VM i snooker 2017: Et sandt hundeslagsmål

Denne side indeholder henvisnings-links.

Debat om alt det der ikke dækkes af de øvrige kategorier i forum, herunder spil-strategi, samt løst begrundede spilforslag.

Emne Svar Visn. Seneste indlæg
Populær tråd

VM i snooker 2017: Et sandt hundeslagsmål

Oprettet 10/04-2017 14:36 af Oddsogtips
61 1273 02/05-2017 22:13
af llsnowmanll
Denne tråd er en kommentar-tråd til artiklen: VM i snooker 2017: Et sandt hundeslagsmål
llsnowmanll
Bruger - Indlæg: 60

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 0%
Balance: -1,00
Hitrate: 0 af 1
0
Du skal være logget ind for at stemme på et indlæg
Til toppen af siden Til seneste indlæg
Hvilken afslutning på Murphy - bingtao.
Synes denne kamp viser godt hvor stort forskel der kan være fra dag til dag og om at have nerver af stål :)
Bollerup
Bruger - Indlæg: 684

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 136%
Balance: +1,07
Hitrate: 2 af 3
+1
Jeg vil også lige - noget forsinket - kvittere for en forrygende optakt. Igen i år. Stærkt, HP!
wave2000
Bruger - Indlæg: 598

Bruger

0
Meget spændende afslutning på Murphy/Bingtao. Utrolig "coolness" den unge mand udviser, han virkede jo totalt uimponeret... Synd for både Murphy og Yan, at kampen skulle afgøres på et "nugginug" fluke.
Yan Bingtao, en kommende verdensmester "in my opinion "

@HP...er det dig der er hos HKH?
HP
Bruger - Indlæg: 1494

Bruger

0
Hej wawe2000: Bingtao er piv-spændende og det var en hård skæbne han led. Meget flot rydning af Murphy til sidst dog.

Nej, det er min navnebror, der er i studiet. Jeg er mere snookerspiller end jeg nogensinde bliver dommer :-)
wave2000

Bruger

0
OK@HP... Ergo, der er mindst to "Hans Petere" i DK, med en nærmest autistisk indsigt i verdens næstbedste billard spil.
Glæder mig til, at læse om dine tanker i fremtiden, vi er stadig få der, i diverse fora, er dedikeret til sporten...
vh/stig
HP

Bruger

0
Hej igen,

Glæder mig meget med den interesse, der er for vores ædle sport her i tråden. Tør man spørge, hvad det bedste billard-spil så er? :-)

Hvad angår gårdsdagens kampe, så var det jo en nærmest episk match mellem Fu og stakkels Brecel. Fu nede med 1-7 og ender alligevel med at vinde 10-9. Hvilken mental pragtpræstation af Fu, men også decideret sløjt af Brecel, der pludselig blev bange for at vinde.

Også den anden aftenkamp blev yderst spændende, da Mark Allen vandt en meget tæt kamp med 10-8 over en ganske velspillende Jimmy Robertson.

Tirsdagens program:
Kl. 11.00:

Liang Wenbo v Stuart Carrington
John Higgins 7 v 2 Martin Gould (færdigspilles)

15:30:
Ding Junhui 7 v 2 Zhou Yuelong (færdigspilles)
Judd Trump v Rory McLeod

20.00:
Liang Wenbo v Stuart Carrington
Allister Carter v Graeme Dott

Især kampen mellem Trump og McLeod bliver interessant ud fra et taktisk perspektiv. Der er tale om to dybt modsatrettede spilletyper, og det er næsten garanteret, at McLeod vil søge at trække tempoet ud af kampen. Jeg kan dog ikke se ham true Trump på nogen måde, hvis Trump ellers ikke taber hovedet.
Redigeret af bruger 18. apr. 2017 08:43
wave2000

Bruger

0
@HP

verdens næstbedste billard spil......
"Tør man spørge, hvad det bedste billard-spil så er? :-)"

Det vides ikke, men de leder stadig
Redigeret af bruger 18. apr. 2017 19:57
HP

Bruger

0
Dagens program (onsdag):
11:00 Ryan Day v Xiao Guodong
11:00 Judd Trump 4 v 5 Rory McLeod (i gang)
15:30 Neil Robertson v Noppon Saengkham
15:30 Ali Carter 3 v 6 Graeme Dott (i gang)
20:00 Ryan Day v Xiao Guodong
20:00 Barry Hawkins v Tom Ford

Her bliver det i særdeleshed spændende at se, om Trump kan finde sit a-game frem i kampen mod upåagtede og meget langsomt spillende McLeod. Trump er meget overraskende bagud 5-4 for dagens afgørende session.
--
Som nævnt i #15 har jeg allerede et spil ude på kampen Day-Goudong, hvor jeg synes, at sidstnævnte undervurderes. Spillet går på o/16,5 frames.

Endnu et spil:
Bingham-Kyren Wilson o/21,5 frames, odds 1,67 hos Nordicbet (spilstop torsdag kl. 14.00)
Jeg er ikke helt overbevist om Binghams styrke, selvom han løste opgaven mod besværlige Ebdon på fin vis.
Kyren Wilson er et af de unge talenter, som tidligere har gjort det ok i The Crucible. Ronnie O'Sullivan udtalte forleden, at Wilson meget vel kan blive verdensmester med tiden. Han nævnte i øvrigt Wilsons stærke psyke, som han sammenlignede med Mark Selbys (hvilket er noget af et kompliment).
Jeg ser en ret lige kamp, selvom Wilson ikke var decideret prangende i 1. runde mod Grace.
Bemærk at der her i 2. runde spilles bedst af 25 frames.

Spilbar ned til 1,60.
HP

Bruger

+1
Holy sh.....! Så kom VM's første og formentlig største sensation i går, hvor evigt tålmodige McLeod tog en gigant skalp i form af en 10-8 sejr over forhåndsfavoritten Judd Trump. Ekstremt flot sejr af undertippede McLeod men også meget sløjt af Trump, der som beskrevet i optakten har det meget dårligt med modstandere, der trækker tempoet ud. Hans bundniveau viste sig igen at være for lavt, fristes jeg til at sige.
Med Trumps exit kunne vejen være banet for en mand som Hawkins, som jeg godt kunne se gå langt.
Derudover måtte mit langskud Carter strække våben mod den solidt spillende veteran Dott.
Jeg havde osgå et tip ude på o/16,5 frames i Day mod Goudong, da jeg syntes, at Goudong var undervurderet. Operationen lykkedes til dels, men patienten døde, da Goudong ganske rigtigt var stærkere end odds tilsagde, men desværre også var så stærk, at han fuldstændig kørte over Day. Jeg håber trods alt, at nogen fik spillet ham lige på til odds 2,5.

Dagens kampe:
14:00 Neil Robertson 8 v 1 Noppon Saengkham (i gang)
14:00 Stuart Bingham v Kyren Wilson
20:00 Barry Hawkins 7 v 2 Tom Ford (i gang)
20:00 Shaun Murphy v Ronnie O'Sullivan

Dagens helt store kamp er selvsagt mastodonterne Murphy mod O'Sullivan. Denne kamp kunne snildt have været en finale værdig, og det bliver spændende at få testet Ronnies dagsform af mod stærk modstand.
Et ekstra krydderi på den kamp er, at de to har været ude med ret modsatrettede udtalelser i pressen i en sag om World Snookers censur af spillernes udtalelser til pressen. Altid åbenmundede Ronnie har udtalt, at han nu har kørt sine advokater i stilling, da han er træt af, at World snooker med hård hånd dikterer, hvad spillerne må sige og ikke sige.
Den altid "korrekte" Murphy har været ude at sige det modsatte og har hævdet, at Ronnie må acceptere konsekvenserne af sine ofte meget kontroversielle udtalelser.
Super spændende kamp.
HP

Bruger

0
Spilforslag til kl. 20.00: Murphy-O'Sullivan o/21,5 frames, odds 1,70 hos Nordicbet

Jeg har skrevet lidt om kampen ovenfor.
Selve spil-begrundelsen går på, at jeg forventer et ret lige match up, hvor jeg dog må anerkende Ronnies favoritværdighed qua hans helt vanvittige topniveau.
Murphy er dog en ret solid spiller, og Ronnie plejer at have sine udfald undervejs. Desuden er jeg stadig ikke totalt overbevist om hverken Ronnies form eller hans mentale habitus. Som nævnt har han igen været ude at rage uklar med World Snooker, journaliststanden mv., og spørgsmålet er selvfølgelig, hvilken indflydelse det har.
I forvejen er de to spillere langt fra bedste venner, og konsekvensen af den slags spændte indbyrdes forhold kan være svære at overføre direkte til en egentlig CV.
Begge spillere har dog evnen til at tage frames i et hug, og jeg har svært ved at se en Murphy blive kørt over, selvom Ronnie utvivlsomt ville nyde det.
Det bør blive en jævnbyrdig forestilling og i bedst af 25 frames vil selv en 13-9 sejr til Ronnie indebære et vundet væddemål.
CV ca. 60-40 og dermed spilbar ned til omkring 1,66.
llsnowmanll

Bruger

Brugertips-stats
0
Lækkert og se at jeg ikke er den eneste der forventer et lige match jo, jeg har dog taget o 22,5 til Odds 2,10 hos nordicbet, og cv 50-50

Bliver en fed match at følge :)
Hvordan er reglerne egentlig med henhold til sessioner? Er den delt op i 2 eller 3? Så de spiller 12 frames i aften og 13 i morgen eller hvordan?
HP

Bruger

0
Der spilles bedst af 25 frames i 2. runde, og det er delt op i 3 sessions efter fordelingen 8-8-9 (det er selvsagt ikke sikkert, at sidste session går i alle 9 frames).

Du kan se sessions her:
http://livescores.worldsnookerdata.com/Sessio...

Den kendte skribent "snookerbacker" gætter på 13-10 til Ronnie, og det ser jo også fint ud ift. dit væddemål.
HP

Bruger

0
Opsummering efter 1. runde:
Den store sensation opstod, da favorit/næstfavorit Judd Trump tabte til metodiske McLeod. Trump var både halvskadet og frustreret over McLeods langsommelige spil. Spændende hvad McLeod kan stille op i 2. runde mod Maguire, som også har ry for at kunne blive mentalt uligevægtig, men som har et højt topniveau og som imponerede i 1. runde mod seedede McGill.
Topseede Selby møder en spændende type i form af Goudong. Sidstnævnte slog overbevisende seedede Day i 1. runde, men her venter en helt anden udfordring.
2. rundes største clash er utvivlsomt opgøret mellem O'Sullivan og Murphy, som allerede er godt i gang. Ronnie fører 10-6 og jeg er overbevist om, at han tager stikket hjem.
Slutteligt må jeg slå et slag for et topmøde mellem Robertson og Fu. På papiret et ret lige opgør. Robertson så stærk ud i 1.runde, men Fu lavede et gigant comeback efter at have været død og næsten begravet mod Luca Brecel.

11:00 Shaun Murphy 6 v 10 Ronnie O'Sullivan (i gang)
11:00 Mark Allen 5 v 3 John Higgins (i gang)
15:30 Liang Wenbo 7 v 9 Ding Junhui (i gang)
15:30 Stephen Maguire v Rory McLeod
20:00 Mark Selby v Xiao Guodong
20:00 Mark Allen 5 v 3 John Higgins (i gang)
HP

Bruger

0
To spilforslag herfra:
Kl. 15.30: Maguire-McLeod. Maguire o/1,5 centuries, odds 2,20, Bet365 og bwin
Jeg har Maguire som ret klar favorit her, og der spilles første til 13 frames, så masser af chancer for at nå 2 centuries.
Maguire er traditionelt en glimrende breakbuilder, og jeg synes, at oddset er blevet for højt, da han i en først-til-10 kamp i 1. runde ikke fik lavet nogle centuries.
Imod taler McLeods destruktive spillestil, som kan ødelægge Maguires rytme, som den ødelagde Trumps.

Fint odds her, som jeg finder spilbart ned til omkring 2,05.

---

Søn. kl. 11.00: Hawkins-Dott. Hawkins o/o,5 centuries, odds 1,53, Bet365
Hawkins er blevet langt mere flydende offensivt, og mod en halv-offensiv type som Dott bør han have gode muligheder for at folde sig ud. Hawkins er min klare favorit, og i en kamp til 13 frames, bør han bestemt kunne stykke minimum et century sammen.
I første runde lavede han på vej til sine 10 frames et flot 132-break.

Spilbar ned til omkring 1,50.
zAAz
Bruger - Indlæg: 2745

Bruger

0
@HP

Hvad vil din CV være, hvis Higgins og Hawkins mødes i semfinalen?

Jeg overvejer nemlig Higgins til at vinde turneringen til odds 7. Han har umiddelbart en overkommelig vej til finalen. Derudover har han spillet rigtig stærkt indtil videre i turneringen, så Selby, Ronnie eller Ding vil ikke være en umulig opgave i finalen.
Redigeret af bruger 23. apr. 2017 14:57
wave2000

Bruger

0
@HP...vores bet på Ding@2.75 ser sgu godt ud.
Men som jeg skrev på Facebook....tragisk at se en ikke tilstedeværende Ronnie - og synd for Ding som spiller upåklageligt snooker...tror heller ikke han hygger sig over situationen.

#31 ja - Judd Trump ude - hvad skete der?
Måske har du svaret her......
JOKE! JOKE! JOKE!...billedet er ægte nok, og ja det er Judd Trump. Men det er taget længe før VM.
Men der er ingen tvivl om,at han var gået "kold" her.

http://pasteboard.co/8IbIaTeoT.jpg
Redigeret af bruger 26. apr. 2017 01:11
HP

Bruger

+1
@zAAz: Sorry - det er på én eller anden måde lykkedes mig at overse dit indlæg (det beklager jeg), så her kommer et lidt sent svar:

Higgins har set rigtig stærk ud, og den måde han håndterede en brandvarm Mark Allen på var imponerende. I går tørrede han så gulv med Wilson, og jeg må sige, at Higgins ser varmere ud end længe set.

Higgins har været tilsmilet af lodtrækningen, men han har virkelig også grebet sin chance. Desuden kommer hans rutine ham virkelig tilgode i en turnering som VM, og det er tydeligt, at han stortrives her.
Dit odds 7 står naturligvis ikke mere (fik du spillet den?), men jeg skal gerne prøve at komme med en CV på nævnte kamp alligevel.
Umiddelbart ville jeg sige 56-44 i Higgins's favør.
Hawkins er driftsikker men har ikke været så stærk offensivt, som tidligere set. Han kommer til at bruge en del energi mod Maguire, hvor Higgins ser ud til at cruise igennem.
Jeg tror umiddelbart, at en finale mod Ding, vil passe ham bedre end en kamp mod Selby. Selby i bedst af 35 er et giftigt matchup.
HP

Bruger

0
@Wawe2000: Ding er fremragende, og hans lange pots baner virkelig vejen for ham.
Trist at se Ronnie i den forfatning. Intet fungerer. Simple pots bliver brændt og hans safety spil er også uskarpt. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle sige det, men jeg savner faktisk lidt fanden-i-voldskhed fra den kære Ronnie.
Dog super vigtigt for ham, at han tog den sidste frame i går aftes - ikke mindst måden han gjorde det på. Jeg tror desværre bare, at det er for sent.

Jeg laver lige en status, når kvartfinalerne er færdigspillet.
Blaahval
Bruger - Indlæg: 373

Bruger

0
Trods at han tog den sidste frame, så ligner Ronnie én der har givet op. Især at opgive en frame hvor han "kun" mangler to snookers med alle farver tilbage på bordet, virker som en mærkelig og ikke mindst forhastet beslutning - især i en VM-turnering.
HP

Bruger

0
Meget enig Blaahval. At han takkede nej til at komme tilbage til bordet der, var nærmest det værst tænkelige signal, han kunne sende.

Ronnie ligner ikke een, der nyder at spille, og hvis VM ikke kan motivere ham, så tror jeg desværre, at han er tæt på et stop.
HP

Bruger

+1
Svar nummer 2 til #37.

Det ligner, at Hawkins kommer ud i en lang sej kamp mod Maguire, og det sammenholdt med Higgins's relativt ubesværede sejr over Wilson vil utvivlsomt rykke procenter ift. en evt. cv mellem de to.
65-35 i Higgins's favør kan godt blive bookies vurdering.
Pt. er det dog langt fra sikkert, at Hawkins tager den mod Maguire.
Jeg vil dog klart vurdere det som en fordel for Higgins at møde lidt utålmodige Maguire frem for Hawkins.
zAAz

Bruger

0
@HP

Du skal have tak for svaret. Det lyder fornuftigt med dine CV's. Jeg havde tænkt noget lignende, og det er altid dejligt at få en bekræftelse på ens egne synspunkter :-)

Jeg endte med at sætte 1 unit på Higgins til odds 7.

Min beregning:
Markedet gav ham omkring 71% i kvartfinalen mod Wilson. Jeg tog dette for gode vare, selvom oddsene næppe er effektive på snooker.

Jeg satte en CV på 60% i semifinalen, hvor det kunne blive enten Hawkins, Dott eller Maguire. Han ville selvfølgelig have været mindre favorit mod førstnævnte, men det var et vægtet gennemsnit.

I en eventuel finale gav jeg ham 40%, hvilket var et usikkert estimat. Der var mange forskellige modstandere, men han ville være underdog mod de mest sandsynlige (Selby og Ronnie).

I alt ender det med at være:
0,71*0,6*0,4 = 17%

Det gav en betvalue på 119%, hvilket jeg nappede :-)

Det skal siges, at mine estimater var ekstremt usikre. Jeg synes dog Higgins havde spillet rigtig godt og havde en nem vej til finalen. Det mente jeg ikke var reflekteret i oddsene på det tidspunkt.

Det er bare mit held, at Higgins har spillet glimrende sidenhen, og Hawkins viser lidt svaghedstegn.
HP

Bruger

0
Du har dig klart et spændende spil.

Ding lukker kampen mod Ronnie nu tænker jeg.

Selby var vanvittig i formiddags, da han knuste Fu. Vanvittige 95% over hele kampen er uhørt!!!

Selby er min klare favorit nu.
Redigeret af bruger 26. apr. 2017 17:45
HP

Bruger

0
Resultater i kvartfinalerne, som blev færdigspillet i går onsdag:

Mark Selby 13 v 3 Marco Fu 
Ronnie O'Sullivan 10 v 13 Ding Junhui 
Kyren Wilson 6 v 13 John Higgins 
Barry Hawkins 13 v 9 Stephen Maguire

Selby så super skarp ud mod Fu, og hans 143-rydning til 12-3 er en af de mest forrygende rydninger, jeg i mit liv har set (den kan ses herunder). Læg blandt andet mærke til de 5 røde baller, som fra start har lagt sig i den korte bande i bunden af billedet. Den slags placeringer er en skræk for en snookerspiller.
https://www.youtube.com/watch?v=bY8-Eq3s01E

I den på forhånd mest profilerede kvartfinale slog Ding Junhui legenden Ronnie O'Sullivan efter tidligt at have bragt sig foran. Ronnie kom sig aldrig over den sløje start, men producerede vanen tro nogle afsindige rydninger - herunder en 146'er, som altså kun er 1 point fra et såkaldt max-break. Rydningen kan ses her, og læg i øvrigt mærke til, hvordan showmanden og provokatøren Ronnie undervejs pludselig laver spas og foregiver at spille efter den "billigere" blå, i stedet for sort.
Breaks på 146 forekommer stort set aldrig, da der er så meget prestige i et max-break, at man i princippet altid vil gå efter dette, frem for de 146.
Ronnie har tidligere været ude og plædere for, at præmien for de ellers så unikke 147 er latterligt lav (tidligere fik man 147.000 pund, men spillerne er blevet så gode, at man måtte afskaffe den præmie), og han har tidligere i protest lavet 146, selvom ballerne lå til et max-break.
De 146 fra i går:
https://www.youtube.com/watch?v=n-fn0ifqzrg

I den 3. kvartfinale var solidt spillende Higgins alt for stor en mundfuld for unge Wilson, og Higgins er berettiget favorit i sin semi mod Hawkins.

Sidste kvartfinale bød på en sejr til Hawkins over en - som det er set så ofte før - frustreret Maguire. Sidstnævnte med en uacceptabel pot-procent på 86, hvilket slet ikke rækker i dette selskab.

Preview (torsdagens semifinaler), inkl. odds fra Bet365:
14:00 Mark Selby v Ding Junhui 1,53 / 2,50
20:00 John Higgins v Barry Hawkins 1,57 / 2,37

Her i semifinalerne går vi nu over til det legendariske one-table-set up, hvor man altså hæver skillevæggen, og der kun spilles én kamp af gangen. Desuden forlænges distancen, så man nu spiller først til 17 frames.

Vurdering:
Selby-Ding:
Selby har set ultra solid ud og er cruiset gennem sine kampe. Han har dog også mødt moderat modstand, men han skal dog have stor kredit for sin storsejr i kvarten over ikke-uefne Fu.
Ding har slået stærk modstand og har været stærk både hvad angår langpots og breakbuilding. Mod Ronnie fik han dog også en del chancer "foræret", da Ronnies safety-spil var decideret skidt.
Mod Selby får man absolut intet forærende, og vi har derfor et rigtig spændende match up. Umiddelbart synes jeg måske, at Selby er gjort til lige stor nok favorit, men det lange format er virkelig til hans fordel, og jeg kan godt se ham langsomt dræne Ding for mental energi. Ding har måtte kæmpe for sine sejre, mens Selby er kommet ubesværet til sine; et vigtigt psykologisk aspekt.

Higgins-Hawkins:
Før turneringen ville jeg have haft Hawkins som favorit i denne kamp, men jeg synes, at Higgins har set skarpest ud so far. Higgins kom ubesværet gennem kvarten, hvor Hawkins måtte slide og først fik spillet færdigt i går aftes. Hawkins sled lidt i kvarten men holdt dog en potprocent på ca. 92%, hvilket er hæderligt. Han bør kunne presse Higgins, men spørgsmålet er, om han har fået ladt de mentale batterier op.

Spørg endelig løs, hvis der er noget, jeg ikke har fået belyst ordentligt.
llsnowmanll

Bruger

Brugertips-stats
0
Jeg er personligt gået på Selby -1,5 Frames, udelukkende pga hans formidable spil igår og ding synes jeg begyndte at vise lidt nerver igår, efter Sully fik taget et par Frames i træk
Derudover havde jeg spille Selby til at vinde fra start.

Jeg må indrømme at det var nok den fedeste snookerdag igår aftes hvad jeg har oplevet, trods mine kun 2-3års interesser :)
HP

Bruger

0
Selby er den mentalt stærkeste af alle på snooker-touren - det er jeg slet ikke i tvivl om. Matchup'et er spændende, og jeg hælder som dig til Selby.

Jeg har kastet min kærlighed på et andet spil, som jeg mener, at bookies har læst forkert.
Højeste break i kampen er altid lidt af et lotteri, men det er tydeligt, at de har lagt stor vægt på de to høje breaks, som Selby lavede igår.

Selby var totalt ovenpå mod Fu i går og kunne nærmest gå på vandet. Den slags kan udløse de helt store breaks, da man ikke rigtigt er under pres og har mentalt overskud.
Generelt er selby dog ikke den tungeste scorer, og det er tydeligt, at han lægger sin primære energi i det defensive samt i det at hive framen på tavlen.
Ding er derimod en decideret breakbuilder, og skal han have en chance mod Selby, skal han holde sig fra de tunge safety battles og i stedet spille sit eget spil.

Kigger man over hele turneringen har Ding lavet 9 centuries mod Selbys 4 (Selby dog med de to højeste af de to).

Imod spillet taler, at Ding kan have brugt stor energi i sejren over Ronnie i går. Han kan være kørt tør for energi.
Desuden er Selby jo gjort til favorit, hvorfor han - på sin vej mod de forventede 17 frames - må formodes at have flest muligheder for høje breaks. Som nævnt er det bare ikke altid sådan, Selby griber det an i de tætte kampe.

Markedet:
Unibet er helt oppe i 2,15 på Ding til at få højeste break (DNB)
NordicBet giver 1,88 til hver side og har den altså 50/50.

Jeg er meget tæt på 50/50 og finder derfor fin værdi i Unibets 2,15 på Ding.
HP

Bruger

0
Fredagens program for semifinalerne, som blev skudt i gang allerede i går:

11:00 Mark Selby 3 v 5 Ding Junhui
15:30 John Higgins 5 v 3 Barry Hawkins
20:00 Mark Selby 3 v 5 Ding Junhui

Ding er lidt overraskende foran 5-3 mod favoritten Selby. Det var en meget lige første session, men Ding så skarp ud og virker generelt stærkere mentalt, end jeg tidligere har set det.
I et interview efter sin sejr over Ronnie udtalte Ding, at han har arbejdet en del med mentalt at blive bedre til at lægge fejl fra tidligere frames væk, og at han generelt føler en stærk tro på, at han kan sænke også de svære pots.
Selby er dog usædvanlig sej, og den kamp ligner en lang og lige affære.

I den anden semi fører Higgins 5-3 over Hawkins, men faktisk var det Hawkins, der kom bedst ud af første session.
Higgins startede hårdt ud og kom hurtigt på 4-0, og det lignede reel klasseforskel (lige så meget fordi Hawkins så meget uoplagt ud). Hawkins kom dog stærkt tilbage, og det slår mig, at Higgins efterlader en del chancer til sine modstandere. Hvis Hawkins er skarp til at udnytte disse, kan han godt komme tilbage i denne kamp, men Higgins er stadig favorit.

En lille hyggelig anekdote fra Ronnies post match interview efter Ding-kampen:
Der har været en del spekulation om, hvorvidt Ronnie er tæt på et karrierestop. Han manede selv dette i jorden og understregede, at han stadig nyder at spille snooker. Som han sagde til reporteren (løst oversat):
"Hvorfor stoppe med at lave noget, man er glad for. Hvis du var så god som mig, så ville du også være fortsat med at spille".

Et typisk rapkæftet Ronnie-statement; sagt med det velkendte glimt i øjet.
zAAz

Bruger

0
Outright markedet på Betfair er godt nok ineffektivt.

Odds på Ding som vinder af turneringen - 2,98
Odds på Selby som vinder af turneringen - 2,7

Odds på Ding vinder kampen mod Selby - 2,13
Odds på Selby vinder kampen mod Ding - 1,88

Det vil sige, at de to spilleres odds i finalen skulle være følgende:
Ding - 2,98/2,13 = 1,4
Selby - 2,7/1,88 = 1,44

Hvordan skulle Ding kunne være større favorit i finalen mod Higgins end Selby? Da deres kamp begyndte var oddset på Selby i 1,52 mens Ding gav odds 2,88. Så Selby burde selvfølgelig have en betydelig større favoritværdighed i finalen.

Jeg tør i hvert fald godt sige, at oddset på Ding (2,98) burde være væsentligt højere. Omvendt burde oddset på Higgins som vinder af turneringen nok være lavere end de nuværende 3,40.
Redigeret af bruger 29. apr. 2017 14:46
jokir
Bruger - Indlæg: 3684

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere Denne bruger har været kåret som månedens brugertipper. Klik for at læse mere

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 100%
Balance: +0,01
Hitrate: 60 af 164
0
@zAAz
Spændende spil på Higgins :). Hvis jeg læser rigtigt på cuetracker så har de en cv 52-48, så skulle der være superværdi på ham. Jeg prøver at hoppe
med på vognen til 3,43 (pinny)
Under alle omstændigheder tror jeg også det er for højt selv om jeg ikke tror
han skal have 48%. 30% kan også gøre det

http://cuetracker.net/head-to-head/mark-selby...
zAAz

Bruger

0
@jokir

Cuetracker virker godt nok upræcise i deres forudsigelser. Deres procener giver nærmest kun mening, hvis det er for hver enkel frame.

Eksempelvis gav de kun Trump 63% mod McLeod. Det tal er helt væk, hvis det var for hele kampen. Det er dog lidt mere troværdigt, hvis det var per frame. Trump skal være ret store favorit i den kamp, selvom han faktisk tabte.
HP

Bruger

0
Vi tager lige en hurtig update før de to sidste sessions af finalen:

Higgins kom flyvende fra start i finalen, men på vanlig vedholdende vis fik Selby ædt sig ind i kampen og tog de 3 sidste frames og fik reduceret Higgins's føring til 10-7.
Higgins var åbenlyst frustreret til sidst, og kampen synes stadig ganske åben.
Begge lå med potprocenter omkring de 91%.

3. session spilles i dag mandag fra kl. 15.00, mens 4. og sidste session spilles fra i aften kl. 20.00.

Der spilles først til 18 frames.
HP

Bruger

0
Jeg må indrømme, at jeg er fristet af o/32,5 frames. NordicBet er højest med 1,74.

Selby kom ud af 2. session med momentum, og han bliver normalt bare bedre, som kampen skrider frem. Bliver det en maraton, er det klart til Selbys fordel. Om han ligefrem er i stand til at tage sejren er jeg blevet lidt usikker på, men o/32,5 frames ser god ud.

Har I andre nogle bud?
zAAz

Bruger

0
Selby vandt rimelig overlegent tredje session med 6-1. Higgins burde nok bare være blevet hjemme. Det var nærmest pinligt at se på, hvordan han missede den ene ball efter den anden. Selby virkede derimod ret skarp.

Jeg synes generelt det har været en dårlig finale. Higgins har ikke rigtig haft niveauet, og Selby er egentlig ret kedelig at se på. Han tager en evighed om alting, selv de mest simple stød. Det er vel meget sigende, at de blev nødt til at forkorte tredje session, da de havde brugt for lang tid.

Forhåbentlig bliver det bedre i aften, hvor det hele skal afgøres. Jeg håber Higgins tager sig lidt sammen, da det ellers ser sort ud for mit bet på ham som vinder af turneringen :-)
Redigeret af bruger 1. maj 2017 18:34
HP

Bruger

0
Higgins gik helt ned her, og der er ingen tvivl om, at pausen kom til hans undsætning.

Jeg tror - desværre for kampen - at løbet er kørt for Higgins. Han ligner slet ikke en mand, der tror på det; endsige har redskaberne til at komme tilbage.
HP

Bruger

0
VM sluttede med en dramatisk finale, hvor Selby slog Higgins med 18-15.

Finalen vil nok særligt blive husket for en kontroversiel dommerkendelse, som potentielt kunne have tippet kampen til Higgins fordel. Selby blev muligvis bortdømt men viste igen jern-psyke og genvandt momentum og dermed kampen.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige tak for mange gode indspark fra brugerne og tak for den positive respons, der har været på artiklen.
Blaahval

Bruger

0
Hvilken dommerkendelse refererer du til? Jeg så den kontrovers omkring den sorte som Selby spillede, men må vist have overset den anden du taler om.

Men alt i alt et fint VM med en fortjent vinder. Selby er godt nok en fantastisk spiller.
HP

Bruger

0
Jeg refererer netop til den situation, hvor Selby spiller den op bag sort. Dommer Jan Verhaas vurderer, at stødballen ikke får kontakt med sort, men Selby er uenig. De ender med at kigge på slowbillederne, men da konklusionen er uklar vælger Verhaas at stå ved sin oprindelige dom.

Der var pænt gang i reaktionerne på nettet, hvor Ronnie O'Sullivan f.eks. tweetede, at han mente, at der var kontakt, men den kendte (ex)-dommer Michaela Tabb mente det modsatte.

Jeg er stadig i tvivl, men da jeg så den fra siden, fik jeg indtrykket af, at der var kontakt.
Det er egentlig korrekt nok, at Verhaas fastholder sin vurdering, da han ikke kunne se, at der havde været kontakt. Men det er faktisk ret sjældent, at den slags opstår, og det var tydeligt, at Selby IKKE var enig i afgørelsen.
HP

Bruger

0
De to tidligere verdensstjerner John Parrot og Steve Davis, som kommenterer for BBC var også i tvivl (fra BBC.com):
---
John Parrott said on BBC TV: "I don't think it touched, it did not quite get there and the referee got it right," while Steve Davis added: "From one angle, I think it touched but from another I don't think it did."
---
Blaahval

Bruger

0
Ah sorry. Misforstod dit oprindelige indlæg, som om der var tale om to forskellige kontroverser. :-)

Jeg tør ikke give et bud på om der var kontakt eller ej. På Eurosport var der i hvert fald ikke nogle tv-billeder, hvorfra man kunne vurdere ordentligt. Jeg så dog ingen bevægelse fra den sorte, og i og med den hvide ikke endte i en position hvor den var direkte i kontakt med sort, så er der i hvert fald fair sandsynlighed for at dommeren har ret i sin vurdering.
Redigeret af bruger 2. maj 2017 12:37
llsnowmanll

Bruger

Brugertips-stats
0
Nu har jeg fået kigget mine tal igennem for denne konkurence og må sige at det ikke har været en hel dårlig turnering.

Samlet antal bets: 18stk
Units brugt: 20
Hit-rate: 67%
TBT: 136,6%

Andre der har kigget der tal igennem og vil komme med deres stats?

Og endnu engang tak for en dejlig debat, mange interessante ting at hente heri :)
Denne tråd er en kommentar-tråd til artiklen: VM i snooker 2017: Et sandt hundeslagsmål

Opret svar til tråd

Du skal være logget ind for at skrive indlæg.

BetXpert login

Brugernavn

Password

Seneste debatter

Emne
Bruger
Dato
Zlin - FC København
Zlin - FC København
0
drbook (19/10-2017, 09:18)
En sejr mod AGF er på ingen måde sikker. Hvis FCK skal med i Europa næste år, så må de prioritere superligaen og glemme alt om at bruge kræfter på Europa Leauge. FCK ser rigtig dårlige ud og...
drbook
Kampe/tips - 1 svar
Gennemspilning af bonus
Gennemspilning af bonus
0
Toke (19/10-2017, 09:04)
@Deogenes Nu er det jo bookmakerne, der laver reglerne på deres egne sider. Man skal bare sørge for at læse deres regler og vilkår grundigt inden, man accepterer noget. Så er man sikker på, a...
Toke
Bookmakere - 5 svar
Neil Pauffley - Lukas Ruepke
Neil Pauffley - Lukas Ruepke
0
UpTheSpurs (19/10-2017, 08:54)
Det var godt nok hurtigt Betfair slashede. Dog stadig værdi med 2,32... :)...
UpTheSpurs
Kampe/tips - 0 svar
danske spil
danske spil
0
Pengetæller (19/10-2017, 07:02)
De 150 var kun til VIP-spillere, hvoraf der blev uddelt cirka 75. De 25 var til alle. ...
Pengetæller
Bookmakere - 4 svar
Julia Görges - Lesia Tsurenko
Julia Görges - Lesia Tsurenko
0
Lars Baes (18/10-2017, 22:20)
Det skal måske lige nævnes, at Goerges stadig kan nå slutspillet i Zhuhai (for de næstbedste), hvis hun vinder i Moskva, hvilket hun vel er én af favoritterne til nu, hvor de seedede er faldet so...
Lars Baes
Kampe/tips - 5 svar
København Håndbold - Nykøbing Falster Håndboldklub
København Håndbold - Nykøbing Falster Håndboldklub
0
bhs (18/10-2017, 21:54)
Du er simpelthen også uheldig med mange spil for tiden synes jeg. På et tidspunkt i anden halvleg hed linjen 57/58. Op på hesten, dit held skal nok vende :-)...
bhs
Kampe/tips - 0 svar
Tennisdebat uge 42: Tre europæiske indendørsturneringer
Tennisdebat uge 42: Tre europæiske indendørsturneringer
0
bhs (18/10-2017, 21:37)
Det er typisk wta. Jeg nåede at bette modsat på odds 12, før at det gik helt galt. Det er simpelthen så uheldigt for dem som ikke nåede at cash ud....
bhs
Diverse - 37 svar
Cavani / Lewandowski CL Topscorer
Cavani / Lewandowski CL Topscorer
0
Jens, BetXpert (18/10-2017, 19:27)
Straffespark: Cavani var førstesparker - men så brændte han mod Lyon, og siden har Neymar været førstemand, og det fortsætter nok. Hvad der sker hvis/når han brænder? Spændende om manageren h...
Jens, BetXpert
Diverse - 3 svar
Anderlecht - Paris Saint Germain
Anderlecht - Paris Saint Germain
0
Jens, BetXpert (18/10-2017, 17:30)
Gør jeg også. Jeg ved ikke om der er værdi i Anderlecht, men jeg kan umiddelbart slet ikke se værdien i PSG. Mvh Jens, BetXpert...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 2 svar
Bwin: Ekstrem limit mens bonus omsættes
Bwin: Ekstrem limit mens bonus omsættes
1
Tytteboevs (18/10-2017, 17:14)
De har nok nogle tekniske problemer. Venligst T...
Tytteboevs
Bookmakere - 33 svar
NBA MVP-optakt 2017/18: Hvor er værdien?
NBA MVP-optakt 2017/18: Hvor er værdien?
0
Cesco (18/10-2017, 11:57)
LeBron James og Kawhi Leonard er mine favoritter, men om værdien er der er jeg ikke sikker på. De andre spillere som KD, Westbrook osv har et par superstjerner omkring sig, hvilket jeg tror bunder u...
Cesco
Diverse - 2 svar
Bayern München - Celtic
Bayern München - Celtic
0
Jens, BetXpert (18/10-2017, 09:02)
LuksusJesper: Jeg vil være så fræk at påstå at informationen ligger i argumentpunktet der temmelig udførligt fortæller hvad jeg konkret mener med "på det seneste", nemlig de seneste 2 kampe...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 4 svar
Chelsea - Roma
Chelsea - Roma
0
LuksusJesper (18/10-2017, 01:21)
Lader til at Morata er frisk. Hvis det er tilfældet, så er jeg 100 på at han starter inde, da Chelsea simpelthen lider under at de ikke har en type de bare kan smide den op til. Desuden ligger han ...
LuksusJesper
Kampe/tips - 5 svar
Manchester City - Burnley (andersgertz)
Manchester City - Burnley (andersgertz)
0
LuksusJesper (18/10-2017, 00:48)
Ville ikke røre City med en ildtang pt. Bare 18:3 i målscore ligger de med hjemme - er et gennemsnit på 4,5 mål pr. kamp! Burnley er forsvarsmæssigt faktisk et ret godt hold, pt. har de kun lukk...
LuksusJesper
Brugertips - 2 svar
Crawley - Chesterfield
Crawley - Chesterfield
0
federer (17/10-2017, 23:37)
Stærkt set....
federer
Kampe/tips - 0 svar
Benfica - Manchester United
Benfica - Manchester United
0
Mormaran (17/10-2017, 23:06)
Om man ligefrem kan påstå at Man U underpræsterede mod Liverpool kan jeg stille spørgsmålstegn ved.... Er temmelig sikker på de bare overholdte Mourinhos "gameplan". Selvom jeg hader den mand m...
Mormaran
Kampe/tips - 0 svar
Real Madrid - Tottenham
Real Madrid - Tottenham
1
kondikurt (17/10-2017, 22:42)
Jeg fik ihvertfald lov at prøve igen :D ...
kondikurt
Kampe/tips - 13 svar
Monaco - Besiktas
Monaco - Besiktas
0
UpTheSpurs (17/10-2017, 21:21)
Det var hurtigt klaret. Well played og tak for spillet....
UpTheSpurs
Kampe/tips - 4 svar
Barcelona-Olympiacos (18/10)
Barcelona-Olympiacos (18/10)
0
Jens, BetXpert (17/10-2017, 20:46)
Ah - sorry. Sad med en analyse af Bayern i hovedet, så tænkte på Arturo Vidal. Mht Barcelona og Aleix Vidal: Fair spørgsmål - for han er ikke med Barca-truppen til Olympiakos-kampen :-). ht...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 3 svar
Manchester City - SSC Napoli
Manchester City - SSC Napoli
0
UpTheSpurs (17/10-2017, 19:54)
Bekræftede startopstillinger: Manchester City Ederson - Walker, Otamendi, Stones, Delph - Fernandinho - Sterling, De Bruyne, Silva, Sane - Jesus City holder fast i det hold der har sp...
UpTheSpurs
Kampe/tips - 10 svar

Bookmakere i denne tråd

Bet365
bwin
NordicBet
Unibet

Tilbyder nye kunder en bonus svarende til første indskud på kontoen, op til 1.000 kr.

Vis flere detaljer

Startopstillinger

Senest opdaterede startopstillinger (forventede og bekræftede) fra vores Match Center:
Levante-Getafe
08:47
Puebla-Monterrey
03:56
CF America-CD Guadalajara
03:50
Santos-Necaxa
01:52
Pachuca-Toluca
01:51
Match Center, oversigt