Bitcoins o/u 15.000 dollars under 15.000 dollars (guldmorten)

Denne side indeholder henvisnings-links.

Debat med udgangspunkt i brugertips. Nye tråde i dette rum kun kan oprettes ved at oprette en kommentar til et brugertip.

Emne Svar Visn. Seneste indlæg
Populær tråd

Bitcoins o/u 15.000 dollars under 15.000 dollars (guldmorten)

Oprettet 10/01-2018 17:08 af UpTheSpurs
70 3056 10/03-2018 07:38
af SmartMoney
Denne tråd er en kommentar-tråd til bruger-tip: Bitcoins o/u 15.000 dollars under 15.000 dollars
guldmorten (+7,20 | 109,73%)
71
finans - bitcoin kurs 31/12 2018
Tip: under 15.000 dollars
Odds: 3,40
Vinderchance: 50% | Betvalue: 170,00%
Bemærk: Der kan være lave limits på denne form for specialspil.   At bitcoin er en finansiel boble, kan der ikke være nogen tvivl om. Denne kryptovaluta udviser alle de typiske kendetegn, som har kendet...
Fidus
Bruger - Indlæg: 159

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 71%
Balance: -4,35
Hitrate: 5 af 15
0
Du skal være logget ind for at stemme på et indlæg
Til toppen af siden Til seneste indlæg
Som jeg har forstået det, så var fordelen ved Bitcoin de lave transaktionsomkostninger. Men pga begrænsningen i antal transaktioner er det reelt blevet dyrt a bruge den som betalingsmiddel. Men måske kan det blive en slags guld, som SS foreslår, men jeg ved ikke hvad fordelen skulle være ved det.

Det står derfor ikke klart for mig hvad den reelle værdi af Bitcoin-konceptet er. Altså hvad er det den skal bruges til?

Jeg har spillet under 25.000 til odds 1.85.
Redigeret af bruger 13. jan. 2018 12:03
Aberdabei
Bruger - Indlæg: 488

Bruger

+1
Er det korrekt, at bitcoins er en algoritme, hvis ophavsmand, man ikke kender?

NB: Jeg sender en undskyldning til Sexysurfer. Jeg forløb mig, og det er yderst beklageligt.
yeswecan
Bruger - Indlæg: 136

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 80%
Balance: -35,82
Hitrate: 76 af 181
0
Ok, har læst det Allan, tak :-) Groft sagt, dvs. ham udvikleren for etherium drikker sig fuld, laver noget lort, og glemmer sin enormt lange kode han ikke har skrevet ned så går 2 mia. dollars tabt i den valuta :D Så virker litecoin da bedre, de har et super stærkt hold bag sig, og går efter dagligdags online betaling til alle i fremtiden, i stedet for bitcoins dark web snak, hvor du kan handle "anonymt" uden at blive opdaget. Fin ide, men tænker vi vækst, så tror jeg folk bare vil have en nem hurtig valuta at handle med som mobilepay og her kommer litecoin in, den får min stemme, alle bitcoins over på den, alt eller intet :D
Redigeret af bruger 13. jan. 2018 20:31
davegrohl
Bruger - Indlæg: 1209

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 700%
Balance: +6,00
Hitrate: 1 af 1
0
Det virker meget naturligt at der kommer udsving som den udviklede sig i 2017
Brazilmania
Bruger - Indlæg: 530

Bruger

0
Bitcoins er bestemt ikke anonymt. Det er hvad jeg har læst mig til. Det er decentraliseret, men man kan følge bitcoins helt fra "fødslen" og til sidste transaktion. Alle led i kæden er synlige. Monero tror jeg er næsten 100% anonymt.
$$$
Bruger - Indlæg: 764
Bruger
0
Problemet er at folk tænker for meget i mønter i stedet for den bagvedliggende blockchain yeknologi som indeholder et stort potentiale

Derfor har jeg personligt satset mine penge på ethereum. Ikke pga mønten ether men på grund af selve platformen.
yeswecan

Bruger

Brugertips-stats
0
Ja det er derfor jeg gerne vil have mine penge over i etherum eller litecoin, de har mere potentiale end bitcoin, som ikke er så anonymt endda, som egentlig vel var udgangspunktet? Man kan også blive helt blæst af at søge på nettet hvordan man får etherum eller i det hele taget alt denne denne nye cryptovaluta eller og se på folks youtube videoer, hvordan de tjener "kassen". Jeg har prøvet at sætte mig ind i tingene, så hvis nogen sidder med de samme tanker, og spørgsmål omkring, hvor komplekst alt dette i det hele taget er, så har jeg prøvet at tage de første skridt her, så er det nemmere af afklare for andre, om det er totalt tidsspilde, eller om det er noget værd. Jeg har kun fundet ud af at mine z cash ind til videre, og så er planen er veksle dem til etherum ved den første lejlighed. Sådan gjorde jeg, hvis nogen kender noget til det, så skriv hvad jeg kunne have gjort anderledes for at få max profit på det, tak :-)

1) Man opretter en konto på coinbase: https://www.coinbase.com

2) Man indbetaler penge, hvis man vil spekulere i at kursen går op på fx bitcoin, eller lader være, hvis man blot vil mine uden at indbetale noget. Hvis man bare gerne vil mine, så beholder man altså bare kontoen tom.

3) Dernæst går man ind på minergate.com og opretter en konto der uden at downloade nogen programmer. Man husker den mail man har skrevet.

4) Man logger ind på sin gmail. Går ind på https://drive.google.com/drive/folders/0B69wv... og downloader den tredje sidste af dem, hvis man har windows, og den sidste af dem hvis man har linux. Hvis man downloader den tredje sidste, kan man ikke det, før man højreklikker på den og siger "make a copy". Her havner den så på ens eget google drive, og så kan man downloade den derfra.

5) Man udpakker den (winrar). Man finder det dokument der hedder config. Man smider dette i den:

-zpool zec.pool.minergate.com:3357
-zwal verdensbedstemail@gmail.com
-zpsw x
#-tt 75
-i 2
-allpools 1

Man trykker gem.
Der hvor der står verdensbedste mail, skal den mail man har lavet på minergate sættes ind.

6) Man finder den fil i z cash mappen der hedder start og trykker på den.

7) Hvis ens firewall hopper op, trykker man tillad.

8) Man er nu i gang med at mine, man ser en sort box komme op.

9) Ønsker man at stoppe, trykker man CTRL + C.

10) Ønsker man at se, hvor mange penge man har fået, logger man ind på minergate.com. Man kan her vælge at se beløbet i dollars.

11) Ønsker man at udbetale pengene, trykker man ud for den valuta man har minet, i dette tilfælde zcash, og trykker på exchange with changelly.com

12) Man veksler til fx bitcoin og smider pengene over på coinbase, hvor man har en bitcoin adresse. Når pengene så er der, så kan man fx bruge dem på hungry.dk eller sende dem til andre der tager imod den slags penge.

--
Hvor meget kan man så tjene på denne måde? Det ved jeg ikke endnu, da jeg selv kun er lige ved at prøve det, og jeg ved kun, hvordan man miner z cash ind til videre.
Redigeret af bruger 9. feb. 2018 18:57
Redigeret af moderator 9. feb. 2018 18:57
Tytteboevs
Bruger - Indlæg: 9323

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere Denne bruger har været kåret som månedens blogger. Klik for at læse mere 

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 87%
Balance: -21,79
Hitrate: 59 af 165
+1
Skulle man ikke mene at hvis man pt. har bitcoins i flertal, så har man råd til vejledning til, hvordan de veksles:-)

T
guldmorten
Bruger - Indlæg: 567

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 110%
Balance: +7,20
Hitrate: 49 af 74
0
Jeg kan se at min analyse har kastet en del heftige diskussioner af sig, dem vil jeg ikke kommenterer her (ud over at forsikre alle om, at analysen absolut ikke er skrevet i ærgrelse over jeg ikke selv har scoret kassen på bitcoin ;-)), til gengæld vil jeg komme med en hurtig opdatering på bettet.

Siden analysen er bitcoin-kursen faldet yderligere, fra 14.000 dollars til pt. 12.000 dollars. Ikke mindst rygter om, at de kinesiske myndigheder er i gang med at forhindre kineserne i at bruge bitcoins har påvirket kursen negativt. Nu er jeg ikke den store tekniske analytiker, men jeg bider mærke i, at kursen med det seneste fald er brudt under den tidligere bund fra 22 december, og dermed godt kunne være på vej videre ned.

Oddset fra NordicBet er blevet slashet gentagende gange, men der gives stadig odds 2.1 på at bitcoin ender under 15.000 dollars ved årsskiftet. Set i lyset af den seneste udvikling er der stadig værdi i bettet, men selvfølgelig ikke i samme grad som ved odds 3.4. Husk at der går et år før en evt. gevinst kan hæves, men også at der er gode muligheder for at "shurebette" inden hvis odds-faldet fortsætter.

PS: Lige en enkelt kommentar til de mange kommentarer ovenfor: Det er helt rigtigt, at bitcoin pga. blockchain-teknologien kan spores, og at dette burde være en væsentlig bagdel hvis man vil bruge den til kriminelle forhold. Ikke desto mindre er der talrige eksempler på at kriminelle gør netop dette - f. eks. er mange af de "løsesummer", som kriminelle hackere kræver for at låse computere op de har blokeret med virus, noget som bliver opkrævet i Bitcoin.
RASH
Bruger - Indlæg: 62

Bruger

0
Korrektionen vi er vidne til nu, har intet med nyheder fra Kina at gøre. Kineserne er slet ikke særlige store spillere på det her marked. De fleste kinesere trak sig allerede ud, da den nyhed du henviser til kom for en måned siden.
$$$
Bruger - Indlæg: 764
Bruger
0
Dejligt med et solidt fald, så der kan købes igen. Tror der er ved at være værdi :D
guldmorten
Bruger - Indlæg: 567

Bruger

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 110%
Balance: +7,20
Hitrate: 49 af 74
0
Vildt, her fem timer efter jeg skrev min sidste update er bitcoin nede yderligere fra 12.000 dollars til 10.500. Pænt volatil valuta at have sine sparepenge i ;-)
KevinToftegaard
Ekspert - Indlæg: 609

Ekspert (Kevin Toftegaard)

Ekspert-stats
Tilbagebet.: 106%
Balance: +1,87
Hitrate: 18 af 34
0
Jeg synes dette er et spændende oversigt over Bitcoins udsving:
http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/e4c6a71f67...
Kilde: Pension Partners via Coindesk.

Igennem de sidste fire år har Bitcoin faktisk taget et stort fald i januar.
Kilde: https://pbs.twimg.com/media/DTsGibfXcAYetUY.j...
Jeg har læst rundt omkring, og der er en masse teorier og ingen endegyldig sandhed. Men en kom med en påstand om, at det kinesiske nytår (som er lidt rundt om hjørnet) gør, at alle retailinvestor sælger ud for at frigøre nogle likvide midler. Cryptovaluta er stadig størst i Asien, og kursen skal blot falde til den ramme en masse folks stoploss, og så skaber det en bølge af panik.

Personligt tror jeg på, at kursen nok skal stige igen. :-).
Aberdabei

Bruger

+1
På Bloomberg TV har man hen over formiddagen talt en del om “The collapse of bitcoins.” Man hæfter sig ved, at der er kartellignende forhold og ikke mindst, at det er svært at lave tilbagetrækninger til e-wallets.

Kan det mon have sin rigtighed?
yeswecan

Bruger

Brugertips-stats
0
"Men en kom med en påstand om, at det kinesiske nytår (som er lidt rundt om hjørnet) gør, at alle retailinvestor sælger ud for at frigøre nogle likvide midler."

Rigtig god teori :-)
Sexysurfer
Bruger - Indlæg: 9

Bruger

+1
@yeswecan, Vitalik Buterin, opfinderen af Ethereum, er en rigtig Obama type i cyrptoverden – alt hvad han gør er bare så fantastisk! ETH virker da også som en supergodt system, men de har store problemer med scalability osv, som jeg mener at flere andre platforme har bedre løsninger på. ETH systemet crashede ret meget for nylig, da Crypto Kittens pludselig blev det helt store, så det er langt fra perfekte. Men Vitalik siger de har løsninger i støbeskeen, og når han siger, så er det intet at bekryme sig om...

Ved ikke hvem der har fundet på at Litecoin har et fantastisk team bag sig. Jeg mistænker opfinderen, Charlie Lee, for at stå bag den udtalese, og så er den bare blev kopieret i enhver skrivelse om Litecoin. LTC er en kopi af af BTC med nogle få tilføjelser. Jeg siger ikke at de ikke er fantastiske devolpere og ikke har mulighed for at blive et verdensomspændende betalingsmiddel, men Litecoin var intet før CL fik et job hos Coinbase og vel fik presset igennem at de skulle trade LTC, hvorefter han stoppede hos Coinbase for at fokusere på udviklingen af LTC. Der fokuserede han så meget på det, at han solgte alle sine LTC til en all time high pris for at der ikke skulle være nogen interesse konflikt... Ja right... Nå ja, så nåede han selvfølgelig også lige, som en af de vel 10-20 i verden, at sælge sine Bitcoin Cash til 5000USD på Coinbase inden de blev taget i deres insider handel ting.. There is something rotten about that LTC, men hvis der er penge i skidtet, kan det jo være ligegyldigt. Jeg ville dog ikke kaste penge efter LTC med den pris de er i nu, jeg synes der er andre projekter som kan give et langt højere afkast, som fx Vertcoin, der mere eller mindre er en udviklet udgave af LTC, men med en market cap langt under LTC.

Enig med @$$$, folk tænker for meget på mønter og profit isf teknologien bag. ETH har en fin teknologi, men andre projekter er allerede ude med blockchain 2.0 og 3.0 teknologier, der, ifl dem selv, gør hvad det var meningen at ETH skulle gøre. Den kraftige prisstigning på ETH den seneste måned, skyldes selvfølgelig også det kæmpe bull market der var i december, men jeg tror også det handler om at der kommer en ETH fork om et par dage, hvor alle får samme antal af den nye coin, som de har ETH. Når snapshoten er sket, tror jeg at ETH falder en del igen og pengene måske ryger over i BTC. Ligesom det skete med BTC i August, da der var en fork som der kom Bitcoin Cash ud af.

@Fidus, ideen med BTC, som de skriver i deres whitepaper, er at lave p2p transaktioner udenom en 3. part, fx banker. De havde nok ikke regnet med at det blev så stor en succes og derfor har problemer med transaktionstiderne. Dog er flere ting på bordet, som lightning network og smart contracts, som hvis det implementeret, skulle kunne øge hastigheden betragteligt, og dermed sikkert også prisen.
@guldmorten, som @RASH siger, så mener jeg heller ikke at de seneste dages fald ahr meget at gøre med Kina. Jo vel, der er utrolig mange mennesker derude, men det virker til, at handlerne og volumen bare flytter til andre asiatiske lande. I øvrigt synes jeg det er lidt positivt, at CCP vist vil stoppe for BTC mining i Kina, da langt det meste mining foregår i Kina, og det ville være bedre at få det spredt og i hvert fald ikke være kontrolleret af kommunisterne.

Ang løsepenge fra virusangreb, så er det rigtigt nok at ofte bruges BTC, men hvis du kigger på WannaCry angrebet i sommers, der ramte over 200.000 computere, blev der kun betalt ca 50.000$ i løsepenge, ca 10 bitcoins på daværende tidspunkt. Det er ren konspiratorisk, men det virker som et false flag angreb fra CIA eller lign, det giver i hvert fald ikke meget mening at sætte sådan et projekt i søen og så kun få 50.000usd ud af det..
@KevinToftegaard, er helt enig i din teori om det kinesiske nytår, det skal nok have noget på sig. Jeg tror dog også, at mange bare har valgt at tage profit ud efter de vilde stigninger i december. Desunden lader det til, at Wall Street drengene får deres bonus i denne uge, det kunne godt betyde at der ville blive smidt en del ekstra penge i crypto markedet over de næste dage.

@Hentehår, no worries, ikke mange slipper fra en boksekamp mud SS med skindet på næsen ;-)

Det er rigtigt, at man ikke kender identiteten på skaberne, mange har været nævnt eller taget credit for at være opfinderen. Selv verdens rigeste bistandsklient, Elon Musk, har folk troet kunne være hjernen bag..

Ja ja, Bloomberg snakker om the collapse of bitcoin, samme dag som de første blockchain ETFer bliver handlet på Nasdaq, så det er nok lidt en overdrivelse, ligesom de 236 gange bitcoin tidligere er erklæret død.... https://99bitcoins.com/bitcoinobituaries/

Jeg vil i det taget anbefale at undgå at læse, især de danske mainstream medier, men alle mainstream mediers artikler om BTC og blockchain. Det er ofte flere dage gamle nyheder, som har allerede har været beskrevet på sites der omhandler og kender til crypto. Jeg kan endda se at EB i dag stadig kører med en historie om blodbadet, selvom BTC er oppe i 12k USD igen.

Det er rigtig godt med en stor korrektion de seneste dage, det var ret uholdbart med så store stigningeri hele december. Jeg havde gerne set at priserne faldt endnu mere, men det kommer nok snart. Det er i hvert fald uholdbart med så mange coins der er så meget værd, så når det store crash kommer engang, vil der være en masse der taber store penge på fuldstændig ligegyldige projekter, der ingen gang på job har. Men jeg tror omvendt, at der er så mange gode projekter derude, at spreder man sine investeringer lidt, så skal man nok ramme noget der om få år revolutionerer verden og skaber en dejlig stor profit.

Men jeg er enig i at der er kartelligende tilstande i bitcoin. Der er nogle store firmaer, som sidder på det meste af miningen, og en håndfuld mennesker ejer en meget stor del af alle bitcoins. Og det er et kæmpe problem, for så ryger ideen med det decentraliserede lidt. Det er i det hele taget ynkeligt, at høre på folk med enorme formuer i BTC, snakke om de onde onde banker og top 0,01%. Som om de begynder at dele ud til pøblen når BTC bliver allemands eje og de har overtaget rolle som top 0,001%.. https://howmuch.net/articles/bitcoin-wealth-d...

@AllanW, som jeg ser det, så er det platforme man skal kaste sine penge efter i 2018. Jeg mener ikke at det har meget at gøre med at ”føle” som yeswecan siger, men at finde coins med virkelige projekter bag. Alle og enhver kan sætte sig ned og lave en ny coins, men de færreste har real life user cases endnu, de fleste har bare en ide på papir om hvad de vil udrette (de påstår alle at de er hurtigere og kan klare flere transaktioner osv end bitcoin...) Som sagt, tror jeg mere på platforme som Ardor, ICON, Nuls og Neblio, som er en form for platforme, hvor det er det er meningen at man skulle kunne bygge Apps ovenpå. Dapps, hedder det på crypto.

Med alle dem som ikke har de samme holdninger som Johanne Schmidt og bliver blokeret på fx Youtube eller shadow banned på twitter, så tror jeg desuden også at projekter som MaidSafe og Substratum, der forsøger at lave et decentraliseret internet, kunne have en stor fremtid. Ligeså kunne sociale netværk som Steemit og andre også måske have en fremtid.

I det hele taget tror jeg det er smart at se til Asien og hvad de finder interessant. Der er så hulens mange menneskere derude, at forelsker de sig i noget, så stiger prisen. Jeg synes selv at et produkt som Wabi, der forsøger at komme falske fødevarerprodukter i Kina til livs, er utrolig interessant.

Men man kan da selvfølgelig forsøge at føle sig frem, det virker det til at mange har gjort det seneste halve år. Det kan man bl.a se på de mange coins er milliarder af kroner værd, men endnu ikke er andet en ide på et stykke papir. Man kan selvfølgelig være heldig at smide 500kr og trække 100.000 ud et par uger efter, men jeg forsøger at holde mig til projekter som jeg tænker har en fremtid og jeg tror at i år og måske næste år, er de år hvor os amatører skal nå at hente vores pension hjem, inden de store drenge med de mange penge for alvor kaster sig over markedet, og i sidste ende stabilisere markedet og vi kommer ned i årlige afkast som Millionærklubben kan være med på.

Men hvad, så længe der er penge i det, så tager jeg gerne det hele.

PS, som man siger i crypto miljøet, er alt under 100.000$ for en bitcoin billigt ;-)

PPS, det er populært at lave en disclaimer, så here we go:

Dette er ikke finansiel rådgivning, jeg er bare en sjov gut på internettet, der kloger sig på noget jeg ikke ved alverden om og da jeg ejer flere af de ovennævnte coins, fortæller jeg kun om dem i håb om at andre også køber dem og dermed hjælper til med at forøge min formue.

KH SS
Aberdabei

Bruger

+2
@SS

Imponerende selvtillid. Nu da du er formuende - og har så meget på hjerte - kan jeg anbefale dig at hyre en dansklærer til at rette op på din sproglige uformåen.

Det virker som du skriver uden mål og med. Så det er mit gæt, at en købt lønslave af en dansklærer vil starte med at lære dig noget om disposition.
Redigeret af bruger 18. jan. 2018 20:34
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
0
Sexysurfer skrev i indlæg #47
@Fidus, ideen med BTC, som de skriver i deres whitepaper, er at lave p2p transaktioner udenom en 3. part, fx banker. De havde nok ikke regnet med at det blev så stor en succes og derfor har problemer med transaktionstiderne. Dog er flere ting på bordet, som lightning network og smart contracts, som hvis det implementeret, skulle kunne øge hastigheden betragteligt, og dermed sikkert også prisen.
At lave transaktioner uden om det eksisterende system kan vel ikke siges at være 'en værdi' i sig selv?
Redigeret af bruger 18. jan. 2018 23:39
yeswecan

Bruger

Brugertips-stats
0
Det er da lige meget med det stavepjat, det kan forstås uden problemer, det er ikke studieportalen.dk det her :-) Tak for ideerne surfer :)
Redigeret af bruger 18. jan. 2018 23:46
Aberdabei

Bruger

0
Stavepjat? Tænker du på den alternative stavning - "cryptovaluta?" Det generer vel ingen.

Men når man ser på den kryptopengetank SS, sidder på, kunne det være velgørende, om de geniale tanker fra SS, optimeres lidt på læsbarheden. Bare så de mange geniale guldkorn fremstår endnu mere geniale.
Redigeret af bruger 19. jan. 2018 04:21
AllanW
Bruger - Indlæg: 577

Bruger

+2
Gode sager igen surfer, gav noget at tænke over. Flere indlæg tak.
Banksy
Bruger - Indlæg: 2781

Bruger

0
Helt enig med AllanW og yeswecan. Det er nogle indsigtsfulde input, du kommer med surfer omkring krypto. Og fremfor alt godt at du også kan tage lidt p.. på dig selv, som i slutningen af dit sidste indlæg. Så lever jeg fint med "blærerøvs-stilen".

Hentehår, du er og bliver en kæmpe krukke (positivt ment), men tag nu og send den prædikende, spidse latinlærer ud af lokalet og i stedet ind med den humørfyldte og fordomsfri kronikør, der på sine bedste dage leverer fremragende, tankevækkende indlæg der pirrer ens nysgerrighed. Du har jo selv udtalt, at de bedste af dine venner skriver som en brækket arm...ergo kan de sidste indlæg her godt forekomme en smule 2 x moralske ;)

/B
Redigeret af bruger 19. jan. 2018 10:03
Aberdabei

Bruger

0
@Banksy

Du har 100% ret. Det er krukkeri og selvmodsigende. Og hatten af for den viden, Surfer har omkring bitcoins. Jeg ville ønske, det var mig. Surfer har meget at byde ind med, og i øvrigt skriver han ganske udmærket.
Redigeret af bruger 19. jan. 2018 10:40
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
+2
Jeg forstår slet ikke den uforbeholdne positive stemning omkring SSs posts. Jeg er enig i, at der kan være interessant viden og analyser mellem de ideologiske markeringer og tilsvininger. Men selve strukturen og argumentationsformen virker kaotisk og minder mig om det vi ser fra deltagere i et ponzi/pyramidespil (uden at jeg skal kunne sige noget om, om SS er en af de få vindere eller en af de mange tabere). Jeg gør blot opmærksom på, at det ligner...
UpTheSpurs
Moderator - Indlæg: 3020

Moderator
(Thomas Schyth)

Ekspert-stats
Tilbagebet.: 109%
Balance: +23,90
Hitrate: 151 af 272
0
Tja, den positive stemning kan jo også skyldes at SS har lavet et langt og omfangsrigt indlæg, som i den grad ligger op til - og har skabt - debat.

Om man er enig, uenig eller har teorier om hans baggrund er i grunden ikke så vigtigt. Hvis indlægget har til formål at ligge op til debat, og indgå i den, har det bestemt været positivt for forum..
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
+1
Ja, det er fint med flere vinkler på tingene og man kan altid diskutere hvilken form der er god for en debat.

God weekend,

Fidus
Aberdabei

Bruger

0
Sådan helt generelt: Når en bruger på BetXpert skriver et indlæg, gør han det jo kvit og kvit. Altså ikke for egen vindings skyld. Han investerer tid på det.

Derfor mener jeg, at man i udgangspunktet bør være positiv. Til gengæld er der ikke megen gods i rygklapperi. Så derfor skal man også kunne antaste synspunkterne, hvis man er uenig.

Jeg bliver eksempelvis aldrig fan af en “kaotisk” skrivestil. Men vi udtrykker os nu engang forskelligt, og på bundlinjen må indholdets relevans og kvalitet veje tungest.
Aberdabei

Bruger

+2
Og lige en personlig tilføjelse: Jeg bliver nu og da kaldt en uforbrelig krukke. Jeg anser ikke mig selv som en sådan, men omvendt accepterer jeg prædikatet, da en hel del har givet udtryk for krukkeri fra min side. Det får mig dog ikke til at ændre på min skrivestil. Jeg tror end ikke, jeg kunne.

Af sygdomsmæssige årsager har jeg - heldigvis sjældnere - nogle humørsvingninger. Det gør, at jeg nu og da rammer uden for skiven. Det logiske ville være ikke at poste under en humørsvingning, men så enkel er sygdommen desværre ikke. Derfor er det næppe sidste gang, jeg kommer til at trække i land (se måske 227 og 228).
Redigeret af bruger 19. jan. 2018 13:59
Sexysurfer

Bruger

0
@Hentehår, jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare dig, mig ikke forstå din flotte ord.

Jeg er helt med på hvad du siger, men jeg vil stadig mene, at det er en værdi i sig selv. Det har selvfølgelig noget at gøre med mit ideologiske standpunkt, men jeg vil da mene at det er en stor fordel for alle, at man ikke behøver gennem en bank, der også skal have sin del af kagen, for at overføre fra a til b.

Jeg ved godt at det er nemt og hurtigt at swipe sin mobil i Netto, men der er stadig et par banker inde over transaktionen, og det ser jeg overhovedet ingen grund til, hvis man kan undgå det. Bankerne gør det jo ikke gratis. Banker har selvfølgelig også andre funktioner som krypto endnu ikke kan klare, men frivilligt at betale banken for at jeg kan lave en overførsel til dig, synes jeg er hul i hovedet. Men det er jo smag og behag.

At du synes mit roderi og argumentionsform ligner noget fra et ponzi scheme, synes jeg er en smule fjollet. Folk spørger om min mening og jeg forsøger at svare det bedste jeg kan. At jeg ikke har en pen som Karen Blixen, synes jeg ikke retfærdiggør din antydning. Jeg fortæller klart at jeg ejer flere af de omtalte coins, (og jeg ejer endnu flere coins som jeg også kunne lave lange ulæselige indlæg om), så hvis nogen hopper i og køber de samme uden selv at lave noget rescearh, er de ikke for kloge.

Der findes sikkert flere hundrede snydecoins, (tjek fx BitConnect, der længe har været i skudlinjen og i denne uge brækkede nakken) men at antyde at jeg lyder som en del af et ponzi scheme, uden sikkert at have undersøgt noget af det jeg har skrevet, synes jeg sgu er lidt tamt.

Så kan du argumentere for at hele cryptomarkedet er et pyramidespil og det ene og det andet, men den kan du tage med Hentehår..
Aberdabei

Bruger

0
Hej Surfer

Det er nu godt nok ikke mig, der har skrevet om pyramidespil og ponzischemes. Det aner jeg faktisk stort set ikke noget om. Jeg ved lidt om bitcoins, men her overmatcher du mig fuldstændigt. Respekt for det.

Du har en interessant skrivestil. Man skal nok bare lige vænne sig til den.

Jeg ser dig som et frisk pust på BetXpert og håber, du fortsat vil poste dine utaditionelle og bestemt ikke humorløse indlæg
Redigeret af bruger 19. jan. 2018 16:54
Sexysurfer

Bruger

0
@Hentehår, det er jeg udemærket klar over, så jeg beklager meget at jeg glemte at tilføje @Fidus efter de første par linjer i indlæg #60.

KH SS
Aberdabei

Bruger

0
Helt i orden, Sexysurfer ;-)
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
+1
Sexysurfer skrev i indlæg #60

@Hentehår, jeg ved ikke lige hvad jeg skal svare dig, mig ikke forstå din flotte ord.

Jeg er helt med på hvad du siger, men jeg vil stadig mene, at det er en værdi i sig selv. Det har selvfølgelig noget at gøre med mit ideologiske standpunkt, men jeg vil da mene at det er en stor fordel for alle, at man ikke behøver gennem en bank, der også skal have sin del af kagen, for at overføre fra a til b.

Jeg ved godt at det er nemt og hurtigt at swipe sin mobil i Netto, men der er stadig et par banker inde over transaktionen, og det ser jeg overhovedet ingen grund til, hvis man kan undgå det. Bankerne gør det jo ikke gratis. Banker har selvfølgelig også andre funktioner som krypto endnu ikke kan klare, men frivilligt at betale banken for at jeg kan lave en overførsel til dig, synes jeg er hul i hovedet. Men det er jo smag og behag.

At du synes mit roderi og argumentionsform ligner noget fra et ponzi scheme, synes jeg er en smule fjollet. Folk spørger om min mening og jeg forsøger at svare det bedste jeg kan. At jeg ikke har en pen som Karen Blixen, synes jeg ikke retfærdiggør din antydning. Jeg fortæller klart at jeg ejer flere af de omtalte coins, (og jeg ejer endnu flere coins som jeg også kunne lave lange ulæselige indlæg om), så hvis nogen hopper i og køber de samme uden selv at lave noget rescearh, er de ikke for kloge.

Der findes sikkert flere hundrede snydecoins, (tjek fx BitConnect, der længe har været i skudlinjen og i denne uge brækkede nakken) men at antyde at jeg lyder som en del af et ponzi scheme, uden sikkert at have undersøgt noget af det jeg har skrevet, synes jeg sgu er lidt tamt.

Så kan du argumentere for at hele cryptomarkedet er et pyramidespil og det ene og det andet, men den kan du tage med Hentehår..

Okay SS, jeg kan som sagt sagtens se, at du har nogle interessante pointer. Jeg tror bare at den ideologiske argumentation fik det til at virke lidt sekterisk - a la alle andre er bare dumme og har ikke forstået noget!

Jeg synes grundlæggende stadig der mangler en stringent analyse af 'værdi' og jeg mener fx at opfattelsen af, at Stater ikke rigtigt kan regulere crypto er naiv.

Men helt sikkert interessant, hvis der er projekter med bund i. Men igen er jeg usikker på hvad det er man køber, men det er nok fordi jeg ikke ved så meget om det. Køber man en del af en god forretningsidé eller køber man en værdibeholder, som man håber på stiger fordi andre tror det er noget værd? Altså er det en investering eller spekulation?
Aberdabei

Bruger

0
Jeg må tilslutte mig de sidste to afsnit i dit indlæg @Fidus.

Min viden om crypto currencies er begrænset. Til gengæld har nærlæsning af hele tråden ikke oplyst mig synderligt. Jeg savner underbyggede argumenter og, ja - stringens.

Lad os håbe det kommer hen ad vejen

AC/Kronikør & dagdriver.
Brazilmania

Bruger

0
Ved ikke om der er svaret på det før, men sagen er den at jeg har været bevidst om cryptovaluta i snart hvad er det 6-7 år måske. Helt fra start tænkte jeg at det en eller anden digital dille.
Okay de seneste 2-3 år er kurserne eksploderet på Bitcoin og også Ethereum og andre KV(kryptovalutaer).

Men nogle herinde der har 100% styr på om der lige nu er tale om ren spekulation/form for pyramidespil ift valutakursen og at det er ren gambling og ALLE håber at flere og flere køber sig ind så de også kan blive velhavende, ELLER der rent faktisk er tale om valutaer der bruges rigtigt meget som betalingsmiddel og hvor stigningerne repræsenterer rigtig værdi så at sige? Prisen afspejler jo den værdi som markedet ser i den pt, men så er det at jeg simpelhen ikke kan finde ud af HVORFOR.
Når den stiger med 1000% på et år, så må der enten være en meget stor værdistigning i det som man kan købe valutaerne med feks fysiske varer eller digitale varer, eller også tænker jeg at det slet og ret lige nu er et gamblingprodukt/pyramidespil(ikke helt i normal pyramidespilsforstand, men alligevel handler det om at flere og flere i bunden køber op når prisen stiger for at skabe likviditet).

Feks 10.000$ for en bitcoin hvordan kan man gennemskue hvad man får for 10.000$? Jeg får selvsagt det som markedet vil betale for det, men udover det hvordan kan jeg vide at den reelt har en værdi af 10.000$? Synes det er langt nemmere med centralbankvalutaerne det ved man hvad er, det er kontrolleret og styret, og der kan man ikke risikere at feks dollarsen falder med 90% på en dag feks. Okay det er en anden snak, og ALLE siger at decentraliserede digitale valutaer er fremtiden.
Men altså jeg kan knap nok finde en dansk side der sælger produkter man kan købe med BTC feks. Den er jo meget svingende hvorfor det er en STOR risiko at tage som virksomhed, det siger sig selv. Det er vel også derfor at der er SÅ få virksomheder som bruger det som betalingsmiddel, fordi de skal have et par uger/måneder hvor valutaen skal ligge nogenlunde fast, hvis de både køber og sælger i BTC. Går ud fra at de virksomheder som lige nu tilbyder det som betalingsmiddel, feks coffeeshops har jeg set i USA, de har et internt system der med det samme veksler BTC til $, ellers er de godt nok eksponeret må man sige for svingninger.
Tytteboevs
Bruger - Indlæg: 9323

Bruger

Denne bruger har været kåret som månedens forumbruger. Klik for at læse mere Denne bruger har været kåret som månedens blogger. Klik for at læse mere 

Brugertips-stats
Tilbagebet.: 87%
Balance: -21,79
Hitrate: 59 af 165
0
Jeg ser aktien/værdien af en kryptovaluta som et udtryk for tillid og værdisættelse af denne. Derudover kan der nemt gå hysteri i det, og det er nok ofte tilfældet, ligesom det er tilfældet med nogle aktier (eller tulipaner:-))

T
Brazilmania

Bruger

0
Tytteboevs skrev i indlæg #67
Jeg ser aktien/værdien af en kryptovaluta som et udtryk for tillid og værdisættelse af denne. Derudover kan der nemt gå hysteri i det, og det er nok ofte tilfældet, ligesom det er tilfældet med nogle aktier (eller tulipaner:-))

T

Men hvorfor er BTC så værdisat til 10.000$ pt? Det er det min pointe var. Den har pt en marketcap på 183 mio $ dvs 1100 Mia kroner. Hvorfor værdisætter markedet pt bitcoin så højt? Hvorfor er den ikke på 100$ pr bitcoin eller 100.000$? Nogle der kan gennemskue hvorfor prisen er steget MANGE tusinde procenter indenfor de sidste 3-4 år? Har den virkelig skabt så meget værdi, eller er det rent spekulativt pt?
zAAz
Bruger - Indlæg: 3180

Bruger

+1
Jeg er ikke specielt meget inde i Bitcoin, men jeg trækker altid lidt på smilebåndet, når der hentydes til Market Cap. Det er på mærkværdigvis blevet godtaget, at man opgør Bitcoins market cap som "Markedsprisen for én bitcoin" ganget med "samlede antal bitcoins".

Det svarer til at sige, at værdien af to tons heroin er lige med "gadeværdien af et gram heroin" ganget med "2.000.000". Der er jo ingen chance for, at man nogensinde kunne sælge to tons heroin til den pris, hvis man skulle sælge det nogenlunde samlet. Og hvis man skulle sælge det et gram af gangen, så ville man have absurd mange omkostninger til ens pushere, distribution, beskyttelse osv.

Det er ikke desto mindre måden, hvorpå man fastsætter market cap for Bitcoin. Og det er totalt misvisende, da den samlede værdi af Bitcoins ikke er i nærheden af det tal.

Hvis en person eksemplevis sad inde med 3 millioner bitcoins, så ville hans reelle formue være langt mindre end "markedskurs på en enkelt bitcoin*3.000.000". Kursen på valutaen ville jo styrtdykke, hvis han prøvede at sælge alle sine bitcoins. Bitcoin har jo ingen reel værdi, hvorfor der ikke er nogen bund som holder kursen oppe ved et enormt udbud. Vedkommende ville nok opdage, at hans gennemsnitskurs per bitcoin måske ville ligge på $1.000, hvis han prøvede at sælge hele skidtet på en uge.

Den samlede værdi af Bitcoins er kort sagt langt mindre end opgivet. Det er bare værdien af en enkelt bitcoin, som er $11.000.

Det er anderledes med aktier, hvor man godt kan sige "markedspris for én aktie" ganget med "antal aktier i alt". Aktierne har jo en reel værdi, da man køber en andel i en virksomhed og dets fremtidige overskud. Herved vil der altid være nogle købere, hvis en aktør skulle af med 20% af beholdningen af Apple aktier. Aktien ville unægtelogt falde grundet det stpre udbud, men bunden ville aldrig forsvinde, da Apple aktier har en nogenlunde identificerbar værdi.
Fidus

Bruger

Brugertips-stats
+1
Så kom dommen og alle bitcoin-millionærerne skal til at betale indkomstskat...
https://finans.dk/erhverv/ECE10397676/skat-ha...
SmartMoney
Bruger - Indlæg: 54

Bruger

0
Jeg er ikke helt med; Skal kursen slutte under $15.000 pr. 31. december kl. 23.59, eller skal den bare være dykket ned under $15.000 anytime i løbet af 2018? :)
Denne tråd er en kommentar-tråd til bruger-tip: Bitcoins o/u 15.000 dollars under 15.000 dollars
guldmorten (+7,20 | 109,73%)
71
finans - bitcoin kurs 31/12 2018
Tip: under 15.000 dollars
Odds: 3,40
Vinderchance: 50% | Betvalue: 170,00%
Bemærk: Der kan være lave limits på denne form for specialspil.   At bitcoin er en finansiel boble, kan der ikke være nogen tvivl om. Denne kryptovaluta udviser alle de typiske kendetegn, som har kendet...

Opret svar til tråd

Du skal være logget ind for at skrive indlæg.

BetXpert login

Brugernavn

Password

Seneste debatter

Emne
Bruger
Dato
Liverpool - Roma
Liverpool - Roma
0
UpTheSpurs (25/04-2018, 10:20)
Det bliver ganske sikkert ikke helt samme opstilling Liverpool kommer med. Oxlade blev skadet i kampen og det ligner en slem knæskade der måske endda kan holde ham ude af VM. Det betyder at midtban...
UpTheSpurs
Kampe/tips - 65 svar
Tennisdebat uge 17: Videre til Barcelona og Budapest
Tennisdebat uge 17: Videre til Barcelona og Budapest
0
klaus f (25/04-2018, 10:05)
Busta spillede stærkt i Miami, hvor han nåede semifinalen. Jeg kan også godt lide franskmanden, men har taget den konservative +1,5 sæt Paire. Mit største spil i dag er Simon sæt mod Dimitrov....
klaus f
Diverse - 16 svar
Matteo Berrettini - Aljaz Bedene
Matteo Berrettini - Aljaz Bedene
0
Lars Baes (25/04-2018, 09:53)
Tak:)...
Lars Baes
Kampe/tips - 1 svar
VM i snooker 2018 odds og optakt: Hattrick til Mark Selby?
VM i snooker 2018 odds og optakt: Hattrick til Mark Selby?
0
HP (25/04-2018, 09:34)
Spilforslag med spilstop torsdag kl. 20.00: Haotian-Hawkins (5,5-0) 1, odds 1,52, Nordicbet Jeg er lidt tidligt ude her, da jeg nok ikke når at lægge noget op før spilstop i morgen aften. Bemær...
HP
Diverse - 19 svar
Boca Juniors - Palmeiras
Boca Juniors - Palmeiras
0
federer (25/04-2018, 08:17)
Ikke modtaget notifikations-mail....
federer
Kampe/tips - 0 svar
Torbens betting-år 2017: "Det hang mig langt ud af halsen"
Torbens betting-år 2017: "Det hang mig langt ud af halsen"
0
torbenns (25/04-2018, 04:39)
#40 zAAz Jeg har - længe, og også efter sparringer med flere kompetente folk - haft de samme tanker/overvejelser/resultat-analyser som du. Vi er stort set enige i betragtningerne, så ikke det stor...
torbenns
Diverse - 43 svar
Den nye Federer? Her er de 10 største tennistalenter på ATP-touren
Den nye Federer? Her er de 10 største tennistalenter på ATP-touren
0
denkloge (24/04-2018, 23:43)
Jeg ved ikke, hvor meget der lige kommer online af denne rapport, men jeg skal nok lige skrive, hvis jeg finder info om temaet. Her er nyheden om det fra den anden dag..... http://www.dailymail....
denkloge
Diverse - 6 svar
Er dette god nok grund for limitering?
Er dette god nok grund for limitering?
0
fensholm (24/04-2018, 22:04)
Som forventet kom der ikke noget ud af det. Spillemyndigheden har henvist til forbrugerombudsmanden, og Leovegas har efter lang tid igen afvist alt med henvisning til deres betingelser. Jeg fik dog...
fensholm
Bookmakere - 31 svar
Barcelona 2018 Rafael Nadal vinder
Barcelona 2018 Rafael Nadal vinder
1
Lars Baes (24/04-2018, 20:42)
Living on the edge... Jeg synes, der er 70% chance for, han vinder:)...
Lars Baes
Kampe/tips - 3 svar
Væddemål på VM-holdudtagelse hos Betsafe og NordicBet
Væddemål på VM-holdudtagelse hos Betsafe og NordicBet
0
FredeHP (24/04-2018, 18:18)
Det mistænker jeg, det er, fordi jeg har tidligere haft succes hos dem på landsholdsudtagelser. Det er også derfor, at jeg ville høre om andre kunne spille disse spil. Det er gennem deres apps...
FredeHP
Bookmakere - 2 svar
Primoz Roglic - Geraint Thomas
Primoz Roglic - Geraint Thomas
0
mnbech (24/04-2018, 14:46)
Redigeret: Forkert set odds. Ikke aktuelt alligevel...
mnbech
Kampe/tips - 3 svar
Eurovision Danmark når finalen
Eurovision Danmark når finalen
0
zAAz (24/04-2018, 13:30)
@Skilled Tak for svaret. Jeg har desværre personlig limit ved Unibet, så det bliver næppe aktuelt. Jeg ville ellers have sat lidt penge på, at Danmark giver Tyskland 12 point. Jeg tror, at ...
zAAz
Kampe/tips - 16 svar
Jetbull
Jetbull
0
Goldenboy (24/04-2018, 12:45)
Vinderspil Eksempel: Kevin M bliver verdensmester i Formel 1 anno 2019 odds 750...
Goldenboy
Bookmakere - 1 svar
Stanleybet
Stanleybet
0
loke666 (24/04-2018, 12:24)
Jeg har oplevet at et spil ikke var på terminalen, men at forhandleren så kunne sætte spillet via deres system bag disken ved hjælp af den kode man kan få på Stanleybets hjemmeside ...
loke666
Bookmakere - 2 svar
Colorado Rapids - Orlando City
Colorado Rapids - Orlando City
0
Joergensen51 (24/04-2018, 12:09)
Tak, dem havde jeg glemt at tjekke....
Joergensen51
Kampe/tips - 1 svar
Unibet og Bonus, et lidt komisk indslag.
Unibet og Bonus, et lidt komisk indslag.
1
Karlos (24/04-2018, 11:43)
Har været kunde hos dem i 2 år, og er efter 1½ år limiteret til at kunne spille mellem 70-120 kr. pr. spil til odds ca. 2...
Karlos
Bookmakere - 7 svar
Premier League of Darts 2018 optakt: Odds og favoritter
Premier League of Darts 2018 optakt: Odds og favoritter
0
jokir (24/04-2018, 09:43)
Trådspil Premier League Peter Wright v Michael Smith, Smith dnb @ 2,20, Bet365 Ser det som en lige kamp. Michael Smith har det spil der kræves for at kunne bryde Peter Wright tror jeg. Begge vi...
jokir
Diverse - 169 svar
Nordsjælland Håndbold - Bjerringbro-Silkeborg
Nordsjælland Håndbold - Bjerringbro-Silkeborg
0
Jens, BetXpert (24/04-2018, 09:25)
Det automatiske resulteringssystem kigger på det samlede antal mål og vil derfor næsten altid sætte holdtotal-tip som korrekte. Mvh Jens, BetXpert...
Jens, BetXpert
Kampe/tips - 2 svar
Ishockey VM - Holdet.dk
Ishockey VM - Holdet.dk
0
BartoloneForEver (24/04-2018, 08:34)
Hej, så er der meget snart face-off til VM i Danmark !! Nogen der er friske på en pulje på holdet.dk ? Jeg kan godt være tovholder for spillet. Meld klar her i tråden så vægter vi in...
BartoloneForEver
Diverse - 0 svar
YouBet: Cash out-funktion
YouBet: Cash out-funktion
0
Corazon (24/04-2018, 07:52)
Cash out-funktionen kommer til sin ret hvis man gerne vil spekulere PRÆ MATCH, eller hvis man laver fejlklik. Så risikerer man sikkert også at blive ekskluderet fra den....
Corazon
Bookmakere - 9 svar

Bookmakere i denne tråd

NordicBet

NordicBet bonus på 1000 DKK

NordicBet giver lige nu op til 1.000 kr. på din første indbetaling. Indsæt 500 kr. og få 1.000 kr. i bonus.

Vis flere detaljer

Startopstillinger

Senest opdaterede startopstillinger (forventede og bekræftede) fra vores Match Center:
Caen-Toulouse
09:34
Derby-Cardiff
24/04
Nottingham F.-Barnsley
24/04
Liverpool-Roma
24/04
Ranheim-Brann
24/04
Match Center, oversigt