruger 13. nov. 2017 09:30
mbkle

Bruger

+2
Tak til alle der har delt deres tanker og spilforslag. I slipper heller ikke for mine tanker om Assens Kommune, hvor jeg tidligere har været bosat. :)

Lad os tage et kig på, hvordan det nuværende byråd ser ud:

Blå Blok: 16 mandater
Venstre (V): 11 (34,1 %) (+7,7 % ifht. 2009)
Dansk Folkeparti (DF): 4 (13,8 %) (+4,5 %)
Konservative (K): 1 (3,0 %) (-6,3 %)
[Liberal Alliance (LA): 0 (1,2 %) (+1,1 %)]

Rød blok: 13 mandater
Socialdemokratiet (S): 10 (32,6 %) (-3,1 %)
SF: 1 (5,0 %) (-9,8 %)
Enhedslisten (Ø): 1 (5,2 %) (+5,2 %)
Radikale Venstre (RV): 1 (3,6 %) (0,0 %)

I forhold til 2013 er de største stemmeslugere fra partierne stadigvæk på valg. Alternativet (Å) stiller op i år. Jeg tænker dog, de kan få svært ved at komme ind her i debuten. SF, RV og Å er i et valgforbund. S og Ø er i et andet valgforbund, mens V, K og LA er i et tredje valgforbund. DF er dermed udenfor valgforbundene og risikerer at stemmer går tabt.

Søren Steen Andersen (V) er i mine øjne en ganske populær og folkelig borgmester. Der har ikke været rigtige møgsager og han er meget synlig. Han var superskarp til at få forhandlet en konstituering med DF i 2013.

En af de største debatter, der har været handlede om skole- og børnehavelukninger. Her vedtog S, DF og Ø udenom V at lukke flere skoler og børnehaver. DF havde ellers inden valget i 2013 lovet ikke at lukke skoler, men det smuttede de fra. V, K og SF ville ikke lukke skoler, mens RV var noget i tvivl. Umiddelbart er dette en sag, der får stor betydning for hvor krydserne bliver sat, da det principielt handler om, om man vil bevare de mindre byer. Jeg ser dette som en sag, der trækker i klar positiv retning for V, K og SF og i negativ retning for de andre partier. Jeg har sågar set folk skrive at de normalt ikke stemmer på V, men at de vil gøre det her, for de kan ikke få sig selv til at stemme på S mere. Der kan stadigvæk "reddes" en overbygning på en skole og det er V, K og SF opsatte på. Det er uvist hvad DF vil. S vil måske også redde overbygningen da den ligger i området hvor deres borgmesterkandidat bor.

Det seneste budgetforlig blev foretaget udenom V igen med S, DF og Ø mandater. Dermed er der et klart faremoment i usikkerheden om hvem der indgår en konstitueringsaftale. Det er nemlig langtfra sikkert vi får den sædvanlige blokopdeling at se, da der er mange mulige scenarier.

De største udfordrere er Charlotte Vincent (S) og Jens Henrik Thulesen Dahl (DF). Begge to meget værdige udfordrere og umiddelbart også benhårde forhandlere. S har egentlig udnyttet deres mandater godt. Vincent er umiddelbart ganske populær, blandt andet fordi hun også er i 3F, skolelukningerne trækker dog ned. NordicBet giver odds 2,90 på, at hun bliver borgmester, hvilket jeg mener, er for lavt.

Thulesen Dahl fik 3. flest personlige stemmer i 2013, så også en populær herre. DF har gjort det rigtig godt og fået maksimal indflydelse ud af deres mandater. De har haft et godt samarbejde med Venstre i mange udvalg, bortset fra skoleområdet. DF har som mål at få borgmesterposter og på Fyn vil de gerne have en, her er Assens nok et af de bedste bud. NordicBet giver odds 2,5 på, at Thulesen Dahl bliver borgmester, hvilket jeg mener er alt for lavt. DF ligner godt nok dem, der kan sidde med de afgørende mandater, men jeg er sikker på, at V eller S ikke direkte vil pege på Thulesen Dahl som borgmester, så skal V eller S have tabt stort og DF vundet stort. Det er naturligvis set før, at det parti, der er tungen på vægtskålen, kan få borgmesterposten, men 40 % er alt for højt.

Derudover er der også andre mindre realistiske kandidater (NordicBet giver odds 35 på andre), som fx Mogens Mulle (SF). Han ser sig selv som kandidat og mener hvis der er rødt flertal, så bliver der også en rød borgmester og han foretrækker sig selv. Jeg kunne godt se SF gå en smule frem her, trods landstendensen, da de kan hente nogle stemmer fra S og Ø. Jeg ser dog ikke sandsynligheden for Mulle som borgmester som særlig stor, for jeg tvivler på, at Vincent vil afgive sin chance, såfremt der bliver et rødt flertal. Så tror jeg snarere, at Mulle ender med at støtte en af de andre kandidater. Han har udtalt sig kritisk om DF, så jeg tror ikke, han vil støtte Thulesen Dahl. Han har været på samme side som V på skoleområdet og udtrykt sig positivt om Søren Steen. Det er dog nok mest sandsynligt, at han vil støtte Vincent.

De landspolitiske tendenser går mod, at V taber, mens S vinder terræn. Jeg tænker dog at skolelukningerne og de landspolitiske tendenser mere eller mindre udligner hinanden, så de to største partier ender med 10-11 mandater hver, måske som nu med lille fordel til V.

RV med Poul Poulsen i spidsen har ligget stabilt på nok til at få 1 mandat, det kunne sagtens gentage sig. Poulsen har handikapområdet som mærkesag og må formodes at trække en del stemmer. Ø kunne godt ske at tabe noget terræn og komme på vippen til at komme ind. K kom akkurat ind i 2013, det bliver nok tæt igen, jeg hælder dog mod at de klarer den. LA tror jeg får det svært, da de ikke er så synlige. Selvom de måske kommer tættere på denne gang, tror jeg ikke de kommer ind.

Favoritten er i mine øjne den siddende borgmester Søren Steen. NordicBet giver odds 2,40, hvilket svarer til 41,7 % chance for genvalg. Der er jeg noget højere, hvor jeg vil give ham mindst 45 % chance.
Redigeret af bruger 13. nov. 2017 20:35
betal selv
Bruger - Indlæg: 52

Bruger

0
Det nye parti Alternativets vælgere kom især fra Enhedslisten, SF og Radikale, lige mange fra hver. Cirka 55 procent bor i hovedstaden, centreret omkring Nørrebro og Vesterbro, og 20 procent i Aarhus og omegn.

De Radikale og senest Alternativet har ikke haft medvind i pressen op til valget i morgen.

Det må vel give bonus til Enhedslisten og SF, men vil det give 2 i stedet for kun 1 borgmesterpost til hver af de to partier?
Sputnik

Ekspert-stats
+1
Det tror jeg ikke det gør i hvert fald ikke for Enhedslistens vedkommende.
Ud over København, hvor jeg vil give Enhedslisten omkring 10% chance, har jeg mere end overordentlig svært ved at se hvor Enhedslisten ellers skulle tage en borgmesterpost, selvom Alternativet skulle miste lidt stemmer. Omvendt var Alternativet ikke tilstede ved sidste valg og alligevel var Enhedslisten ikke i nærheden af nogen borgmesterpost.

Danske Spil ændrede deres linje fra 2,5 ned til 1,5 i går morges for Enhedslisten, med fine 1,40 på højst en borgmesterpost til Enhedslisten. som var et meget flot odds, men de 1,25 der står der nu er også yderst spilbart.
Nåede desværre ikke engang selv de 1,40 inden jeg nåede ind i kiosken, men de 1,25 blev også spillet for et pænt beløb.
betal selv

Bruger

0
"I Københavns Kommune er der syv borgmestre: en overborgmester og seks fagborgmestre", heraf "Morten Kabell, Enhedslisten, Borgmester".

Men fagborgmestrene tæller altså ikke med i dette DS-spil?
Sputnik

Ekspert-stats
0
Det er kun overborgmesterposten der tæller hos DS.

"I Københavns kommune er det kun Overborgmesterposten der tæller med i nedenstående spil. Der er i alt 98 borgmesterposter i Danmark"
alfonsaaberg
Bruger - Indlæg: 66
Bruger
Denne bruger har været kåret som månedens brugertipper. Klik for at læse mere

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 120%
Balance: +2,62
Hitrate: 6 af 13
0
NordicBet har 3,20 på at DF ikke får borgmesterposter. Jeg tror stadig ikke der er nogen, der vil "være i stue" med dem, så ingen poster til DF i denne omgang heller. Den mest oplagte er Guldborgsund hvor magtbalancen ser ud til at være flyttet igen, og lokallistens John Brædder er favorit til at tage kæden.. 3,20 virker flot.
betal selv

Bruger

0
Hvad siger I til DS, der tilbyder Tips 12 på kommunalvalgets borgmestre med 12'er Garanti: 25.000 kr.

Med "seks sikre" og "fire sikre halvgarderinger" skulle det vel være muligt at ramme en 12'er?

(Dagens gode vejr har slået mit forlængst satte spil på valgdeltagelse på under 70 procent omkuld)
skilled-Highroller

Ekspert (Highroller)

Ekspert-stats
0
Der bør være rigtig god værdi i Ringkøbng-Skjern H. Østergård til odds 1,85 hos nordicbet, og evt. Guldborgsund Rene Christensen til odds 3 hos nordicbet.
Jeg tænker at der nok også er værdi i 1,95 hos nordic at Soc får flere borgmestre end Venstre, og modsat 3,5 hos Danske, som også bør have fin værdi.
Sputnik

Ekspert-stats
0
Interessant artikel fra Politiken i forgårs. Som underbygger hvorfor Enhedslisten var og sandsynligvis er så langt fra flere borgmesterposter.
https://pbs.twimg.com/media/DPJy8xzW0AESmPH.j...
I 86 kommuner blev det største parti, også det parti der tog borgmesterposten i 2013.
6 tilfælde tog det næststørste parti posten.
I de sidste 6 tilfælde var resultatet så lige, at midterpartier tog posten.

Så igen der skal ske noget meget mærkeligt hvis Enhedslisten tager to borgmesterposter. Oddset er så også nede i 1,16 nu.
Redigeret af bruger 21. nov. 2017 18:19
Sputnik

Ekspert-stats
0
Hvis man vil se Champions League også, udover valgaften, så ser tidsplanen ca. sådan ud.

20-21: Landets mindste kommune Læsø er talt op ca. 20.45
21-22: Ca. 10 kommuner mere - bla. Fanø, Morsø, Vallensbæk
22-23: Vi kommer op på ca. halvdelen af kommunerne
23-00: rammer 90 kommuner
00-01: 96-97 kommuner
01-??: (Aarhus og) Kbh skal i mål - samt regionerne
Spectre
Bruger - Indlæg: 207

Bruger

0
Tak for de mange indsigtsfulde bidrag. Specielt Sputnik, som gjorde det til en meget indbringende aften.
Tytteboevs

Bruger

Brugertips-stats
0
Ja, kunne være fint at følge op med regnskab i sådan en tråd, specielt hvis man er ekspert:-)

Venligst T
Sputnik

Ekspert-stats
0
Tytteboevs skrev i indlæg #43

Ja, kunne være fint at følge op med regnskab i sådan en tråd, specielt hvis man er ekspert:-)

Venligst T

Skal nok komme når alle spil er afgjort, men ser ikke helt tosset ud ;)
Hentehår

Bruger

0
Mange særdeles fine indlæg her. Ikke mindst de lokale vinkler.

Nu er der så gået et par dage siden KV2017

DF's deroute overraskede vist næsten alle. I alt fald de mange "Talking Heads", som TV-stationerne diverterer med. Jeg tror nu, at man lærer mere om livet - og dermed også politik - ved at lytte til gruppen af samme navn end snakkehovedernes variationer af vellønnet vrøvl. Sat på spidsen, naturligvis.

Det var noget af en oplevelse at høre "Tulle" dagen derpå. Da han kom ud af sit flyverskjul. Ud over at være en mester i medvind viste han, at begrebet "sort snak" næppe er ham ubekendt.

Det var tragikomisk at høre SF's Villy Søvndal tale om "magtens arrogance." Især når man medtænker hans egennyttige krav om Udenrigsministerposten i Regeringen 'Thorning I," En tung post, der er set eksekveret bedre. Fik vi anden info gennem den hvide støj, der omkalfatrede ham end, at isen smelter ved polerne? Det skal retfærdigheds siges, at sygdom i familien bragte ham ud af vater. Men velkommen tilbage til Villy, der er rykket en række ned - til regionerne.

Jeg håber, at nogle af brugerne havde set Syndefaldet og profiteret heraf. For det var intet mindre, hvis man ser på det rent politisk. Jeg var rystet og havde slet ikke set det komme: DF+Borgmesterposter=0. Så er der nogen flere MF'ere.Og det er selve kontrasten, som jeg kun kan beskrive som forurroligende for folkepartiet. Men mon ikke "Tulle" snart spænder hjelmen igen!
Redigeret af bruger 23. nov. 2017 09:47
skilled-Highroller

Ekspert (Highroller)

Ekspert-stats
0
betal selv skrev i indlæg #38
Hvad siger I til DS, der tilbyder Tips 12 på kommunalvalgets borgmestre med 12′er Garanti: 25.000 kr.

Med "seks sikre" og "fire sikre halvgarderinger" skulle det vel være muligt at ramme en 12′er?

(Dagens gode vejr har slået mit forlængst satte spil på valgdeltagelse på under 70 procent omkuld)
Jeg ærgrer mig over at jeg ikke fik tid til at spille. Der var flere med 12'ere end 10'ere. sjovt. Kunne have givet et par tusinde.

Antal Rækker Præmieprognose
12 6 4.167 kr.
11 1 2.515 kr.
10 5 1.403 kr.
Spectre

Bruger

0
Tror desværre ikke den præmieprognose holder vand, når alle favoritterne gik hjem.
Spillede selv 8 sikre og 4 halvgarderinger og endte med en 12'er, tre 11'ere og endnu flere 10'ere, og forventer ikke over 500 kr :-(.
Men stadig ok forrentning af 32 kr. og lidt ekstra lir hjemme foran tv'et ;-)
Redigeret af bruger 23. nov. 2017 16:08
betal selv

Bruger

0
Præmierne er nu opgjort:
12 rigtige gav 197 kroner, mens der ikke blev noget til 11'erne og 10'erne. Det var ganske enkelt for nemt at tippe de nye borgmestre i de store byer.

Engang i januar 1971 gav en 12'er blot 26 kroner i en runde med fodbold, men så var der til gengæld 6 kroner til 11 rigtige.
Hentehår

Bruger

0
@betal selv

Du bringer et minde frem. Jeg husker, at jeg i 1971 kom glædesstrålende ud af mit drengeværelse med en 12'er. Den bestod af 12 hjemmesejre og jeg tænkte, at det var smart spillet af mig.

Der var jo ikke noget web på dén tid. Så der gik et par timer, før jeg erfarede, at mange andre danskere havde fået samme nu knap så smarte idé!

Faktisk ikke et dårligt minde, for man fik jo et par timer i drømmeland, inden hammeren faldt form af Pressens Radioavis.
Redigeret af bruger 29. nov. 2017 22:18
Spectre

Bruger

0
Man kan så undre sig over hvad formålet er med præmieprognosen udover vildledende markedsføring. Spiller normalt ikke selv tips12-13, så ved ikke om det er et engangstilfælde?
Tytteboevs

Bruger

Brugertips-stats
0
Hvordan gik det med eksperternes forslag herinde - skilled og sputnik?
Venligst T
skilled-Highroller

Ekspert (Highroller)

Ekspert-stats
0
Jeg syntes at det - som altid indenfor politik - gik ok.
Er imponeret over BetXperts samlede ekspertise på området.

For mit vedkommende:
København: A flere stemmer end Ø odds 1,50 gik hjem
Ringkøbnig-Skjern: H. Østergård til odds 1,85 gik hjem
Guldborgsund Rene Christensen til odds 3 - tabt

...og begge mine eksperttips på Hillerød odds 1,70 og Guldborgsund 2,40 gik hjem.

Syntes dog især at Sputniks tip i svar #1 var godt spottet.
Redigeret af bruger 8. dec. 2017 13:38
Tytteboevs

Bruger

Brugertips-stats
0
Takker.

T
Sputnik

Ekspert-stats
0
Helt enig mange fine spil i forumet

Nu fik Alternativet højst overraskende en borgmester på Fanø i dag, men det var der plads til.
Kunne håbe at Venstre får en et eller andet sted, mangler lige en enkelt til det forslåede spil i optakten.
Men ellers ser det således ud hvis der ikke sker flere uventede ting.

Alternativet får højst en borgmesterpost 1,10 vundet
Enhedslisten får højst to borgmesterposter 1,13 (højst en, til 1,25 i forumet). vundet.
Venstre får over 37,5 borgmesterposter til 1,72 tabt.

Spil i forumet.
Stemmeprocent på under 72& odds 1,72 Vundet
Under 2,5 Dansk Folkeparti borgmestre 1,45 Vundet.
Peter Rahbæk Juul borgmester i Odense 1,33 Vundet.
Denne tråd er en kommentar-tråd til artiklen: Kommunalvalg Odds 2017: Værdi i flere spilforslag

Opret svar til tråd

Du skal være logget ind for at skrive indlæg.

BetXpert login

Brugernavn

Password

Seneste debatter

Emne
Bruger
Dato
tom60229 - Surrender (Mikkelhess)
tom60229 - Surrender (Mikkelhess)
0
Mikkelhess (21/01-2018, 03:40)
Nå - de har rettet op på det nu, og nu er oddsene slet ikke gode nok så hold jer væk :P Der er ret meget value at hente på HS, det er lidt som om de glemmer at analysere matchups...
Mikkelhess
Brugertips - 0 svar
ELEAGUE Major: Boston 2018 - optakt: Odds & tips
ELEAGUE Major: Boston 2018 - optakt: Odds & tips
0
iamrockybalboa (21/01-2018, 02:38)
Klasse kamp - North spillede taktisk rigtig fint på T-siden, men individuelt er de der ikke. I en tæt 16-14 kamp, lavede Astralis 31 frags mere end North. Konfig havde en skidt kamp, og jeg har svæ...
iamrockybalboa
Diverse - 17 svar
Bedste (Hurtigste) VPN?
Bedste (Hurtigste) VPN?
0
Brazilmania (21/01-2018, 01:07)
Det er en risiko at tage med vpn. Så længe det går er det fint nok men i har ingen garantier. Jeg er ikke 100% sikker MEN jeg holder mig selv til én enhed og én ip-adresse selv, og skifter aldrig...
Brazilmania
Diverse - 22 svar
Australian Open 2018 - optakt: Hvem kan true Federer?
Australian Open 2018 - optakt: Hvem kan true Federer?
0
federer (21/01-2018, 01:01)
En fornøjelse at tjekke BetXpert for et par gode spil her inden sengetid og så finde en hel perlerække...
federer
Diverse - 49 svar
Golftrader på fuld tid: Fantastisk 2017 trods doh-øjeblikke
Golftrader på fuld tid: Fantastisk 2017 trods doh-øjeblikke
0
zAAz (21/01-2018, 00:50)
@ingemann Det er godt at høre fra dig. Hvordan går det med din betting? Har du fået en edge på fodbold :-) Omkring dit spørgsmål til Jesper: Selvom gennemsnitsoddset er højt (odds 4.62), så ...
zAAz
Diverse - 9 svar
Justyna Kowalczyk - Kerttu Niskanen
Justyna Kowalczyk - Kerttu Niskanen
0
nortgreen (21/01-2018, 00:11)
2.65 hos Pinnacle, steget på få minutter fra 44 til 66...
nortgreen
Kampe/tips - 0 svar
Lyon-Paris Saint Germain (21/01)
Lyon-Paris Saint Germain (21/01)
0
Jens, BetXpert (21/01-2018, 00:01)
Jeg når næppe en decideret analyse af denne topkamp, men kan lige hurtigt fortælle hvorfor oddset er steget på PSG: Offensivstjernen Neymar må stå over. Lyon skulle have alle mand klar. Mvh ...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 0 svar
Leicester - Watford
Leicester - Watford
0
zAAz (20/01-2018, 22:25)
@UpTheSpurs Jeg ser frem til at tage diskussionen omkring styrkeforskellen på de to hold, hvis du smider et tip op :-) Jeg vil mene, at begge hold spillede en anelse dårligere end forventet i dage...
zAAz
Kampe/tips - 8 svar
Rennes - Angers
Rennes - Angers
0
Jens, BetXpert (20/01-2018, 21:59)
1-0. Fejlkendelserne fortsætter i fransk fodbold. Sidst drog jeg gavn af det, denne gang ikke just. Angers-midtbanemand Oniangué blev udvist i 1. halvleg for to advarsler hvoraf nr 2 dårligt nok va...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 1 svar
Romme løb 7 Kadett C.D. = Top 3 (zola25)
Romme løb 7 Kadett C.D. = Top 3 (zola25)
1
narmi (20/01-2018, 20:00)
Jeg takker for dit flotte tip....
narmi
Brugertips - 6 svar
Sverige - Frankrig
Sverige - Frankrig
0
vogn18 (20/01-2018, 19:56)
Det er nok den mest udisciplinerede gang svenske lortehåndbold. Totalt håbløst hele vejen igennem og en handlingslammet træner, der ikke påvirker kampen positivt på noget tidspunkt. Og så mod d...
vogn18
Kampe/tips - 1 svar
Jackpotpulje lørdag den 20.januar V75-trav Romme-banen
Jackpotpulje lørdag den 20.januar V75-trav Romme-banen
1
narmi (20/01-2018, 19:55)
@Goldenboy Kunne være dejligt hvis Mino var blevet nr. 1,da jeg havde den med på min v75 bon. Flot kørt af Emilia Leo ,som trods en sløv start kæmpede sig op gennem feltet. Hold øje med den ung...
narmi
Diverse - 10 svar
Nantes - Bordeaux
Nantes - Bordeaux
0
Jens, BetXpert (20/01-2018, 19:15)
0-1. Sala havde en kæmpechance på hovedstød eet minut før tid, men det havde næppe givet hjemmesejr. Generelt: Bordeaux scorede temmelig heldigt på deres første chance i kampen, i øvrigt ved d...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 4 svar
Brighton - Chelsea
Brighton - Chelsea
0
UpTheSpurs (20/01-2018, 16:02)
Præcist, en blanding af lukkeodds og analyse sat op imod spilforløb plejer at fylde alt i min evaluering. Selve resultatet kan ofte være præget af mange tilfældigheder....
UpTheSpurs
Kampe/tips - 6 svar
Arsenal - Crystal Palace
Arsenal - Crystal Palace
0
UpTheSpurs (20/01-2018, 15:23)
Startopstillinger Arsenal Cech - Bellerin, Mustafi, Koscielny, Monreal - Elneny, Xhaka - Özil, Wilshere, Iwobi - Lacazette Crystal Palace Hennessey - Mensah, Kelly, Tomkins, Aa...
UpTheSpurs
Kampe/tips - 1 svar
Australian Open - vinderodds
Australian Open - vinderodds
1
Banksy (20/01-2018, 15:01)
Ja, Del Potro var småskadet inden kampen mod Berdych. Desuden var han godt i tovene i kampen mod Khachanov i runden forinden pga varmen. ...
Banksy
Diverse - 29 svar
Las Palmas - Valencia (Magnus Stub)
Las Palmas - Valencia (Magnus Stub)
0
Magnus Stub (20/01-2018, 14:15)
Jep. Glemte jeg at notere. Bliver dog erstattet af Coquelin, som ikke er en synderlig svækkelse, dog lidt en anden spiltype....
Magnus Stub
Brugertips - 1 svar
X Games Aspen 2018 - dameoptakt: Odds & Tips
X Games Aspen 2018 - dameoptakt: Odds & Tips
0
mbkle (20/01-2018, 13:32)
Der er halfpipe-konkurrence for kvinder ved Laax Open nu. Xuetong Cai og Jiayu Liu, der deltager ved X Games i næste weekend er med. Det kan ses her: https://open.laax.com/en/welcome-event-int/ Betf...
mbkle
Diverse - 2 svar
Espanyol - Sevilla (Magnus Stub)
Espanyol - Sevilla (Magnus Stub)
0
Proaktiv (20/01-2018, 12:56)
Asian 0,0 er endnu bedre 2,15 ...
Proaktiv
Brugertips - 2 svar
Oversigt over vinterens fodboldtransfers
Oversigt over vinterens fodboldtransfers
0
mbkle (20/01-2018, 12:53)
Robert Skov skifter fra Silkeborg til FC København. https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/officielt-skov-faar-til-2022-i-fc-koebenhavn/ Ifølge Ekstra Bladet sælger FC Midtjylland Rasmus Nissen til ...
mbkle
Diverse - 40 svar

Bookmakere i denne tråd

Betsafe
Danske Spil
NordicBet
Unibet
Bet25 N/A

Danske Spil tilbyder alle nye kunder en bonus på 500 DKK, svarende til 100% af første indbetaling.

Vis flere detaljer
Vilkår og betingelser

Startopstillinger

Senest opdaterede startopstillinger (forventede og bekræftede) fra vores Match Center:
Heracles-PSV Eindhoven
07:31
Willem II-FC Groningen
07:17
Sparta Rotterdam-Excelsior
07:09
Necaxa-CD Guadalajara
03:54
Real Sociedad-Celta Vigo
02:06
Match Center, oversigt